Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

varaton opiskelija, mitä tekisit jos saisit 10 000 euroa?

Vierailija
14.03.2016 |

Menisikö se pelkästään elämiseen ja opintolainan välttämiseen, juhlimiseen, lomailuun vai sijoittaisitko johonkin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisin altruistisesti ja antaisin sen työttömien yhdistykselle virkistysrahastoon.

Vierailija
2/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menisi varmaan vaan elämiseen. Tolla summalla ei tarvitsisi nostaa opintolainaa enää lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin onnesta ja laittaisin summan säästöön pahan päivän varalle. Olen elänyt koko opintojen ajan säästöillä ja noin muhkean summan myötä taloushuolet haihtuisivat pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin päivittäin

Vierailija
5/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämiseen menisi. Nostaisi myös elämänlaatua huomattavasti, kun ei tarvitsisi koko ajan stressata raha-asioita.

Ehkä kävisin viikon lomailemassa ulkomailla. Olen haaveillut siitä jo pitkään.

Vierailija
6/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei muka elä 700+ eurolla /kk Espanjassa. Siellähän ei ruoka ja juomakaan maksa paljon.

Vierailija
7/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ei muka elä 700+ eurolla /kk Espanjassa. Siellähän ei ruoka ja juomakaan maksa paljon.

Ohoh sori meni väärään ketjuun. :)

Vierailija
8/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäysin sen viisaasti ruotsinkielen tukikursseihin.

Vierailija
9/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin säästöön :)

Vierailija
10/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kultaharkon jota hivelisin ja hokisin my preciousssssss vaipat jalassa

Vierailija
11/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin vuokrarästin ja kaikki myöhässä olevat laskut, ja ostaisin uuden kevättakin. 500 euroa laittaisin kirjekuoreen ja erään opiskelijapojan postilaatikkoon. Sillä menee vielä huonommin kuin mulla. Lajittelee ja jakaa mainoksia kahdesti viikossa. Tiedän, ettei lyö leiville, kun olen tehnyt sitä itsekin. Voi saada kympin, kun aikaa menee lajitteluun 5-6 tuntia sekä jakamiseen 1,5-2 tuntia.

Vierailija
12/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin vuokrarästin ja kaikki myöhässä olevat laskut, ja ostaisin uuden kevättakin. 500 euroa laittaisin kirjekuoreen ja erään opiskelijapojan postilaatikkoon. Sillä menee vielä huonommin kuin mulla. Lajittelee ja jakaa mainoksia kahdesti viikossa. Tiedän, ettei lyö leiville, kun olen tehnyt sitä itsekin. Voi saada kympin, kun aikaa menee lajitteluun 5-6 tuntia sekä jakamiseen 1,5-2 tuntia.

Kukaan älykäs ei kyllä tuota mainostenjakoa tee, ellei halua liikuntaa tuossa muodossa.

6.5 - 8h aikaa ja kymppi, sanotaan että saisi 20-30€ tuosta niin:

Paljon helpommalla saman rahan tienaisi esim kiertämällä kirpputoreja ja ostamalla selkeästi alihintaisia tavaroita ja myy vaikka tori.fi/huuto.net. toki vaatii jonkin verran tietoa, mutta jo 8h ajassa oppii paljon mitä kannattaa myydä ja mihin hintaan.

Ostaa esim 5-10€ hintaisia tuotteita joista saa 10-20€, sanotaan että tekee viikossa 3-4x 2h reissun kirppareille, löytää 10 myytävää tavaraa joilla tekee 20-50€ voittoa. Myyntiin ei mene kuin noin 20min/esine kun tekee ilmoituksen+hoitaa myynnin/postituksen (ostajalle kulut).

Aikaa menisi siis noin 7-9h viikossa ja saa paremmin rahaa + oppii uutta + mahdollisuus löytää tuurilla esim 20e esine josta saa 100e.

Lisäksi mainosten jako on täysin turhaa työtä.

Joten miksi palkitsisit typeryydestä?

Vierailija
13/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan älykäs ei kyllä tuota mainostenjakoa tee, ellei halua liikuntaa tuossa muodossa.

6.5 - 8h aikaa ja kymppi, sanotaan että saisi 20-30€ tuosta niin:

Paljon helpommalla saman rahan tienaisi esim kiertämällä kirpputoreja ja ostamalla selkeästi alihintaisia tavaroita ja myy vaikka tori.fi/huuto.net. toki vaatii jonkin verran tietoa, mutta jo 8h ajassa oppii paljon mitä kannattaa myydä ja mihin hintaan.

Ostaa esim 5-10€ hintaisia tuotteita joista saa 10-20€, sanotaan että tekee viikossa 3-4x 2h reissun kirppareille, löytää 10 myytävää tavaraa joilla tekee 20-50€ voittoa. Myyntiin ei mene kuin noin 20min/esine kun tekee ilmoituksen+hoitaa myynnin/postituksen (ostajalle kulut).

Aikaa menisi siis noin 7-9h viikossa ja saa paremmin rahaa + oppii uutta + mahdollisuus löytää tuurilla esim 20e esine josta saa 100e.

Lisäksi mainosten jako on täysin turhaa työtä.

Joten miksi palkitsisit typeryydestä?

Kyse ei välttämättä ole typeryydestä. Mietipä itse, miksi joku ottaa virallisen verokortillisen työpaikan kirpparibisneksien sijaan.

Itse inhoan niitä haaskalintuja, jotka hamstraavat ja jälleenmyyjät kirpparitavaraa ammatikseen edelleen eteenpäin korkeammalla hinnalla. Lehahtavat aina ensimmäisenä paikalle, kun menee omia tavaroitaan kirpparipöytään viemään. Olen sen verran ylpeä, että itsekin katsoisin mainostenjaon kunniallisemmaksi, vaikka ei taloudellisesti olekaan vaivan väärti.

Vierailija
14/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin hienomman auton itselleni

Vierailija
15/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaisin olemasta varaton opiskelija. Rupeaisin esimerkiksi syömään ja juomaan niin kuin aikoinaan äidin hoivassa. Laatujuustoja ja 20 euron viinejä ja muuta mukavaa, sekä teatteria ja konsertteja katsomon hyvillä paikoilla.

Vierailija
16/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykehoitoon, omaan ja ystävien.. Tosin oman maksut jo hoidossa, joten varmaan ystävien... tai säästäisin tulevae psyykehoitoa varten.

Vierailija
17/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin. Sain projektiluontoisen työpaikan, josta palkka maksettiin könttänä kerralla. Tilille tuli lähemmäs 11 tonnia. 3000 € suoraan asp-tilille, sitten jatkuvalla rahastosäästösopimuksella muutama satanen/kk rahastoihin. Tällä hetkellä rahastot ei voi kauhean hyvin (oon muutaman satasen miinuksella), mutta kai ne sieltä nousee vielä :D Tilillä on nyt lähemmäs 7000 € ja olkoot siellä. Raha ei muuttanut elämääni mitenkään johtuen siitä, että pitäisi tänä vuonna valmistua eikä työpaikasta ole varmuutta - pakko pitää puskuria pahan päivän varalle.

Toki huoli pärjäämisestä ja rahatilanteesta on lähtenyt pois. Tiedän, että selviän helposti vaikka puoli vuotta, jos rahaa ei tulisi mistään.

Vierailija
18/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varaisin tietysti iso osan tukien takaisinperintään. Sitten verot, niin siitä jöis jotain 3-4 tonnia. Hmm. Ostaisin sängyn, nyt nukun patjalla. Eipä siinä, parissa kuussa vois syödäkin jotain.

Vierailija
19/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin säästöön ja kituutaisin varmaan edelleen samoin kuten nyt. Mulle on jo kertynyt ihan mukava summa tilille, kun en yksinkertaisesti osta mitään ylimääräistä tai käy missään bileissä, baareissa, leffassa tai muuallakaan missä menee rahaa. En ole ikinä käynyt baarissa ja leffassakin vain kerran. Haluan joskus ostaa asunnon niin pitää elää säästäväisesti.

Vierailija
20/30 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin itseni, miehen ja lapsen lomalle ensimmäistä kertaa. Lopettaisin opintolainan noston ja olisin todella onnellinen ettei tarvitse enää velkauttaa itseään. Ottaisin rahoista kuukausittain tietyn summan ihan elämistä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi