Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset odottavat aina miehen tervehtivät ensin?

Espoo 02320
14.03.2016 |

Kun päivän Metro-lehdessä oli juttua bussikuskeille ja naapureille tervehtämisestä niin innostuin kirjoittamaan tänne, koska kerrostalossa asuessa tosiasia on se, että vaikka monet naiset tervehtivätkin, niin käytännössä kaikki naiset tervehtivät miespuolista henkilöä vasta jos mies tervehtii ensin. Jotkut naiset eivät toki tervehdi edes takaisin, vaan näyttävät lähinnä siltä että luulevat miehen yrittävän iskeä heitä, mutta ne reippaatkin naiset tervehtivät iloisesti vasta sitten kun mies on ensin tervehtinyt, vaikka kuinka heille antaisi useita sekunteja aikaa aloittaa itse tervehdys.

Olenkin kyllästynyt tähän täysin ja olen koko tämän vuoden ollut tervehtimättä naispuolisia naapureita. En ole siis yrittänyt näyttää mitenkään vihaiselta tai tuijottanut vain lattiaanpäin, vaan olen ihan naama peruslukemilla (tai joskus ehkä jopa pienehköllä hymyllä) katsonut naista sekunnin tai kaksi kasvoihin ja sen jälkeen siirtänyt katseeni muualle, ja nainenkin on samanaikaisesti katsonut minua, mutta ei ole saanut sanaa suustaan. Ja syy ei todellakaan voi olla se, että näyttäisin todella uhkaavalta tai vastaavaa, pukeudun aina siististi ja on minua joskus komeaksikin kehuttu jne, joten kyllä se vika on ihan naisten asenteessa, uskallan väittää.

Toki jos joku nainen sattuisi moikkaamaan minua, niin aion toki moikata iloisesti takaisin, mutta kukaan ei ole vielä tammi-helmi-maaliskuun aikana niin tehnyt. Ei yksikään.

Ja juu, on elämässä tärkeämpiäkin asioita, mutta kun nyt tervehtiminen nostettiin tänään otsikoihin lehdessä niin ajattelin, että on hyvä hetki kirjoittaa tästä. Varmasti moni tämän jutun lukeva nainen tunnistaa itsensä kuvauksestani ja tunnustaa itsekin odottavansa miehen aloitetta tervehtimiseen. Älkää sitten ihmetelkö jos miesten moikkaamiset alkavat vähenemään ajan kanssa. Ei naisten passiivisuutta loputtomiin jaksa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joskus ollut tapana, että mies tervehtii ensin.

Vierailija
2/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut naiset saavat jonkinlaista tyydytystä siitä kun mies "lähestyy heitä" eli alkaa puhumaan heille ennenkuin nainen sanoo itse mitään. En väitä että se on kaikkien naisten motiivi, mutta näin voi valitettavasti olla jonkun naapurisi kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helkkari, voisiko syy olla se, että näin kuuluukin toimia käytöstapojen mukaan!?

Mies tervehtii ensin. Jos kyseessä on nuori nainen ja vanha mies, saattaa nainen tervehtiä ensin, koska nuoren tulee tervehtiä vanhempaa.

Miksi ihmeessä loukkaannut naapurinaisillesi siitä, että he noudattavat ihan perustapakulttuuria?

Vierailija
4/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on joskus ollut tapana, että mies tervehtii ensin.

Sairasta. Minä en ainakaan sellaista ihmistä tervehtisi ikinä joka tuollaista olettaisi

Vierailija
5/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä naisten ylimielisyyttä. Nyky naisethan ovat todella epävarmoja ja pelokkaita

Vierailija
6/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläissäni kuullut, että miehen pitäisi tervehtiä ensin. Aika arkaaista meininkiä, mutta jos joku nainen haluaa, että tulee ensin tervehdityksi, niin ehkä se haluaa myös pysyä siellä keittiössä.

Vierailija
7/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset taas vauhdissa puolustelemassa omaa passiivisuuttaan. "Tapoja" muka, just joo :D

Vierailija
8/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No helkkari, voisiko syy olla se, että näin kuuluukin toimia käytöstapojen mukaan!?

Mies tervehtii ensin. Jos kyseessä on nuori nainen ja vanha mies, saattaa nainen tervehtiä ensin, koska nuoren tulee tervehtiä vanhempaa.

Miksi ihmeessä loukkaannut naapurinaisillesi siitä, että he noudattavat ihan perustapakulttuuria?

En minä ole ainakaan ikinä kuullut tuollaisesta peruskulttuurista.

Vierailija
9/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuollainen roskan keksiminen. Älä keksi omia käytöstapojasi

Vierailija
10/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat myös todella junttia kansaa. Teen itse samanlaista kokeilua kun sinä ap. Pariskunta lapsensa kanssa pihan hiekkalaatikolla, mies katsoo minua minä katson häntä, mies on jännittynyt, katson hänen naistaan, nainen kääntää katseen maahan, katson hänen miestään ja mieskin alistuu ja katsoo maahan. Ei tervehdyksiä vain sanaton alistuminen, kehon kieleni kertoi ''this is my jungle bitches''.

Vierailija
11/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kummaa? :D En ole koskaan kuvitellut, että miehen pitäisi tervehtiä ensin. Mistä tuollainen ajatus juontuu? Kyllä minä tervehdin naapurin tädit ja sedät ihan yhtälailla. Joskus he ehtivät ensin ja joskus minä. Ei ole tullut mieleenkään, että nyt pitäisi pidätellä tervehdystä, koska naapurin Mauri on mies.

Vierailija
12/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin joskus rasittaa naisten asenne meitä miehiä kohtaan, aina pitäisi tehdä naisten olo mahd miellyttäväksi ja todistella ettei ole joku pervo raiskaaja, koska niinhän naiset tuntuu ajattelevan, että kaikki miehet on jotain psykopaatteja.

Rupeaa jo kyllästyttämään, eläessäni en ole yhdellekään naiselle tehnyt pahaa tai antanut ymmärtää että tekisin, riittää että olet mies niin kohdellaan kuin rikollista.

Vierailija
13/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloite on miehen tehtävä.

T: Naisellinen (eli passiivinen) nainen

Vierailija
14/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin joskus rasittaa naisten asenne meitä miehiä kohtaan, aina pitäisi tehdä naisten olo mahd miellyttäväksi ja todistella ettei ole joku pervo raiskaaja, koska niinhän naiset tuntuu ajattelevan, että kaikki miehet on jotain psykopaatteja.

Rupeaa jo kyllästyttämään, eläessäni en ole yhdellekään naiselle tehnyt pahaa tai antanut ymmärtää että tekisin, riittää että olet mies niin kohdellaan kuin rikollista.

Sikäli samat fiilikset tällä miehellä, että inhoa naisten takana kävelemistä (siis silloin jos ketään muuta ei ole lähistöllä) koska syystä tai toisesta minusta tuntuu että nainen ajattelee minua ja kuvittelee että ei kai tuo vaan joku raiskaaja ole....vaikka en tietenkään ole ikinä ketään raiskannut tai muutenkaan antanut aihetta pitää minua mitenkään outona.......se vaan että olen miespuolinen riittää varmasti monelle naiselle alkaa miettimään sitä sun tätä jos kävelen heidän takana.........tai sitte minulla on vaan vilkas mielikuvitus, mutta ei ole nautinto miehelle kävellä naisen takana kadulla, sen voin sanoa.

Vierailija
15/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tervehdin kaikkia naapureitani ensin sukupuoleen katsomatta. Sen enempää en jää juttelemaan, jollei naapuri itse aloita. Taloyhtiössä on kaksi nuorehkoa miestä, jotka yrittävät livahtaa selän takaa ohitse niin, ettei heidän tarvitsisi sanoa mitään, ja yksi nuorehko nainen, joka kävelee läheltäkin ohi kuin sokea reagoimatta mihinkään. Täällä päin peruskäytöstapojen raja näkyy menevän noin kolmessakympissä.

Taloyhtiön kokouksissa nämä kolmikymppiset tuijottavat tuppisuina papereitaan eivätkä kokoushuoneeseen tullessaan katso ketään silmiin, saati tervehdi. Mikä ihme heitä vaivaa? Hallituspaikkoihin joutumisesta vasten omaa tahtoa ei ole pelkoa eikä meillä pidetä edes talkoita, joihin joutumista olisi syytä pelätä.

Olen muuten huomannut senkin, että kun jollekulle mummolle tai papalle avaa kaupan tai muun liiketilan oven, saa sitten seistä siellä ovenvahtina siihen saakka, että kaikki riuskat nuoret miehet, simpsakat nuoret naiset ja vetreät keski-ikäiset ovat tulleet jonona ja kiittämättä samasta ovenavauksesta. Mitä he tuossa tilanteessa ajattelevat ja mikä on käyttäytymisen syy?

Vierailija
16/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat myös todella junttia kansaa. Teen itse samanlaista kokeilua kun sinä ap. Pariskunta lapsensa kanssa pihan hiekkalaatikolla, mies katsoo minua minä katson häntä, mies on jännittynyt, katson hänen naistaan, nainen kääntää katseen maahan, katson hänen miestään ja mieskin alistuu ja katsoo maahan. Ei tervehdyksiä vain sanaton alistuminen, kehon kieleni kertoi ''this is my jungle bitches''.

En nyt oikein ymmärrä mistä tuon alistumis-aspektin saat. Et kai ole niitä tyyppejä jotka "haastavat" satunnaisia vastaantulijoita pistävällä tuijotuksella? Vaikka oltaisiinkin viidakossasi niin tuijottaminen se vasta moukkamaista on.

Vierailija
17/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tällaiseen käytökseen törmää? Minulle ei ole koskaan esimerkiksi päivisin keskellä katua tullut mieleenkään, että nyt tuo takanani kulkeva mies on raiskaaja. Eikä kyllä iltaisinkaan, lähinnä silloin vain välttelee pimeitä kujia ja jotain suuria miesporukoita tai muuten epäilyttävästi käyttäytyviä yksilöitä. En todellakaan ajattele, että kaikki miehet ovat hulluja, johan siinä leimaisin omat miespuoliset perheenjäsenet ja ystävätkin. :D Jos mies käyttäytyy kuin kuka tahansa normaali ihminen, niin ei ensimmäinen ajatus hänestä ole se, että tuota täytyy pelätä.

Vierailija
18/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap ole koskaan kuullut, että miehen kuuluu tervehtiä naista ensin, se on ihan etiketissä. Koska et näy uskovan asiaa, niin tässä muutama linkki, josta voit lukea asiasta. 

Toki nykyään voi aloitteen tehdä kumpi vain, mutta jos on perinteiset käytöstavat oppinut, niin silloin sitä aloitetta odotetaan mieheltä. Halusit tai et, näin se on vaikka kiukkuraivareita vetelisit kuinka.

http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-1i26.htm

"Tervehtiminen:

- alemmassa asemassa oleva tervehtii ylempäänsä ensin, nuorempi tervehtii ensin vanhempaa ja mies naista."

http://wikikko.info/wiki/Seuratavat

"Mies tervehtii naista, nuorempi tervehtii vanhempaa, "alempi korkeampaa". Nainen, vanhempi ja arvovaltaisempi ojentaa käden."

http://www.studio55.fi/vapaalla/article/halatako-vai-katella-tapakoulut…

"Kätellessä käden ojentaa ensin aina nainen ja naisista vielä vanhempi nainen. Jos ei kätellä, niin nuoremman tulisi aina tervehtiä vanhempaa ja miehen naista."

Vierailija
19/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ap ole koskaan kuullut, että miehen kuuluu tervehtiä naista ensin, se on ihan etiketissä. Koska et näy uskovan asiaa, niin tässä muutama linkki, josta voit lukea asiasta. 

Toki nykyään voi aloitteen tehdä kumpi vain, mutta jos on perinteiset käytöstavat oppinut, niin silloin sitä aloitetta odotetaan mieheltä. Halusit tai et, näin se on vaikka kiukkuraivareita vetelisit kuinka.

http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-1i26.htm

"Tervehtiminen:

- alemmassa asemassa oleva tervehtii ylempäänsä ensin, nuorempi tervehtii ensin vanhempaa ja mies naista."

http://wikikko.info/wiki/Seuratavat

"Mies tervehtii naista, nuorempi tervehtii vanhempaa, "alempi korkeampaa". Nainen, vanhempi ja arvovaltaisempi ojentaa käden."

http://www.studio55.fi/vapaalla/article/halatako-vai-katella-tapakoulut…

"Kätellessä käden ojentaa ensin aina nainen ja naisista vielä vanhempi nainen. Jos ei kätellä, niin nuoremman tulisi aina tervehtiä vanhempaa ja miehen naista."

Ei oikein sovi toi alempi/ylempi tasoinen horina minun ajatusmaailmaan, en luokittele ihmisiä noin ja en pidä ketään lähtökohtaisesti itseäni ylempi tai alempitasoisen vaan ihmisenä.

Vierailija
20/46 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikäli samat fiilikset tällä miehellä, että inhoa naisten takana kävelemistä (siis silloin jos ketään muuta ei ole lähistöllä) koska syystä tai toisesta minusta tuntuu että nainen ajattelee minua ja kuvittelee että ei kai tuo vaan joku raiskaaja ole....vaikka en tietenkään ole ikinä ketään raiskannut tai muutenkaan antanut aihetta pitää minua mitenkään outona.......se vaan että olen miespuolinen riittää varmasti monelle naiselle alkaa miettimään sitä sun tätä jos kävelen heidän takana.........tai sitte minulla on vaan vilkas mielikuvitus, mutta ei ole nautinto miehelle kävellä naisen takana kadulla, sen voin sanoa.

Sama juttu :D Itse aina pysähdyn ja avaan kengännauhat ja laitan uudelleen kiinni todella hitaasti jotta nainen saa reilun välimatkan. Ei ole helppoa olla mies nykymaailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi