Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä tehtävässä haluaisit olla kun sota syttyy?

Vierailija
19.03.2016 |

Mikä olisi sinulle sopivin tehtävä? Oliko paikkasi puolustusvoimissa sotimassa rintamalla vai ehkä kaupungissa? Kuuluisitko lääkintähenkilökuntaa tai poliisiin? vai onko tehtäväsi niin tärkeä yhteiskunnalle, että jäät tekemään sitä.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin olla se joka etsii sotilaskarkureita ja teloittaa ne jos palvelus ei maita.

vokeissa on tuhansia miehiä joille ei palvelus maittanut tai lähtivät kesken kaiken pois, eli mene sinne

Taidat olla hieman yksinkertainen. Tai sitten et tiedä mitään Lähi-idän tilanteesta. Toisaalta et varmaan tajuaisi vaikka sinulle selittäisi, joten turha vaiva.

Vierailija
42/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin olla se joka etsii sotilaskarkureita ja teloittaa ne jos palvelus ei maita.

vokeissa on tuhansia miehiä joille ei palvelus maittanut tai lähtivät kesken kaiken pois, eli mene sinne

Taidat olla hieman yksinkertainen. Tai sitten et tiedä mitään Lähi-idän tilanteesta. Toisaalta et varmaan tajuaisi vaikka sinulle selittäisi, joten turha vaiva.

Älä luovuta, vaan koita selittää. Myös minä haluaisin tietää miksi nuoret miehet jättivät naiset ja lapset kuolemaan kun sota syttyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardööri, jolla on oma pommisuoja ja parin vuoden ruokavarasto

Vierailija
44/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt irti EU:sta, Venäjän pakotteista luopuminen ja Natoon!

Vierailija
45/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paikkani olis selkeästi grenadalaisen rantabaarin baarimikkona.

Vierailija
46/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä muka ihan oikeasti kiinnostaisi sotia tämän maan puolesta? Hallitus tuhoaa itse omaa maataan ja sodan sytyttyä odottaisi kansan puolustavan tätä läävää? Voi olla aika hiljaista...

Teikäläiset laitetaan kuopan reunalle ja minä voin hoitaa loput. Eikä kukaan jäisi kaipaamaan.

Anna minulle rahaa

Vierailija
47/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajavartioston konekivääriampuja.

Vierailija
48/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paikkani olis selkeästi grenadalaisen rantabaarin baarimikkona.

Kieltämättä Euroopan lounaiskolkka tuntuu houkuttelevalta Venäjä varjon sijaan.

Vierailija
49/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta saisi sänkyseuraa sopivaan hintaan sodankin aikana. Pitäisin myös silmät ja korvat auki, kuten tähänkin saakka. Uskomattomia lörppiä ja muutenkin huolimattomia ovat ihmiset, joiden työhön liittyvien asioiden pitäisi olla salaisia. Plus että älykännykkänsä kanssa tunaroivat.

Vierailija
50/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota-ajan tehtävänä oli suojelukomppania. Ei mitään käryä mitä tekee sodassa.

Vierailija
51/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä muka ihan oikeasti kiinnostaisi sotia tämän maan puolesta? Hallitus tuhoaa itse omaa maataan ja sodan sytyttyä odottaisi kansan puolustavan tätä läävää? Voi olla aika hiljaista...

Teikäläiset laitetaan kuopan reunalle ja minä voin hoitaa loput. Eikä kukaan jäisi kaipaamaan.

Anna minulle rahaa

Turpaan sulle pitäisi antaa.

Vierailija
52/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko odotat että pääset ampumaan ihmisiä?

Vierailija
53/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja veljensä joutuisivat sotimaan. Minä jäisin kotiin huolehtimaan lapsista, vanhuksista ja 200 päisestä karjasta.

Et jäisi. Karja takavarikoitaisiin ns parempiin suihin.

Vierailija
54/140 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpykaartilainen, mukanani nuo "työvälineet" asekaapistani. Kaikkia liian lähelle tulevia pitäisin vihollisena, joita vastaan soveltaisin kaikkia niitä temppuja mitä RVL (ja vähän PV myös) erehtyi opettamaan. Autotalli täynnä tarviketta josta syntyy näppärästi vaikka mitä "tilapäisesti improvisoitua taidetta".

Vierailija
55/140 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mää trollailisin netissä, ja hajottaisin vihollisen sisältä.

Keksi parempi suunnitelma. Netti on varmasti ensimmäinen mikä menee pimeäksi jos tulisi sota kun kaikki ei- välttämättömät tietoliikenneyhteydet katkaistaan.

Vierailija
56/140 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin NATO-Ruotsissa opettajana.

Kävisin välillä Suomessa mökillä ja Arndt pekurisen haudalla.

Vierailija
57/140 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin hoitaa niitä lapsia, joilla sekä äiti että isä osallistuvat armeijan käyneinä sotaan.

Vierailija
58/140 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olisin sairaalassa hoitamassa potilaita mutta haluaisin olla tarkka-ampuja. 

Vierailija
59/140 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten luulette pystyvänne esim siirtämään perheenne toiselle mantereelle jne. kun sota on jo syttynyt? Silloin on jo liian myöhistä. Eikä mitään taetta, onko USA esim. sulkenut rajansa jne.

Kovin tiedostetaan muka sodan mahdollisuus, mutta lopulta kukaan ei tunnu tekevän konkreettisia asioita itsensä ja läheistensä suojaamiseksi. Vai tekeekö? Jos, niin mitä?

Sodan syttyessä kaikilla on velvollisuus puolustaa isänmaata oli armeija käytynä tai ei. Se tarkoittaa että puolustusvoimien ehdoilla mennään ja tästä maasta ei poistu yksikään sotilaaksi kelpaava.

Vierailija
60/140 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sillä hetkellä kun sota syttyy? Tutkijana etelänavalla. Tai ehkä siirtolaisena kuussa tai marsissa.