Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka HS:n mielipideteksti sukupuolineutraaliudesta toimisi toisin päin?

Vierailija
16.03.2016 |

En halua olla sukupuoli­neutraali, haluan olla mies – vaihdan mielelläni myös naiseni auton renkaat

Viime vuosina trendiksi on noussut suvaitseminen kaikkea ja kaikkia kohtaan, mikä on hieno asia.

Mutta meneekö ihmisten tasavertaistaminen jo liian pitkälle? Enää ei saisi olla miesten ja naisten töitä, eikä tyttöjen ja poikien leluja (HS.fi 14.3.). Kaiken pitää olla neutraalia. Miehen on opittava kommunikoimaan ja tuntemaan naisten lailla, tietenkin unohtamatta niitä iänikuisia kotitöitä.

Jopa yleisövessoista halutaan sukupuolineutraalit (Rosa Meriläinen, HS.fi 14.3.), jotta ei tarvitsisi tehdä sitä ikävää valintaa, kumpaan vessaan kuuluu mennä! Unohtamatta tietenkään emoji-kriisiä (Nyt.fi 14.3.), jossa tuohtuneet ihmiset vaativat, että jokaiselle eri ammattinimikkeelle täytyy olla myös naispuolinen edustaja.

Minä rakastan olla Mies, isolla m-kirjaimella. Rakastan sitä, että minulla on kotona nainen, joka hoitaa ”naiselliset” työt, joita inhoan yli kaiken. Olen kiitollinen, että joku, jolla on oikeasti enemmän naisellista silmää, valitsee lastemme vaatteet ja sisustaa talon puolestani. Saan hyvän mielen, kun nainen pesee pyykkini tai imuroi talon. Kotona kannan kauppakassit keittiöön ja ruuvaan hyllyn seinään kiinni, hän kun sitten pyytämättä kokkaa minulle ruokaa.

En pidä näitä ”rooleja” ja käytösmalleja mitenkään uhkana uralleni. Meidän on uskallettava tunnustaa, että joissakin asioissa nainen on parempi, ja joissain puolestaan mies. Minä aion nauttia siitä täysin rinnoin.

Lasse Mikander

työntekijä naisvaltaisella alalla

Helsinki

http://www.hs.fi/mielipide/a1458016336543?ref=hs-etusivu-luetuimmat-#2

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toosi paaska lehti

Vierailija
62/63 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka normaali-ihminen lukee hesaria? Paitsi vihervazari tietenkin 

Joo kyllä tosi työ ukot lukee vaan mvlehtee ja magneettimediaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka normaali-ihminen lukee hesaria? Paitsi vihervazari tietenkin 

Joo kyllä tosi työ ukot lukee vaan mvlehtee ja magneettimediaa

Elä unohda Tekniikan Maailmaa ja Seiskaa (parturissa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi