Naiset eivät osaa kunnolla hakata halkoja
Tässäkin videossa näyttää ponnettomalta, eikä siinä kaikki, nainen onnistuu vahingoittamaan itseään, eli huuli halkeaa ja hammas lähtee. Olen itse hakannut halkoja vaikka miten paljon, ja en kertaakaan ole onnistunut vahingoittamaan itseäni.
mies.
Kommentit (19)
Tiedätkö, meidän perheessä naiset sahaa puita, kaataa hirviä, ajaa autoa ja traktoria, aukaisee viemäriä mutta halkojen hakkaaminen on yksi viimeisistä ns. miestentöistä! Toinen on hevosenkengitys.
Nyt on ilmaantunut pihaan halkomakone, hevosenkengityskonetta vielä odotellaan.
Itselleni jäi ikuinen vastenmielisyys halonhakkuuta kohtaan, kun luokkakaverini kertoi isänsä osuneen kirveellä sääreensä halkoja hakatessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin videossa näyttää ponnettomalta, eikä siinä kaikki, nainen onnistuu vahingoittamaan itseään, eli huuli halkeaa ja hammas lähtee. Olen itse hakannut halkoja vaikka miten paljon, ja en kertaakaan ole onnistunut vahingoittamaan itseäni.
mies.
Sinä varmaan sitten osaat myös neuloa sukkia ja ommella vaatteita ja nyplätä pitsiä. Kokata ja leipoa, siivota ja kuurata vessanpöntön. Jotkut miehet, kuten juuri sinä, ovat vaan niin kertakaikkisen ylivertaisia kyvyiltään verrattuna meihin naisiin ja myös useimpiin miehiin, että ei voi kuin ihailla. Koskaan teille ei satu vahinkoja teittepä mitä tahansa. Kaikki sujuu vaivattomasti ja työn jälki on erinomaista. Voi kun jostain löytäisin tuollaisen monitoimi-ihmemiehen elämääni helpottamaan.
Oletko vapaa? Onko lemmenkirveesi jämäkkä ja osaatko käyttää sitä ponnekkaasti ja taitavasti? Jos vastaat molempiin kyllä, niin lähetä yhteystietosi niin kutsun sinut esittelemään kykyjäsi.
En osaa hakata halkoja, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että olen nainen vai siitä, että olen kokematon. Onneksi mieheni ja appeni ovat erittäin hyviä hakkaamaan halkoja, ja tekevät sitä mielellään. Meillä sitä ei tarvitse tehdä kuin kesällä mökillä. Viime kesänä silloin 15-vuotias tyttömme alkoi innostua halonhakkuusta. Onko hän siis poika?
(Turha kysyä, tällaisia ääliö-avauksia tekevät tyypit eivät koskaan palaa avaamiinsa keskusteluihin ...)
Oon monet kerrat hakannut halkoja. Saatan mä jonku kalikan halki saada mutta ei oo mun juttu. Pelkään että kirves osuu jalkaan, varmaan koominen näky. Onneksi meillä on nykyään halkomakone.
Niin, en minäkään ole mikään mestari halonhakkuussa enkä myöakään mikään voimamies ole, mutta aika tumpeloita naiset näissä hommissa tuntuu olevan. Tuo leveraxe tuossa videossa, mikä on suomalainen keksintö ilmeisesti ei toimii niin hyvin. Ap.
En jaksanut katsoa läheskään koko videota. Aika onnettomasti näytti videon mieskin käsittelevän kirvestä, että eipä se halonhakkuun taito taida olla munista kiinni. Ihmeellinen vänkyrä tuo kirveskin.
Jos ap meinaa niitä puita jossain kiukaan tai lieden pesässä polttaa, ei siinä riitä pelkkä halkojen hakkaaminen (oletettavasti kirveellä), vaan siihen pitää lisätä myös sahausta, jos on yhtään fiksu. Kun ne halothan on metrin mittaisia puunrungon pätkän puolikkaita.
Enpä ole hakannut halkoja kun ei ole ollut tarvetta. Eli en osaa sitä tällä hetkellä tehdä, mutta jos tarvetta on opettelen kyseisen taidon. Mutta osaako ap ommella vaatteita, kutoa sukat, vääntää PowerPoint esityksiä, tehdä tiffanytöitä tai vaikka puhua auttavasti espanjaa ja ranskaa? Taitoja on monenlaisia ja jokainen opettelee ne, jotka katsoo tarpeelliseksi.
Itse olen sitä mieltä, että lähes kaikkea voi oppia, jos on vain tarpeeksi motivaatiota.
Minäkin näin kerran videon jossa mies paskoi kännissä housuihinsa. Tästä vedin johtopäätöksen että miehet eivät osaa juoda ja käydä vessassa. Eli taito on hukassa. Naiset taasen osaavat koska en ole nähnyt heistä tuollaista videota.
Minä hakkaan mökillä halkoja tai siis pölkyistä klapeja. Samoin aikuiset tyttäreni ja eräs sukulaistyttökin vielä.
Kaikkien halonhakkuu näyttää ihan hyvältä.
Oletan että omanikin kun tulosta syntyy ainakin.
Mutta on se ihan totta että tässä näkyy miehen ja naisen voimien ero.
Tuoretta puuta saa halki mutta kovin iso ja kuiva pölkky saattaa jäädä halkaisematta, ei tahdo saada iskuun tarvittavaa voimaa.
Sopivasti jos saa iskettyä pölkyn reunaan niin siitä pala palalta saa sen isommankin klapeiksi.
Totta. En osaa, kun ei ole koskaan tarvinnut. Meillä oli kotona sirkkeli, ja isä teki työkseen puiden sahaamista muillekin, ei edes tarvinnut opetella siis. Mutta anoppi osasi ja miehen sisko osaa. Mökillekin vietiin halot valmiina.
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin...
Ja kaikki eivät edes tiedä, ap mukaan lukien, mitä eroa on halolla ja pilkkeellä/klapilla/kalikalle.
Tai sitten ap. laittoi väärän videon, sillä eihän tuossa edes hakata halkoja vaan klappeja.
Toivottavasti ap. ei ole koskaan tilannut halkokuormaa, muuten voi tulla yllätys, kun ei erota halkoa ja klappeja toisistaan. Noloa ap.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näin kerran videon jossa mies paskoi kännissä housuihinsa. Tästä vedin johtopäätöksen että miehet eivät osaa juoda ja käydä vessassa. Eli taito on hukassa. Naiset taasen osaavat koska en ole nähnyt heistä tuollaista videota.
Tosin tähänkin ketjuun ovat jo monet naiset tulleet selittelemään miksi eivät osaa hakata halkoja. *tirsk*
Miksi naisten pitäisi osata hakata halkoja? Miehet saa hakata niitä ihan niin paljon kun haluavat. Hanki itsellesi poikaystävä, jos halkojen hakkaaminen on tärkeä taito.