Minkä viime aikoina ostetun tuotteen laatuun olet ollut tyytyväinen?
Jätetään ketjusta pois haikailut vanhoista tuotteista tällä kertaa. Mitä tuotteita voi 2010-luvulla ostaa uutena kaupasta ja olla tyytyväinen siihen, että ne tekevät mitä lupaavatkin, eivätkä ole heti pilalla normaalikäytöllä?
Itse olen ollut tyytyväinen merino-villaiseen buff-kauluriini.
Kommentit (108)
Erittäin hieno suomalainen shampoo. Olen kokeillut kampaamomerkkejäkin. 80-luvulla lapsena häpesin kun meillä oli noin noloa shampoota ja nyt käytän tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaupan perunat ovat yllättävän hyviä. Ennen muistin aina kaupasta ostettuja perunoita kuoriessani, miksi me kasvatamme niitä itse.
Tiesitkö muuten, että Pito-perunalajike loppuu aivan pian? Tänä vuonna voi olla hieman vielä saatavilla, mutta sitten sitä ei enää ole. Minulle selitettiin asia, kun ihmettelin, että kuinka nyt noin, mutten enää muista :) Mistä sitten imelletty perunalaatikko tehdään? Kysyn vaan.
Kuulin pito-lajikkeen loppumisesta jo vuosia sitten, ja olen yrittänyt jemmata sitä itselle siemenperunaksi. Imelletyn perunalaatikon teosta en tiedä, kun se ei ole koskaan mulla onnistunut, mutta jossain Pohjanmaalla on ollut jo muutaman vuoden joku hyväkasvuinen ja hyvälaatuinen uusi lajike viljelyssä. En tiedä, onko sitä kaupassa jo ollut, kun ole tutuilta muutaman pussillisen saanut.
Muistatko sinä sitä syytä, mikä tähän loppumiseen on? Minä kun en viljelemisestä mitään tiedä, ihmettelin, että miten sitä ei voi sitten jemmata ja jotenkin lisätä.
Sama kuin muissakin viljelykasveissa, eli lajikkeen perimä jotenkin "kuluu" eikä ole enää yhtä hyvää, sama esim sengasengana-mansikassa. Lieneekö todellinen syy, että jalostajat voivat paremmin rahastaa uusilla lajikkeilla. Meillä on kasvanut oikein hyvin niin ikivanha mansikkalajike kuin vielä vanhempi puikulaperuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaupan perunat ovat yllättävän hyviä. Ennen muistin aina kaupasta ostettuja perunoita kuoriessani, miksi me kasvatamme niitä itse.
Tiesitkö muuten, että Pito-perunalajike loppuu aivan pian? Tänä vuonna voi olla hieman vielä saatavilla, mutta sitten sitä ei enää ole. Minulle selitettiin asia, kun ihmettelin, että kuinka nyt noin, mutten enää muista :) Mistä sitten imelletty perunalaatikko tehdään? Kysyn vaan.
Kuulin pito-lajikkeen loppumisesta jo vuosia sitten, ja olen yrittänyt jemmata sitä itselle siemenperunaksi. Imelletyn perunalaatikon teosta en tiedä, kun se ei ole koskaan mulla onnistunut, mutta jossain Pohjanmaalla on ollut jo muutaman vuoden joku hyväkasvuinen ja hyvälaatuinen uusi lajike viljelyssä. En tiedä, onko sitä kaupassa jo ollut, kun ole tutuilta muutaman pussillisen saanut.
Muistatko sinä sitä syytä, mikä tähän loppumiseen on? Minä kun en viljelemisestä mitään tiedä, ihmettelin, että miten sitä ei voi sitten jemmata ja jotenkin lisätä.
Sama kuin muissakin viljelykasveissa, eli lajikkeen perimä jotenkin "kuluu" eikä ole enää yhtä hyvää, sama esim sengasengana-mansikassa. Lieneekö todellinen syy, että jalostajat voivat paremmin rahastaa uusilla lajikkeilla. Meillä on kasvanut oikein hyvin niin ikivanha mansikkalajike kuin vielä vanhempi puikulaperuna.
Okei, kiitos. :)
Ecco ja Sebago miesten kengät samoin Meyerin housut, ovat hyvät jalassa, kestävät ja helppoja hoitaa.
Campione ja Lerros paidat, Camel active villa- ja puuvillapuserot, hyvän näköisiä, kestäviä ja helppohoitoisia.
Mignon-muna on entisensä. Pelkäsin vähän etukäteen, että kokenut Wiener-nougatin kohtalon.
Audi A6 quattro. Vuosi takana ja tyytyväisyys 100 %.
Longchampin le pliage! Epäilin aluksi kestävyyttä, mutta yllätyin positiivisesti. Hintakin erittäin kohtuullinen. Oma medium-kokoinen laukkuni on varsinainen tilaihme. Lisäksi laukku kestää hyvin pientä sadettakin ja on helposti pestävä ja huollettava. Omani kesti muuttumattomana jopa pyykkikoneessa pesun! Eihän le pliage mikään erityisen ylellinen laukku ole, mutta itselleni ainakin täydellinen kehnon sään kestävä yleislaukku herkempien laukkujen rinnalle.
Anttilasta ostettu ns. "merkitön" tunika on tosi paksua puuvillaa, ei ole mainittavasti nukkaantunut neljässä vuodessa vaikka pesen 60 asteessa viikottain jne. ja värikin on pysynyt kauniin mustana.
Olen myös tyytyväinen XZ Suklaa-Vanilja- shampooseen. Älyttömän rauhoittava ja hyvä tuote kuivalle, hilseilevälle ja kutisevalle päänahalle! Voi pestä vaikka joka päivä.
Mac book tietokone. Tossa se toimii edelleen täysipäiväisenä työkoneena ja näin on ollut jo vuodesta 2008. Kaikki aikaisemmat läppärit piti vaihtaa muutaman vuoden välein.
Ob:n tamponit. En käyttänyt niitä aiemmin koska niissä ei ole asetinta. Viime kuussa rahat oli ihan loppu ja päädyin ostamaan Lidlistä ob:n tamponit. Voitti kirkkaasti tampaxin. Ob:n ikäänkuin turpoaa ja imaisee veren sisäänsä, kun taas tampax ei samaan tapaan ime sitä ja tuli myös ohivuotoja.
Täyspuiset huonekalut. Osa valmistettu isoisän toimesta 30-40 luvuilla, osa ostettu myöhemmin puusepältä. Missään ei ole vikaa. Joitakin on maalattu vuosien saatossa lähinnä sen vuoksi,että värimaku on muuttunut.En osta mitään lastulevypaskaa kun sitä saa olla ostamassa sitten koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sloggi-alushousuihin olen ollut tyytyväinen. Mukavat päällä ja ihan kelvokas materiaali.
Olivat aiemmin paljon laadukkaampia, kangas oheni ja heikkeni muutamia vuosia sitten. Hajoavat saumoistakin. Aiemmin olivat tosi laadukkaita, nyt vaan kelvollisia.
Mulla meni sormi läpi kankaan kun kiskoin maxi housuja päälleni
Espritin farkut. Pomarfinnin Goretex-kengät ja Legeron tossut.
Acerin läppäri. Yleisesti huonon maineessa, mutta minulla jo kuusi vuotta käytössä, päivitin 64-bittiseen Windows 10:iin ja hyvin riittää vääntö päivittäiseen käyttöön.
Puman collegehousut (jos näitä nyt voi sanoa viimeaikaiseksi ostokseksi, kun ostin viitisen vuotta sitten). Ovat olleet ahkerassa käytössä sen viitisen vuotta, ja nyt alkaa haarojen kohdalla olla reikiä, eli heitän pois, mutta housuissa ei ole yhdessäkään kohdassa minkäänlaista nyppyä, hahtuvaa tai nukkaa, kangas on todella siistissä kunnossa. Yleensä käy niin, että vaatteet nyppääntyvät ja nuhjuuntuvat ennen aikojaan niin pahan näköisiksi, ettei niitä tekisi mieli käyttää, vaikka olisivat vielä ihan ehjiä.
Eihän käyttötuotteen hyvyyttä pysty sanomaan, ennen kuin kestävyys on tullut todettua.
Mielen tuotteisiin voi edelleen luottaa. Ja myös minä olen ollut erittäin tyytyväinen Legeron kenkiini. Neljä vuotta vanhat ja vieläkin joku ihastelee niitä muka uusina. Tärkeintä kuitenkin, että ovat jumalaiset jalassa.
Oululaisen jälkiuunileipä, se leikkaamaton perinteinen versio, on myös säilynyt asiallisena. Ei ehkä ihan sama laatu kuin 80-luvulla, mutta edelleen hintansa väärti.
Clarksin sandaalit ovat olleet paras kenkähankintani aikoihin. Aion ostaa samaa merkkiä lisääkin.