Muutto ulkomaille miehen luo
Tilanteeni on seuraavanlainen, määräaikainen työ loppuu kesän jälkeen eikä työllisyysnäkymät ole kovin kaksiset. Asun vuokralla kaksin kissani kanssa. Olen deittaillut netissä englantilaisen miehen kanssa joulusta asti ja ole kerran käynyt viikonloppulomalla hänen luonaan. Mies on kaikinpuolin normaali ja meillä oli ihan hauskaa yhdessä, molemmin puolista ihastustakin on ilmassa.
Mies ehdotti, että kesän jälkeen muuttaisin hänen luokseen ja alkaisin etsiä töitä englannista. Ikää mulla on 40+. Äitini on elossa ja suht hyvä kuntoinen, asuu 200 km päässä joten nytkään ei usein nähdä. Mitä tekisitte minun tilanteessa?
Kommentit (6)
Tietenkin lähdet, mitä voit hävitä? Tulet takaisin jos hommat menevät puihin.
Go for it! Tottakai lähdet, sulla ei ole mitään menetettävää, uskon että muuten jäät katumaan. aina sieltä pääsee takaisin kotisuomeen jos ei onnistu suhde miehen kanssa tai ei löydy töitä yms.
Mä voisin ihan ulkomaille pääsyn takia harkita lähtöä. Pääseehän sieltä takas! Tutustu kuitenkin vielä kunnolla tuohon mieheen :)
Tämän päivän Ilta-sanomissa on juttu jonka mukaan jo nelikymppisen saattaa olla vaikea työllistyä Suomessa ikänsä takia, sen sijaan ulkomailla tuollaista ikärasismia ei tunneta. Minä ainakin pakkaisin kamani ja häipyisin maasta, varsinkaan kun lapsiakaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsisin töitä Suomesta
Miksi? Että pääsisi maksamaan veroja joilla rahoitetaan pöhöttynyt virkakyöstiarmeija, maahantunkeutujat, mustalaisten varasteluhameet, kulttuurinrikastuttajien älypuhelimet ja luksuslastenvaunut sekä Nato-intoilijoiden aseleikit.. Kaiken lisäksi elinkustannukset ovat maailman korkeimpia.
Ei mitään järkeä, itse häivyin ulkomaille töihin jo vuosia sitten enkä todellakaaan ole tulossa takas.
Tykkään asua Suomessa, minusta on kiva kun saan asioitua suomeksi, ostaa kaupasta tuttua tavaraa, maksaa veroni ja käydä pienessä tutussa tk:ssa tutulla lääkärillä, asua rauhallisella aluella jossa ei odinsorureita näy.
Mutta jos ulkomaille muutaisin en ainakaan av :lla enää vierailisi.
Etsisin töitä Suomesta