Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikoihin pitäisit aamun ja iltapäivän kahvitauot sekä lounastauon, jos työpäiväsi olisi 7:30-15:15?

Vierailija
16.03.2016 |

Jos saisit siis päättää itse milloin menet tauolle. Minä menisin klo 8:45, klo 11 ja klo 13.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vajaa "työ"päivä niin teettää työtä että saa tauot siihen istutettua fiksusti. Vaikka tuskinpa ulkopuolinen havaitsee että milloin "työ"tekijä on työssä ja milloin tauolla.

Vierailija
22/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt vähäksi aikaa töihin pitkän tauon jälkeen ja yksi juttu mikä tuli yllätyksenä oli se, että kahvitaukoja on enää vain yksi ja sekin vain 10 minuuttia! Ja tämä siis julkisella sektorilla! Olin aivan äimän käkenä. Olen nuorena tyttönä ollut tiukkatahtisessa tehdastyössä, jossa ruokatauko oli 20min, mutta kahvitaukoja oli kaksi ja ne oli molemmat 12 min. Monissa muissa paikoissa oli kahvitauot 2 x 15min. Tämä nykyinen 1 x 10 min tuntuu aika tiukalta meiningiltä.

Pidän lounastauon keskellä päivää ja sitten sen 10 min kahvitauon ennen kotiinlähtöä. Se tuntuu olevan jotenkin sellainen hetki, että pitää vähän huokaista että jaksaa kotimatkan. En juo töissä kahvia, mutta tuossa kohtaa otan jotain hedelmää, ettei tarvitse nälkäkiukussa tehdä kotimatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lpunaan söisin kello 13, kahvitaukoja meillä ei todellakaan pidetä enkä niitä kaipaakaan.

Vierailija
24/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tein 7-15 töitä. Silloin kävin yleensä yhdeksältä tauolla, kahdentoista aikaan tauolla ja noin kahdelta lounaalla. Kun saa vapaasti päättää niin miksei. Oli ihan parasta tehdä ruuan jälkeen joku puoli tuntia töitä ja lähteä sitten kotiin.

:)

"Suomi nousuun".

Vierailija
25/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on kaksi kahvitaukoa? Mä varmaankin menisin syömään puol 11 -11 (20 min.) ja kahvit klo 14 (10 min.

Vierailija
26/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 8-16 duunia ja normaali päivänä pidän tauot 10, 11, 14.

Eli tolla sun työaikataululla pitäisin varmaan 9.30, 10.30 ja 13.30

Tosin välillä on niin kiirettä aamupäivällä että lounaallekin kerkiä vasta klo 14, jolloin pidän tunnin tauon ja sitte onkin enää 1 tunti hommia.

Ja jos tietää että iltapäivästä on kiirettä pidän tunnin safkabreikin klo 9-11 aikoihin.

Onneksi pomo antaa pitää tauot mihin aikaan vain kunhan töihin tulee klo 8 ja lähtee 16, ja työt tulee hoidettua kunnolla.

Vierailija
27/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lpunaan söisin kello 13, kahvitaukoja meillä ei todellakaan pidetä enkä niitä kaipaakaan.

Raskainta julisella on työmatkat. "Töissä" sitten jo pärjää ja menee omalla painollaan kun kello käy ihan itsestään ja "työ"aika kuluu.

Vierailija
28/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on kaksi kahvitaukoa? Mä varmaankin menisin syömään puol 11 -11 (20 min.) ja kahvit klo 14 (10 min.

Jaa en oo muuten koskaan tessistä katsonut miten kuuluisi olla mutta näin meillä mennään ;) 

Vierailija
29/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus tein 7-15 töitä. Silloin kävin yleensä yhdeksältä tauolla, kahdentoista aikaan tauolla ja noin kahdelta lounaalla. Kun saa vapaasti päättää niin miksei. Oli ihan parasta tehdä ruuan jälkeen joku puoli tuntia töitä ja lähteä sitten kotiin.

"Suomi nousuun".

Miten se Suomen nousuun vaikuttaa monelta sen lounaan pitää?

Vierailija
30/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin julkisella herätykset tauolle  klo.9.30,10.30  ja 13.30.

Ja 15.00 että lähisin kotia.

Vierailija
31/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työaikaan ei kuulu kuin 2 taukoa

10 min kahvitauko mieluusti 9.30 ja lounas 20min mieluiten 13.30. Nää tauot on palkallisia, mutta kolmatta taukoa ei päivään kuulu.

Vierailija
32/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluaisin julkisella herätykset tauolle  klo.9.30,10.30  ja 13.30.

Ja 15.00 että lähisin kotia.

Jos julkisella nukun tauot niin merkkaan ne ylitöiksi.

Vierailija
33/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä he#¤%&= tauot? Jos minä jaksan ilman taukoja 10-11 h niin yrittäisit sinäkin.

Ilmeisesti työsi ei ole kovin vaativaa.

Vierailija
34/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miettisin lähinnä, miten ne tauot sopii työn sujuvuuteen ja asiakas-/puhelinruuhkaan...

Vierailija
35/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh. Palstan "arvo-Kokoomuslaiset" eli tyypit joiden ei Kokoomusta kannattaisi edes äänestää taas purkamassa angstiaan kunnallisen puolen duunareihin.

Itsehän en edes tiedä mitä taukoja kuuluu eikä sopparissa lukevasta työajastakaan ole selkeää muistikuvaa, kai se 8h kieppeillä huitelee. Aamulla voin halutessani mailata pomolle, että lähden golfaamaan tai heittämään perhoa, eikä ketään kiinnosta kunhan asiakkaiden kanssa sovitusta ei tingitä. Kesälomaa on kai 4vk mutta käytännössä kesä-elokuut teen töitä 90% mökkiterassilta käsin.

Julkinen vai yksityinen, mitä veikkaatte? Pitäisikö olla jollekin lähärille 7h45min työajasta kateellinen?

Vierailija
36/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo työaika ja ruokatauon pidän noin kello 12.30. Kahvitaukoa en pidä.

Vierailija
37/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaat pois julkiselta sektorilta kokonaan !

Vierailija
38/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen, jos saisin pitää edes yhden tauon ihan sama missä välissä päivää. Nykyisessä työssä se ei aina onnistu.

Vierailija
39/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon taukoja, t. akateeminen pätkätyöläinen, täysi työaika, 20 min tauko, ei esim. henkilökunta-alennuksia ruokalaan tai niitä kahvitaukoja. Niin, tai maastotöissä tuntipalkalla kaikki tauot menee omaan piikkiin.

Vierailija
40/41 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ihminen tekee oikeasti töitä max 80% työajastaan, 20% on oikeasti aika tehotonta puristusta. Joten olkaa vain "tekevinänne" niin helvetisti, mutta : pari kävelyä kahvipaikalle, muutama sana työkaverien kanssa, kupponen kahvia mieluusti seisten ja vessassakäynti. Kyllä työt sen jälkeen luistaa huomattavasti paremmin! Ja yli seitsemän tunnin työajalla tämä n. 10 minuutin tauko pariin otteeseen sekä n. 20 minuutin ruokatauko, niin että ehtii kunnolla pureskella, masu tykkää. Varmasti on Suomi nousussa paremmin kuin yhdentoista tunnin tauttomalla puurtamisella!