Onko teillä kaveri, joka "varastaa"? Siis ideoita ym.
Esim. Matkii pukeutumista, tai saattaa alkaa kaveerata eksäsi kanssa... Sellainen rajaton.
Minä juuri oivalsin, että yksi kaverini on tuollainen. On paljon muitakin esimerkkejä käytöksessä. Mitä vielä keksii?
Kommentit (18)
Huonoista kavereista voi hankkiutua eroon. Oma vikasi, jos olet pitänyt sen elämässäsi.
Minulla pomo joka pöllii ideoita. Jos joku ehdottaa hänelle jotain, seuraavassa kokouksessa hän kertoo idean omanaan. Noloa.
Opettele itse pitämään suusi kiinni ideoistasi.
Toi on teinitouhua aapee
Miettiä moista
Grow up
Vierailija kirjoitti:
Minulla pomo joka pöllii ideoita. Jos joku ehdottaa hänelle jotain, seuraavassa kokouksessa hän kertoo idean omanaan. Noloa.
Kertooko joku hänelle vielä ideoita? Miksei näitä ideoita voi tuoda esiin kokouksessa, jolloin kaikki kuulevat, että se on työntekijän eikä pomon?
Et taida olla aikuinen
Mutta Joo jos sulla on jokin nerokas idea niin älä kerro
Mutta joku vaate tai matka heh
Vierailija kirjoitti:
Kaveri näkee, mitä minulla on päällä ja matkii. Ap
Joo teinit miettii että kaveri matkii
Mulla oli kaveri joka kertoi puheitani ominaan eteenpäin. Oli itse yksinkertainen eikä juurikaan tehnyt mitään niin piti keksiä jotain puhumista.
Taidat olla vielä nuori. Kiinnitä huomiota muihin asioihin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän et millään tavalla seuraa muotia?
Jos ostat valmisvaatteita, niin miten ihmeessä oletat ettei joku muukin niitä ostaisi? Mitä enemmän seuraat trendejä sen enemmän törmäät samaan tyyliin muissakin ihmisissä. Jos joku kaverisi ostaa samanlaisen vaatteen kuin sinullakin on tosi vaikeaa väittää, että hän matkii sinua. Jos ei kerta kaikkiaan ole muutakaan tarjolla, niin samoissa vaatteissa mennään.
Kannattaa elää ihan vaan omaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kirpparilta jotkut jäätävän rumat kamppeet ja testaa matkiiko nekin...
Niin no tällaisia ihmisiä oikeasti on. Ja ihan aikuisissa. Tällaisen tuntevana saatan joskus nähdessä keskittyä siihen että haaveilen ja maalailen valtavasti, että olen ajatellut vaihtaa työtä, pitäisi muuttaa, ostaa uusi auto Kunnon vyörytys asioita joita ei oikeasti mieti. Sitten ne on kiireisiä kun tarttuvat johonkin näistä ja saat sitten rauhassa tehdä niitä asioita joita oikeasti olet tekemässä.
On ollut menneisyydessä tällainen kaveri,
noin 15-20 vuotta sitten. Tai ei ollut varsinaisesti minun kaveri, vaan lasteni kavereiden äiti, jonka kanssa piti olla tekemisissä pakollisista lasten asioista sopimisten vuoksi.
Tässä vain muutamia esimerkkejä, joita tämä äiti/perhe matki meiltä: 1. Hankimme kissan, jonka jälkeen tämä perhe myös hankki kissan (kuulemma heidän lasten mankumisen jälkeen). Pitivät kissaa heidän yhden lapsen monien allergioiden vuoksi talonsa kellarikerroksen autotallissa, missä oli pienet ikkunat katonrajassa. 2. Hankkivat koiran, koska mekin hankimme. Perheen äiti valitteli sitä minulle, kun heidän lapset mankuivat meidän lemmikkieläinten vuoksi ja heidänkin pitää sen vuoksi hankkia myös nämä samat eläimet! 3. Tyttäremme oppi soittamaan korvakuulolta kosketinsoitinta ja tästä soittamisesta innostuneena pyrki ja pääsi musiikkiopistoon pianoryhmään. Tämän jälkeen tietenkin tämän matkijaäidin piti viedä samanikäinen tyttärensä pianotunneille. 4. Olin valinnut kotiimme tietyt laatat keittiöön ja huomasin myöhemmin näitä samoja laattoja erään ravintolan tiloissa (oli tehty hienot wc-tilat näistä). Kerroin ohimennen tästä sattumasta kyseiselle äidille. Aikaa kului ja kerran sitten heidän ulko-ovella vessahädän yllättäessä kysyin, voinko käydä heidän wc:ssä. Kuinka ollakaan, he olivat juuri remontoineet vessansa ja mainitsemillani laatoilla. Täytyy todeta, että tämä kyllä loksautti leukani. Laatoitus oli todellakin toteutettu kuten kertomani ravintolan wc:ssä ja samoilla laatoilla kuin meillä. 4. Ostimme omakotitalotontin (asuimme tuolloin taloyhtiössä) ja kuinka ollakaan, tämä äiti kertoi heidän harkitsevan myös rakentamista ja omakotitalotontin ostamista (asuivat jo tuolloin omakotitalossa). Kertoi käyneensäkin katselemassa jo tontteja. Kysyi jopa minua mukaan katselemaan heille tontteja.
En enää jaksanut/halunnut olla missään tekemisissä kyseisen äidin kanssa, kun lähes kaikki tuntui olevan hänen osaltaan yhtä vertailua ja matkimista. Mukaan tuli myös ilkeilyä ja selvää kateutta, kun tyttäreni sai kouluvuosien aikana useampia stipendejä koulusta ja tämän äidin samalla luokalla oleva lapsi ei saanut yhtään.
Ehkä joku huutaa taas provoa, mutta kyllä oikeasti näitä matkijoita on. Toki nykyään jaksan jo nauraa näille matkimisille, mutta aikanaan en aina jaksanut nauraa.
Miksi jotkut eivät elä omaa elämäänsä, vaan muiden? Ap