Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Brintellix masennuslääke -kokemuksia

Vierailija
14.03.2016 |

Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia brintellix masennuslääkkeestä. Lääkehän on vissiin aika uusi. Itselle määrättiin sitä ja reilu viikon olen syönyt ja tuntuu hyvältä. Useita muita masennuslääkkeitä olen aiemmin kokeillut ja tästä ei ole tullut mitään suurempia sivuvaikutuksia. Pientä väsymystä tai etovaa oloa on ollut, mutta ei häiritsevästi. Muutenkin tuntuu, että jo näin lyhyellä käytöllä olisi ollut positiivinen vaikutus mielialaan.

Kommentit (378)

Vierailija
1/378 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tästä tule sellaista turruttavaa oloa. Ehkä hieman hankaluuksia siirtymävaiheissa, mutta keskittymiskyky on kasvanut. Sopii opiskelijalle. Paljonko lääke muuten maksaa Kelakorvauksen jälkeen? Syön itse vasta kokeilupakkausta 5mg annoksella ja se loppuu kohta.

Vierailija
2/378 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10mg mikä mulla on nyt aluksi käytössä niin kuukauden annos on n 25€ mut tarkoitus on siirtyä 20mg ja siinä kuukauden annos jotain 40€ siis kelakorvauksien jälkeen. Että on kyllä suht kallis lääke, mut tällä hetkellä tuntuu et ihan mielellään maksan tästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/378 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/378 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuolla wikipediassa sanottiin että tutkimuksissa sen ei havaittu olevan plaseboa tehokkaampaa.

Olen itse kokeillut kymmeniä masennuslääkkeitä ja havainnut että ei mikään muukaan lääke ole plaseboa tehokkaampaa.

Kaikista on jotain haittaa.

Vierailija
5/378 |
08.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Brintellixin pari päivää sitten, kolmen kuukauden käytön jälkeen. En huomannut mitään vaikutusta. Verrattuna kokeilemiini Ssri lääkkeisiin, Brintellix ei edes turruttanut päätä. Ainoa vaikutus minkä huomasin oli huomattavasti lisääntyneet itsemurha-ajatukset. Annos oli vain 5mg. Olis varmaan käsketty nostaa mut ei kiitos.

Vierailija
6/378 |
05.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taustalla vaikea masennus ja sosiaalinen fobia. Citalopramia käytin monta vuotta, kunnes tuntui ettei enää 40mg riitä. Oli uniongelmia öisin ja aivan lopen uupunut päivisin. Kokeiluun lähti Venlaflaxin, jonka lopetin parin kk jälkeen, kun päähän tuli outoa painetta ja teki mieli kaivaa silmä päästä. Tällä hetkellä mennyt Brintellix 10mg 2kk. Alussa oli pahoinvointia ja huimausta. Sosiaalisten tilanteiden pelko näyttäytyy jälleen suht voimakkaana, itkuisuus lisinyt ja mieliala sukeltaa. Odotan lekurilta puhelua, mitä seuraavaksi. Saas nähdä, onko edessä taas lääkevaihto vai nostetaanko annosta. En ole kovinkaan vakuuttunut Brintellix:n toimivuudesta.

Vierailija
7/378 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
8/378 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää kokemuksia?

Minuakin kiinnostaa, aloitin lääkkeen juuri. Oletteko huomanneet vaikutuksia kognitiiviseen toimintaan? Kovasti niin mainostetaan lääkärin antamassa esitteessä...

Vierailija
9/378 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloitin just, tänään otin ekan. Kuulemma pahoinvointia on monelle tullut aluksi, mutta katsotaan miten käy.

Vierailija
10/378 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kokeiltu montaa muuta lääkettä, mutta eivät ole toimineet tai ainakin on ollut liian pahat sivuvaikutukset. Brintellixin pitäisi vaikuttaa vaikka mihin välittäjäaineisiin, joten kiinnostaa nähdä miten toimii. On kyllä todella kallis lääke, että tavallaan pelottaa jos tämä toimiikin erinomaisesti ja pitäisi maksaa näin paljon olemattomista rahoistani. Tällä hetkellä olisi vielä jotenkin varaa, mutta tiedän ettei ole kauan.

Vierailija
11/378 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin aloitin just, tänään otin ekan. Kuulemma pahoinvointia on monelle tullut aluksi, mutta katsotaan miten käy.

Aloitin 3 päivää sitten ja on kyllä tullut pahoinvointia nimenomaan aika pian lääkkeen oton jälkeen. Otan siksi alkuun lääkkeen iltaisin, pahin kuvotus menee huomaamatta ohi nukkuessa. Mutta päivällä on ollut onneksi ihan normaali olo :)

Vierailija
12/378 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/378 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut käytössä noin vuoden ja sopinut todella hyvin vaikean alun jälkeen. Todella hyvä lääke masennukseen ja auttaa keskittymään. Olen sairastanut masennusta kymmenen vuotta ja Brintellix ollut ylivoimaisesti paras ohittaen Voxran ja Efexorin. Suosittelen jos vaan jaksaa antaa aikaa alussa niin palkitsee kyllä lopulta. Sivuoireet voivat kestää parista viikosta kuukauteen.

Vierailija
14/378 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö vielä lisää kokemuksia? Onko aiheuttanut kenellekään voimakasta päänsärkyä ja jos on onko loppunut miten pian?

Vierailija
15/378 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin tuota noin puoli vuotta, mutta vaihdoin toiseen koska en siihen mennessä huomannut hyötyä ja koska epäilin tuon edelleen pahentavan närästystäni.

Sivuoireina oli mahan polttelua ja huonoa oloa varsinkin alussa ja n. parin viikon käytön jälkeen parin viikon jakso, jolloin en pystynyt nukkumaan kuin muutaman tunnin yössä ja olin todella väsynyt.

Vierailija
16/378 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taustalla vaikea masennus ja sosiaalinen fobia. Citalopramia käytin monta vuotta, kunnes tuntui ettei enää 40mg riitä. Oli uniongelmia öisin ja aivan lopen uupunut päivisin. Kokeiluun lähti Venlaflaxin, jonka lopetin parin kk jälkeen, kun päähän tuli outoa painetta ja teki mieli kaivaa silmä päästä. Tällä hetkellä mennyt Brintellix 10mg 2kk. Alussa oli pahoinvointia ja huimausta. Sosiaalisten tilanteiden pelko näyttäytyy jälleen suht voimakkaana, itkuisuus lisinyt ja mieliala sukeltaa. Odotan lekurilta puhelua, mitä seuraavaksi. Saas nähdä, onko edessä taas lääkevaihto vai nostetaanko annosta. En ole kovinkaan vakuuttunut Brintellix:n toimivuudesta.

Edelleen Brintellix käytössä. Nyt tullut lisää sivuoireita: metallinen maku suussa, hengenahdistus, leukojen jäykkyys ja silmien liiallinen räpyttely. Lähtee takuulla vaihtoon.

Vierailija
17/378 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kuukauden. Auttoi minulla ahdistukseen ja paransi keskittymiskykyä. Lopetin kun joka aamu lääkkeen otin jälkeen yrjöttää pari tuntia. Olen kyllä miettinyt jos aloittaisi taas kun olo on tosi levoton.

Vierailija
18/378 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, söin Brillintexia noin 6kk. Alussa olin hyvin tyytyväinen. Tuli hieman kutinaa ja uupumusta alussa mutta sitten totuin. Otin 5mg iltasin ja nukuin hyvin ja heräsin aina aikasin aamuvirkkuna tosi hyvällä fiiliksellä. Jonkin aikaa tuntui todella hyvältä ja olin motivoitunut ja innoissani asioista. Lääkkeessä hyvät ominaisuudet että se lisäsi keskittymistä ja muistia. Sitten noin 4kk jälkeen usein rupesi ärsyttämään, ahdistamaan ja muutuin välinpitämättömäksi ja kiukkuseksi. Myös levottomaksi enkä pystynyt nauttimaan esim Joogasta yhtään. Katsoin tunnin aikana kelloa ja mietin vaan että millon tää loppuu. Ennen kun olen kyllä nauttinut joogasta.  Sit myös rupesin ajattelemaan tosi ihme ajatuksia ja muistamaan paljon menneitä, huonoja muistoja mitä ei oikeestaan tahtoisi ajatella. Rupesin myös perumaan menoja ja välttelin sosialisia tapahtumia. Myös siirsin tärkeitä asioita kun ei kiinnostanut, enkä edes välittänyt. Tavallaan oli aika ihanaa kun ei stressannut mistään, edes laskuista...menin sit loppuajan myös usein päikkäreille ja oli mukava olla vaan sohvalla. Mulla oli oikeestaan tosi epätasanen mieliala ton lääkkeen kanssa. Välillä oli ihan huippu olo, ja siksi jatkoin lääkitystä, mutta välillä olin myös superemotionalinen ja itkin ja usein uupumusta. Olin niin helpottunut kun vaihdoin lääkitystä Voxraan ja se lääke onkin sopinut minulle paljon paremmin ja auttanut minua keskittymiseen ilman mitään negatiivisia vaikutuksia... kaikilla on kuitenkin erilainen aivo joten ehkä Brillintex voi sopia jollekin toiselle...

Vierailija
19/378 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää kokemuksia?

Minuakin kiinnostaa, aloitin lääkkeen juuri. Oletteko huomanneet vaikutuksia kognitiiviseen toimintaan? Kovasti niin mainostetaan lääkärin antamassa esitteessä...

Millaisia vaikutuksia?

Vierailija
20/378 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muihin käyttämiini masennuslääkkeisiin nähde positiivista on se että seksielämän ongelmat ovat nyt ohi. Tunnen halua eikä ole laukeamisvaikeuksia jotka häiritsivät rouvaa.

Mitään ihmeempiä haittavaikutuksia en ole huomannut ja olen käyttänyt lääkettä kohta kaksi vuotta. Ainoa ongelma on se että kolmen kuukauden satsi maksaa ihan kohtuusumman rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä