Uskotteko Antti Heikkilän juttuihin?
Kommentit (210)
Olen lukenut A. Heikkilän kirjoja. Uskon, että hän tietää asiat. Liian monimutkaista ja teoreettista ainakin minulle. Fiksut asiat ovat yksinkertaisia.
Lukekaa hänen omaelämäkertansa.
Tykkäsin. Muuttui mielikuvani hänestä paremmaksi.
Onko hän antanut mitään ravintovinkkejä kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon?
En kaikke ja kokonaan. Sen toki ymmärrän, että hän on oikeassa tuossa hiilihydraattien välttelemisessä ja siinä, että monet kansanterveydelliset ongelmat ratkeaisivat ruokapyramidin pylläytyksellä ympäri.
Hänen kaikkiin juttuihin, vai joihinkin niistä?
Vierailija kirjoitti:
En kaikke ja kokonaan. Sen toki ymmärrän, että hän on oikeassa tuossa hiilihydraattien välttelemisessä ja siinä, että monet kansanterveydelliset ongelmat ratkeaisivat ruokapyramidin pylläytyksellä ympäri.
Tämähän on kaikkea "virallista" vastaan. Suomessa kaikki toisinajattelijat vaiennetaan. Suomessa vain "virallinen totuus" on se oikea. Viis tutkimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on kaikkea "virallista" vastaan. Suomessa kaikki toisinajattelijat vaiennetaan. Suomessa vain "virallinen totuus" on se oikea. Viis tutkimuksista.
Ei hänellä kumminkaan mitään isoja humpuukiajatuksia ole mitä muistelen Lääkkeetön elämä-kirjaa. Ihan sitä välimeren ruokavalio-osastoa pitkälti.
Ja kun muistaa itse tuon rasvaton, sokeroitu jogurtti/jäätelö-aikakauden ysärillä, niin ei voi muuta kuin nyökytellä. Jo silloin epäilytti. Valio kuitenkin massiivinen ruokavaikuttaja maassa, muistatte varmaan kaikki ne ruokaohjevihkoset. Onhan niistä ajoista tultu.
Ei Heikkilä sitä paitsi aivan yksin ole, ainakin Markku Myllykangas edustaa samaa kriittisyyttä terveydenhuoltoa ja rahan valtaa kohtaan. Erinomaista että uskaltavat, tai kokevat paremminkin velvollisuudekseen tuoda muitakin vinkkeleitä. Mielestäni Heikkilän kirjoista löytyy lähdeviitteet ihan tip top eikä hän esiinny jonain nerona joka olisi itse keksinyt mitään mullistavaa. Spekuloi jonkin verran mutta kun se sieltä siivilöi niin hyviä neuvoja löytää ainakin kokeiltavaksi.
Henk koht vierastan ajatusta mt ongelmien ratkeamisesta ravinnolla, mutta toisaalta sanotaan suoliston olevan toiset aivot joten ei tämäkään niin järjetöntä ole kuin aluksi tuntuisi.
Kuitenkin masennus iso haaste että miten sitä hoidetaan tuloksellisesti, kyllä siihen elintavat vaikuttavat isostikin. Samoin lihominen hormonaalisista syistä.
Ruoka-asiassa on Antti oikeassa. Hiilareita kannattaa vähentää.
Muihin teeseihinsä en nyt ota kantaa.
Syökää vaan mäkissä. Siltä se ainakin näyttää.
Sokerista on varoiteltu jo 70luvulla. Ei ole mikään uusi juttu yhtään ja H itsekin siteeraa alkuperäistä.