Missä tehtävässä haluaisit olla kun sota syttyy?
Mikä olisi sinulle sopivin tehtävä? Oliko paikkasi puolustusvoimissa sotimassa rintamalla vai ehkä kaupungissa? Kuuluisitko lääkintähenkilökuntaa tai poliisiin? vai onko tehtäväsi niin tärkeä yhteiskunnalle, että jäät tekemään sitä.
Kommentit (140)
Pitääkin uusia passi, niin pääsen Ruotsiin ja pitemmällekin.
Teen itselleni peltikunniamerkin ja ripustan Ruotsin sillalla rintapieleen. Samalla kun heitän hinttimannerheimin patsaan jokeen.
Ruotsissa puhdetöitä teheskelen.
Kerään ruokaa suomalaisten sotavangeille, jos ovat elossa yli viikon suomalaisraukkojen käsissä.
Jasså, mutta voipi olla, että sota alkaa Ruåtsissa aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ja veljensä joutuisivat sotimaan. Minä jäisin kotiin huolehtimaan lapsista, vanhuksista ja 200 päisestä karjasta.
Et jäisi. Karja takavarikoitaisiin ns parempiin suihin.
Sen mä haluaisin nähdä kun kerralla kaikki vietäis; 20 lypsävää, 20 hiehoa, vasikat ja 160 eri ikäistä sonnia. Ja naapureista kans. Naapurissa kun on 70 lypsävää. Kyllä mä ennemmin uskon, että karja pysyy kotinavetassaan ja meille tulee velvollisuus niitä tasaisin väliajoin luovuttaa. Ei millään armeijalla ole mahdollisuutta ja tiloja lypsää kaikki Suomen lypsylehmät tai ruokkia kaikki sonnit. Jo niiden teurastamiseen menisi tovi jos toinenkin.
No sama asiahan se on. Sinä hoidat, muut syövät. Karja ei ole enää sinun, emme me kaikki ainakaan ns tavalliset ihmiset määrää omaisuudestamme, jos sota syttyisi, varsinkaan ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Miten luulette pystyvänne esim siirtämään perheenne toiselle mantereelle jne. kun sota on jo syttynyt? Silloin on jo liian myöhistä. Eikä mitään taetta, onko USA esim. sulkenut rajansa jne.
Kovin tiedostetaan muka sodan mahdollisuus, mutta lopulta kukaan ei tunnu tekevän konkreettisia asioita itsensä ja läheistensä suojaamiseksi. Vai tekeekö? Jos, niin mitä?
Tämä. Ja jotkut ajattelevat, että Ruotsissa on turvallista LOL. Ei ole uusi sota edellisen toisinto.
Mä voisin olla Sauli Niinistön päämajassa avustajana tai sihteerinä.
Ruotsiin pääsee helposti. Laitan Väylän yli koivuhalkoja tulemaan aseiksi ylimääräisille suomalaissotilaille, joille ei riitäkään asetta torjuntavoittoihin ym houreisiin, erillissodista ym ym.
Lähtisin Venäjälle pakolaiseksi. On käynyt joskus mielessä rauhankin aikana, mutta varsinkin sota-aikana tuo voisi olla sen verran yllättävä veto, että saattaisi onnistua.
Menisin muiden av-mammojen kanssa etulinjaan suistamaan hyökkääjät masennuksen alhoon. Nipottaisin jostain jokamiehenoikeuksien väärinkäytöstä, pihanurmista ja siitä, miten en voi sietää kun luonnonrauhaa häiritään. Sitten voisin kertoa vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta ja Turun kulttuuritarjonnasta. Tuon jälkeen tuskin tavisvenäläinen enää haluaa vallata Suomen, tuskin haluaa elääkään.
Multimediavarusmiehenä. Kaverini on.
liput on tilattu kirjoitti:
Turistioppaana Malediiveilla
Malediivit ovat silloin veden alla ;-)
Täällä puhutaan kuin se olisi idästä tuleva uhka, joka toteutuisi. Itse koen, että se on enemmänkin islamisaatio, jota vastaan se sota aloitetaan... ja on jo käynnissä.
Voisin mennä eturintamaan hajoittamaan vihollisen kovaa kärkeä. Turha sinne on nuoria miehiä, joilla on vielä paljon vuosia edessään. Saattaa alkuun kuulostaa hieman hassulta, mutta menisin esim. oman poikani puolesta.
Puolustusministeri. Ylin päätäntävaltaa käyttävä kone joka päättää kaikesta, haluaisin olla koko maailman kuningas. Saisin poistattaa minkä maan haluan ja määrät verot, tuomiot, kaikki.