Naapuri pyysi ( lue vaati), että otan hänen lapsensa yöksi
Olen yh, jonka lapsi ( 8v)on pitkästä aikaa mennyt viikonlopuksi etäisänsä luokse ( Viimeksi oli ennen uutta vuotta 2015 eli reippaasti yli vuosi sitten. (Muuten on lapsen isä nähnyt lastaan meillä.) eli omaa vapaata aikaa ei oikein ole ollut. Nyt sitten naapuri, parisuhteessa oleva sai tämän tietää, kun hän kyseli, että mitä kuuluu ja kerroin että vihdoin omaa aikaa, ja aikaa laittaa itsetehtyä ruokaa pakastimeen, aikaa siivota kaapit ym. Hän voihki, että kun hänelle tulee tosi raskasta, kun miehensä on työmatkalla torstaista tiistaihin, ja hänen täytyy ihan yksin hoitaa yövalvomiset, kaupassa käynnit ja vastaavat. Keksi sitten, että hei, koska minä olen nyt vapaana, niin tottahan autan häntä, jotta hän pääsee omaan tyttöjen iltaansa huomenna ( käy aina lauantaisin viihteellä) , ja tottakai minä haluan ottaa hänen 3 alle kouluikäistään yökylään. Lapsiahan rakastan, koska lapsia hoidan ammatikseni. ( olen päiväkodissa töissä) Ei meinannut uskoa millään, kun sanoin, että tarvitsen oman hengäshdystaukoni. Lopulta suuttui, kun en tällaista pientä helpotusta hänelle soisi, varsinkin kun olen ennenkin hoitanut hänen lapsiaan, ja hänenkin lapsistaan olisi niin kiva tulla meille yökylään, ja ovat kyselleetkin, että miksi he eivät pääse ( 2v, 3v. ja 5v) kun naapurin "Liisikin" 8v on päässyt jo vaikka kuinka monta kertaa. ( Samoin on oma lapseni ollut naapurin Liisin luona yökylässä, mutta koskaan ei tällä , joka yökyläilyä nyt pyysi) Todellakin, olen noita naapurin muksuja hoitanut ilmaiseksi kuukausittain, kun ties milloin on lapsenhoitaja pettänyt ja on parisuhdeleffailtaa, on tyttöjeniltaa ja miehellä harrastus; on sitä ja tätä. Tämä naapuri ei ole töissä, vaan kotona lasten kanssa, mies on sellaisessa ammatissa, jossa saa kolminkertaista palkkaa minuun nähden, ja tällä miehellä työajat ovat 8-16, joten edes vuorotyöt eivät ole hankaluutena. Välillä on työmatkoja, noin 2-4 vuodessa, ja yleensä ovat olleet 1-2 yötä.
En uskoisi, jos en itse kokisi. Kieltäydyin nyt kuitenkin kunniasta, vaikka toinen suuttuikin minun epäreilusta toiminnastani.
Kommentit (20)
Laita hyvä hinta työllesi, pääset vähän edes tienaamaan. Vaikka 20 e per tunti per lapsi. Kerro, että raha on tarpeen niin kipeesti. Älä nyt ilman hoida
Mites noin persaukinen asuu noin rikkaan naapurissa?
Käsittämätöntä, mutta en ole yllättynyt. Itse olen kahden alle kouluikäisen yh. Omaa aikaa ei juurikaan ole. Työt ja arjen pyörittäminen vie kaiken ajan, mutta se on ihan ok, kyllä ne lapset kasvaa. Naapurissani asuu opettajapariskunta, joilla on yksi lapsi. Vähän väliä tuuppaavat lapsen meille hoitoon, kun pitää päästää lenkille yhdessä, salille, teatteriin, kauppaan, kun se kaupassakäynti on niin paljon helpompaa ilman lasta. Kyllä v...tuttaa. Ikinä, eivät kertaakaan ole ottaneet mun lapsia hoitoon. Kyllä joo olis kaupassa käyminen ihanaa ilman lapsia, mutta koska ei ole sitä toista aikuista kotona, niin lapset otettava mukaan. Hyvin usein järjestävät asian vielä niin, että eskari-ikäinen tyttö tulee soittamaan ovikelloa, kun vanhemmat ovat jo lähteneet ja tyttö kysyy että voisko tulla meille leikkimään, kun ei halua olla yksin. Eikä ole sitten sydäntä sanoa hänelle ei. Siitä menee muutama minuutti, kun äiti soittaa, että tuliko se meidän tyttö sinne teille. On vain niin käsittämättömän itsekästä ja törkeää. He saisivat sitä omaa aikaa, kun vuorotellen menisivät, mutta ei. Naapurin yh hoitaa kyllä, kun on muutenkin aina lastensa kanssa!
voi ei!
sano naapurille, että jos haluat hänen lapsensa yöksi luoksesi, niin otat asian ihan itse puheeksi.
Selvä provo, en kuule usko. Mutta näköjään kaikki muut jälleen uskoo.
Ei oo todellista. Pidä vaan pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisia ihmisiä on olemassa. Esim. mulla oli viikko kesälomaa viime kesänä joten kaverini, tai oikeastaan sukulainen keksi että nythän mulla on aikaa auttaa häntä muutossa, siihen liittyvässä tavaroiden kantamisessa, kahden asunnon siivoamisessa... hän kylläkin on melko sairas ja huonokuntoinen ihminen mutta ei ymmärtänyt ollenkaan että olin itse todella loman tarpeessa ja suuttui kun kieltäydyin.
Vierailija kirjoitti:
OTodellakin, olen noita naapurin muksuja hoitanut ilmaiseksi kuukausittain, kun ties milloin on lapsenhoitaja pettänyt ja on parisuhdeleffailtaa, on tyttöjeniltaa ja miehellä harrastus; on sitä ja tätä.
Älä ole tiskirätti. Jos suostut hoitamaan naapurin lapsia, vaadit kunnon palkan. Ota esim- MLL palkka: 8.20 e / tunti / lapsi, sunnuntaisin 16.40 / tunti / lapsi.
Voiko joku pyytää toista ottamaan lastaan sinne hoitoon? Enpä ole aikaisemmin kuulluutkaan tällaisesta jutusta
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, mutta en ole yllättynyt. Itse olen kahden alle kouluikäisen yh. Omaa aikaa ei juurikaan ole. Työt ja arjen pyörittäminen vie kaiken ajan, mutta se on ihan ok, kyllä ne lapset kasvaa. Naapurissani asuu opettajapariskunta, joilla on yksi lapsi. Vähän väliä tuuppaavat lapsen meille hoitoon, kun pitää päästää lenkille yhdessä, salille, teatteriin, kauppaan, kun se kaupassakäynti on niin paljon helpompaa ilman lasta. Kyllä v...tuttaa. Ikinä, eivät kertaakaan ole ottaneet mun lapsia hoitoon. Kyllä joo olis kaupassa käyminen ihanaa ilman lapsia, mutta koska ei ole sitä toista aikuista kotona, niin lapset otettava mukaan. Hyvin usein järjestävät asian vielä niin, että eskari-ikäinen tyttö tulee soittamaan ovikelloa, kun vanhemmat ovat jo lähteneet ja tyttö kysyy että voisko tulla meille leikkimään, kun ei halua olla yksin. Eikä ole sitten sydäntä sanoa hänelle ei. Siitä menee muutama minuutti, kun äiti soittaa, että tuliko se meidän tyttö sinne teille. On vain niin käsittämättömän itsekästä ja törkeää. He saisivat sitä omaa aikaa, kun vuorotellen menisivät, mutta ei. Naapurin yh hoitaa kyllä, kun on muutenkin aina lastensa kanssa!
Seuraavan kerran kun naapurin tyttö tulee ja kysyy voiko tulla leikkimään niin anna tulla. Mutta kun muutaman minuutin päästä äiti soittaa että tuliko se heidän tyttö teille niin sano että ei ole tullut, ei oo kukaan soittanut ovikelloa. Ja oot ihan tietämätön asiasta. Jos se vähän säikyttäis? Onko naapurin tytöllä kännykkä mukana? Jos ei niin ehkä naapurin äiti säikähtää jos soittaa kotiinsa eikä kukaan vastaa (koska tyttönsä oikeesti teillä)
Minäkin tunnistan ilmiön. Olin aiemmin yhden lapsen yh ja monella tuntui olevan ajatuksena, että mulle kehtaa paremmin tunkea lapsia hoitoon kun jollekin pariskunnalle. Että mua ei häiritse samalla lailla ja mulla on niin helppoakin yhden lapsen kanssa. Olen sattumoisin ope, ja kesälomalla piti pysyä aika tiukkana kun monet yritti tunkea lapsia hoitoon, ihan vaan viikoksi tai pariksi. Ja sairasta kumilasta lähtisin toki aamuseiskalta hälytettynä hoitamaan julkisilla omaa taaperoa mukana kärräten...
Lähinnä tekisin lastensuojeluilmoituksen tuosta naikkosesta, ei ole normaalia käydä noin usein viihteellä perheellisen ihmisen, varsinkin jos lapset noin pieniä. Hyvä että pidit pääsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuollaisia ihmisiä on olemassa. Esim. mulla oli viikko kesälomaa viime kesänä joten kaverini, tai oikeastaan sukulainen keksi että nythän mulla on aikaa auttaa häntä muutossa, siihen liittyvässä tavaroiden kantamisessa, kahden asunnon siivoamisessa... hän kylläkin on melko sairas ja huonokuntoinen ihminen mutta ei ymmärtänyt ollenkaan että olin itse todella loman tarpeessa ja suuttui kun kieltäydyin.
Muutto on ihan eri asia.
Kertaluonteinen hössötys, johon nyt pyydetään apua kaikilta mahdollisilta tahoilta, perinteisesti.
Kerran koiran kanssa lenkillä ollessa juttelin yhden ihan tuntemattoman naisen kanssa joka asui naapurustossa. Nainen vaikutti ihan mukavalta ja jonkun matkaa lenkkeiltiin sitten koirien kanssa yhdessä. Juteltiin niitä näitä ja kerroin hoitavani työkseni yhtä sukulaislasta.
Vaihdettiin numerot ja oli puhe että alettaisiin koiria lenkittämään yhdessä.
No, meni viikko ja puhelin soi la iltana klo 23.30 nainen soitti ja vaati mua ottamaan lapsensa hoitoon että pääsisivät kerrankin miehensä kanssa kahdestaan baariin.
Oli siis käytännössä laittamassa lapsia tuntemattoman kotiin yöksi!! Kauheat haukut sain kun kieltäydyin ! Näitä oikeesti on...
Vierailija kirjoitti:
Kerran koiran kanssa lenkillä ollessa juttelin yhden ihan tuntemattoman naisen kanssa joka asui naapurustossa. Nainen vaikutti ihan mukavalta ja jonkun matkaa lenkkeiltiin sitten koirien kanssa yhdessä. Juteltiin niitä näitä ja kerroin hoitavani työkseni yhtä sukulaislasta.
Vaihdettiin numerot ja oli puhe että alettaisiin koiria lenkittämään yhdessä.No, meni viikko ja puhelin soi la iltana klo 23.30 nainen soitti ja vaati mua ottamaan lapsensa hoitoon että pääsisivät kerrankin miehensä kanssa kahdestaan baariin.
Oli siis käytännössä laittamassa lapsia tuntemattoman kotiin yöksi!! Kauheat haukut sain kun kieltäydyin ! Näitä oikeesti on...
No on aika rankkaa hommaa
Onko nykyisin enää mahdollista saada mannerheimin lastensuojeluliiton kautta lastenhoitajaa? Onko tällaisia virallisia tahoja enää olemassakaan? Vai miksi ihmiset haluavat muksun hoitoon mutta eivät ole valmiita maksamaan siitä (silti varaa mennä sinne baariin)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun naapurin tyttö tulee ja kysyy voiko tulla leikkimään niin anna tulla. Mutta kun muutaman minuutin päästä äiti soittaa että tuliko se heidän tyttö teille niin sano että ei ole tullut, ei oo kukaan soittanut ovikelloa. Ja oot ihan tietämätön asiasta. Jos se vähän säikyttäis? Onko naapurin tytöllä kännykkä mukana? Jos ei niin ehkä naapurin äiti säikähtää jos soittaa kotiinsa eikä kukaan vastaa (koska tyttönsä oikeesti teillä)
Ehkä ei kannattaisi valehdella suoraan. Eikä laittaa tyttöä pinteeseen ettei mennytkään niinkuin piti. Mutta, jos ei vastaisi puhelimeen ollenkaan? Laittaisi äänettömälle puhelimen, sekin voisi säikäyttää?
Itse olen vasta päässyt eroon tai ainakin vähentänyt yhteydenpitoa erään hyväksikäyttäjän kanssa. Sitähän toi on, eikä mitään muuta, jos lastenhoito ei kuitenkaan ole mitenkään vastavuoroista. Itse sanoisin suorat sanat, voihan olla ettei hän ole edes tajunnut käyttäytymisensä törkeyttä.
Käsittämätöntä, ihan pimeä nainen.