Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lapsettomat aikuiset miehet ajattelevat miehistä, jotka ovat hankkineet lapsia?

Vierailija
15.03.2016 |

Edellinen ketju poistettiin vahingossa, joten uusi yritys. Jaa omat tai vaikka puolisosi ajatukset aiheesta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole enkä halua en halua lapsia enkä välitä lapsista keskustella, mutta olen saanut olla olkapää aika monelle isälle. Kuvioita on niin erilaisia, ettei yksiselitteistä vastausta voi antaa.

Mitä ne isät sitten murehtii? Voitko avata vähän?

Vierailija
22/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se harmittaa ettei kaverit pääse enää menoihin mukaan niin kuin ennen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan kateellisia...

Mitä kadehdittavaa sinusta lapsiperheen elämässä on? Vilpitön kysymys.

Perhe on iso saavutus. Naista ei saa jos ei ole rahaa eli työtä ja asemaa. Lapset on saavutus, johon kaikki miehet ei yllä.

Olen siis itse nainen, joka kirjoitin tuon edellisen vastauksen. Mielestäni useat miehet ajattelevat noin vaikka eivät sitä ääneen sanoisikaan.

Olen mies enkä ole koskaan tavannut kuvaamaasi ajattelua. Ehkä jossain Afrikan maissa pätee.

Vierailija
24/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen: "Ai, hänellä on lapsi/lapsia."

Vierailija
25/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan kateellisia...

Mitä kadehdittavaa sinusta lapsiperheen elämässä on? Vilpitön kysymys.

Perhe on iso saavutus. Naista ei saa jos ei ole rahaa eli työtä ja asemaa. Lapset on saavutus, johon kaikki miehet ei yllä.

Olen siis itse nainen, joka kirjoitin tuon edellisen vastauksen. Mielestäni useat miehet ajattelevat noin vaikka eivät sitä ääneen sanoisikaan.

Olen mies enkä ole koskaan tavannut kuvaamaasi ajattelua. Ehkä jossain Afrikan maissa pätee.

Todellako? Itse olen havainnut tällaista rahoitusalan miehissä.

Vierailija
26/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosi mies on ylpeä siitoskyvystään etenkin jos on poika tulla tupsahtanut ja lapsettomat miehet sitten ihailevat.

Kumpikaan yllämainittu ryhmä ei kuitenkaan välttämättä ole itse lapsista kiinnostunut, se ryhmä on olemassa erikseen, ns. hoitovapaalle jäävät puistossa viihtyvät isimiehet, ketkä kutsuvat vaimoaan tittelillä äiti.

Kumpikin on aika järkky ihmistyyppi. Jälkimmäinen ei toki ole yhtä haitallinen.

Vierailija
27/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään erikoista. Ennen henkilöllä ei ollut lapsia ja nyt on.

Vierailija
28/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista ei saa jos ei ole työtä ja asemaa? Höpö höpö. Teen lasten kanssa töitä eli olen tavannut hyvin erilaisia perheitä. Kyllä siellä vanhemmissa on edustettuna ihmisiä ihan kaikista sosiaaliluokista. 

Mutta itse asiaan, niin minusta on aika epäkypsää jos ajattelee jostain ryhmästä jotain tiettyä, ja vielä kokee ajattelevansa niin koska on mies. Joku on varmaan tosi kyrsiintynyt siihen lähiöisielämään ja haaveilee työpaikan 19-vuotiaan merkonomin panemisesta lounastauolla, toinen taas on tyytyväinen tilanteeseensa eikä osaisi kuvitella elämää ilman rakkaita lapsiaan. 

Vierailija
29/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri mitään, ei kauheasti kiinnosta muiden elämä ja elämänvalinnat, joku ajatusharha monilla tuntuu olevan, että ihmisiä kiinnostaisi heidän elämänsä.

Vierailija
30/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten erilailla velamiehiin ja -naisiin suhtaudutaan. Miehet saavat olla rauhassa on lapsia tai ei eivätkä joudu perustelemaan päätöstään. Oma mieheni ihmettelee kuka haluaisi lapsia vaivoikseen, mutta ymmärtää, että lapsia haluavia miehiäkin on.

Vierailija
31/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta miten erilailla velamiehiin ja -naisiin suhtaudutaan. Miehet saavat olla rauhassa on lapsia tai ei eivätkä joudu perustelemaan päätöstään. Oma mieheni ihmettelee kuka haluaisi lapsia vaivoikseen, mutta ymmärtää, että lapsia haluavia miehiäkin on.

Niinpä! Me velanaiset olemme melkein saatanasta jos muilta kysytään, ja todellakin ihmisiä tuntuu muiden elämänvalinnat kiinnostavan. Ainakin jos on nainen ja lapseton.

Vierailija
32/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka suhtautuu, kyllä nämä kyselijät on minun lähipiirissä aina naisia, joskus kysellään milloin asetun aloilleen, ketään miestä asia ei voisi vähempää kiinnostaa.

-mies

Vierailija
33/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että he ovat kasvaneet ihmisinä "enemmän" kuin minä. Uskon, että omien jälkeläisten saaminen ja kasvattaminen on meihin sisäänrakennettu tarve, jonka toteuttamatta jättäminen jättää jonkin osan sydämestä täyttymättä. Naisille tämä on ehkä vielä tärkeämpi asia, mutta toisaalta heille puolison löytäminen on ehkä piirun verran helpompaa + ikisinkuiksi jääneetkin voivat hankkia jälkeläisen "muumimukimenetelmällä", mikäli oma terveys sen mahdollistaa. Miehet joko onnistuvat tai eivät, ei takaportteja. Nykyisin meneillään oleva miesten määrän kasvu luonnollisesti tarkoittaa sitä, että yhä useamman miehen rooli suomalaisessa yhteiskunnassa tulee rajoittumaan lähinnä veronmaksajan ja sitä kautta muiden kansalaisten hyvän elintason mahdollistajan rooliin. Onnen sivustakatsoja.

Vierailija
34/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en aattele mitään ihmeellistä, eipä me lapsista ees kamalasti puhuta sillon kun ollaan kaveriporukalla jossain.

Vierailija
35/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies ainakin kotona mulle puhuu muista kavereistaan ja niiden valinnoista. Enemmän se puhuu muista ihmisistä ja niiden asioista minulle kuin minä hänelle.

Vierailija
36/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät koskaan vastaa tällaisiin kysymyksiin? Tämä on kiinnostava aihe! Vastatkaa nyt.

Itse olen lapseton mies ja useimmilla nuoruudenaikaisilla ja nykyisilläkin ystävistä (siis miehiä) on lapsia. Toisaalta tunnen  kyllä lähipiirissäni monia kaltaisiani (hetero-)miehiä jotka eivät ole kenenkään lapsen isiä. Ainakaan niin että tietäisivät.

En nyt ole huomannut mitään erityistä onnellisuuseroa siinä onko ystävilläni lapsia vai ei. Ne joilla lapsia ei ole ovat löytäneet muuta erityistä sisältöä elämäänsä. Hieno homma että jotkut hankkivat lapsia jos niitä haluavat.

Vierailija
37/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mies ainakin kotona mulle puhuu muista kavereistaan ja niiden valinnoista. Enemmän se puhuu muista ihmisistä ja niiden asioista minulle kuin minä hänelle.

Minun ex kihlattu kysyi kerran miksi en puhu kenestäkään ikinä pahaa, mitä tuohon voisi vastata, joku oletusarvo ilmeisesti on, että kun seurustellaan niin kaikki läheisten asiat jaetaan ja alkaa muista paskanpuhuminen selän takana.

Ei voinut kun ihmetellä sitä kaksinaamaisuutta johon jotkut ihmiset pystyy, kaikki siis aivan kaikki haukuttiin tuossa suhteessa. Ja elämä oli yhtä isoa statussymbolia ja kilpailua kuka on parempi ihminen.

Suhde antoi minulle niin huonon kuvan naisista, että tuskin tulen kovin helposti seurustelemaan yhdenkään naisen kanssa enää koskaan.

Vierailija
38/38 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zufakit tekee valituksen Eu:n komissiolle ja tuomioistuimelle + julkisensananneuvostoon :D