Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en kestä miehen syömisääniä

kyllästynytmieheen
13.03.2016 |

Miten voi noin vastenmielinen ääni lähteä jonkun pureskelemisesta, lotinaa oikeen. Laitan nykyisin radion taustalle soimaan kun on aika ruokailla, loiskutus kuuluu vaikka menisin toiseen huoneeseen. Miksei voi purra ruokaansa äänettömällä, nielemisäänetkin kaikuu talossa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, en kestä kenenkään syömisääniä. Olen suosiolla lopettanut syömästä yhdessä, ja siirryn eri huoneeseen, jos joku muu syö. Tätä ominaisuutta ei vaan näköjään voi muuttaa, vaikka haluaisi. En myöskään kutsu ihmisiä illalliselle siitä syystä, kavereerataan muissa merkeissä.

PS. Todella hienoissa juhlissa on usein joku pieni orkesteri soittamassa ruokailun ajan, epäilemättä tästä syystä.

Vierailija
22/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, luulin että olen ainoa. On se kumma juttu. Inhoan syömisääniä sydämeni pohjasta. Miehelle aina joskus huomautan, mutta loukkaantuu, niin en aina viitsi. Aikojen kuluessa olen päätellyt että ei tee sitä tahallaan, jotenkin vain suun motoriikka on hänellä sellainen, että vaikka suu on kiinni, niin kuuluu aivan järkyttävä mussutus, riippuen vähän ruokalajista. En kyllä siedä kenenkään muunkaan maiskuttelua, joten hämmästykseni oli suuri, kun oma lapsi opetteli syömään, eikä hänen mussutuksensa häirinnyt yhtään. Siis ei tullut lainkaan sitä tunnetta, missä yhdistyy syvä ärtymys ja puistatus. Ihmeellistä. Olen nyt kuitenkin opettanut lapselle hyvät ruokailutavat, eikä hänellä ole isänsä vaivaa esiintynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on misofonia :)

Mun miehellä on tämä. Sitä ärsyttää pieninkin syömisääni, huutaa ja mulkoilee mua kuin hullu. Tekee samaa myös lapsille. Ikinä mä en ole onnistunut syömään niin etteikö se miestä häiritse. Ketään muuta mun syömiseni ei häiritse, en mussuta enkä muutenkaan aiheuta outoja ääniä syödessäni. Tämän on monet ulkopuoliset todistaneet. Välillä tästä tulee oikein kunnon yhteenottojakin, yleensä niiden jälkeen mies hillitsee itseään hetken. Jollain tasolla ymmärrän miestä, mutta helvetti soikoon, meillä muillakin on tunteet ja meillä on oikeus syödä kotonamme. Ilman että joku mulkoilee tai irvistelee tai lähtee mielenosoituksellisesti ovet paukkuen pois huoneesta. Käyttäytyy siis kuin pikkulapsi. Olen sanonut miehelle, että jos homma alkaa taas mennä yli ja lapset ei saa elää kotonaan rauhassa niin mä otan ja muutan niiden kanssa muualle. Ongelma on miehen, hänen on se hoidettava. Me muut emme kertakaikkiaan voi lopettaa syömistä. Siitä lähtee ääntä ja siihen on miehenkin vaan sopeuduttava. Jos hän ei meidän kanssa voi elää normaalia elämää niin sitten me muutamme pois.

Sen kyllä sanoan että tuolalisen ihmisen kanssa on äärettömän hankala elää. Pakostakin huomaa tarkkailevansa itseään ja syömistään. Yrittää syödä niin hiljaa kuin mahdollista ettei häiritse. Mutta eihän se mitään auta. Niin hiljaa et vaan voi syödä, etteikö sua mulkoilla ja sulle tuhista raivoissaan.

Vierailija
24/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa syömisääniin liittyvä misofonia. Ei tämäkään kivaa ole, mutta olen yrittänyt siedättää itseäni, sillä erityisesti purkanlossuttajia on todella paljon. Ne äänet voivat aiheuttaa meissä tätä sairastavissa jopa suoranaista raivoa ja pahimmassa vaiheessa pelkäsin, että rupean joku kerta todella räyhäämään eräälle ventovieraalle lossuttajalle.

En kestäisi, jos minun täytyisi omassa kodissani kuunnella lossutusta. Varsinkin väsyneenä se on todella vaikeaa. Ratkaisuna joutuisin varmaan elämän tulpat korvissa, musiikki soiden tai eri huoneessa.

Vierailija
25/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on misofonia :)

Mun miehellä on tämä. Sitä ärsyttää pieninkin syömisääni, huutaa ja mulkoilee mua kuin hullu. Tekee samaa myös lapsille. Ikinä mä en ole onnistunut syömään niin etteikö se miestä häiritse. Ketään muuta mun syömiseni ei häiritse, en mussuta enkä muutenkaan aiheuta outoja ääniä syödessäni. Tämän on monet ulkopuoliset todistaneet. Välillä tästä tulee oikein kunnon yhteenottojakin, yleensä niiden jälkeen mies hillitsee itseään hetken. Jollain tasolla ymmärrän miestä, mutta helvetti soikoon, meillä muillakin on tunteet ja meillä on oikeus syödä kotonamme. Ilman että joku mulkoilee tai irvistelee tai lähtee mielenosoituksellisesti ovet paukkuen pois huoneesta. Käyttäytyy siis kuin pikkulapsi. Olen sanonut miehelle, että jos homma alkaa taas mennä yli ja lapset ei saa elää kotonaan rauhassa niin mä otan ja muutan niiden kanssa muualle. Ongelma on miehen, hänen on se hoidettava. Me muut emme kertakaikkiaan voi lopettaa syömistä. Siitä lähtee ääntä ja siihen on miehenkin vaan sopeuduttava. Jos hän ei meidän kanssa voi elää normaalia elämää niin sitten me muutamme pois.

Sen kyllä sanoan että tuolalisen ihmisen kanssa on äärettömän hankala elää. Pakostakin huomaa tarkkailevansa itseään ja syömistään. Yrittää syödä niin hiljaa kuin mahdollista ettei häiritse. Mutta eihän se mitään auta. Niin hiljaa et vaan voi syödä, etteikö sua mulkoilla ja sulle tuhista raivoissaan.

Millaisella volyymillä miehesi itse syö?

Vierailija
26/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites oma lääkitykses?

Vierailija
27/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi mun mies ei ole ainut, jonka syöminen kuulostaa juuri tuolta loiskutukselta ja lotinalta:)

Hermo tosiaankin menee välillä sitä lotinaa kuunnellessa, varsinkin kun syö kananmunaa lotina erityisen ärsyttävän kuuloista.

Lotinaa sullo housuissas.

Vierailija
28/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kyllä. Mies mässyttää vielä usein suu auki ja näen miten se ruokamössö pyörii siellä. Väittää minua vain yliherkäksi ja valittajaksi, mutta kyllä tuo jo alkaa olla perus käytöstapoja. Kotonansa ei koskaan syöty saman pöydän ääressä tai käyty missään muuallakaan syömässä, niin tainnut jäädä oppimatta siististi syöminen. Eikä auta sanominen, on niin pinttynyt tapa. Puhuu myös ruoka suussa. Hyi helvetin helvetti, sanon minä. 

Vierailija
29/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin samaistun tohon sun juttuun. Täytyy myöntää että exäni syömisäänet, järkyttävän kokoiset annokset, kastikkeiden peittämät huulet, kippojen kolistelu lusikalla ja se mieletön syömisnopeus - ihan kuin kaikki ruoka olisi juuri tällä hetkellä loppunut maapallolta - vei minut AINA sellaisen angstin partaalle, että en enää kestänyt katsella, saatikka istua samassa pöydässä. Hän on selkeästi syntynyt syödäkseen ja minä syön elääkseni:)

Vaihtoon, sanon minä, pahemmaksi vaan menee.

Vierailija
30/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin samaistun tohon sun juttuun. Täytyy myöntää että exäni syömisäänet, järkyttävän kokoiset annokset, kastikkeiden peittämät huulet, kippojen kolistelu lusikalla ja se mieletön syömisnopeus - ihan kuin kaikki ruoka olisi juuri tällä hetkellä loppunut maapallolta - vei minut AINA sellaisen angstin partaalle, että en enää kestänyt katsella, saatikka istua samassa pöydässä. Hän on selkeästi syntynyt syödäkseen ja minä syön elääkseni:)

Vaihtoon, sanon minä, pahemmaksi vaan menee.

just se nopeaa ahmiminen, sen päälle iso röyhtäsy. Ja suupielistä roikkuu kastikkeet ja kaikki, sanon sille aina että pyyhi suu välillä, sanoo vaan että pyyhin sen lopuksi, ei jaksa kuulemma joka välissä! Ei nyt kuitenkaan erota tämän takia, moni muu asia hyvin. Ois vähän noloa sanoa syyksi ettei kestänyt miehen ruokailutapoja.

Vierailija
31/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla tää oli vaan piste iin päälle. Mut joo, ihan puistattaa vieläkin kun muistelee menneitä. Kyllä rauhassa syöminen ja ruoasta nauttiminen vaan on Ihanaa:)

Vierailija
32/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee että tänne on pesiytyny kaikki syömishäiriöiset.

Vierailija
33/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin syömisäänihäiriöiset

Vierailija
34/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah vertaistukea!

Tosin mun mies ei loiskuta vaan mässyttää. Usein vieläpä suu auki. Silloin kun ääni menee sietokynnyksen yli, alan itsekin tahallani mässyttämään jolloin mies tajuaa ja lopettaa. Sillä kertaa. Unohtaa asian seuraavaan ruokailuun mennessä. Huoh. Mutta huonoja puolia on kai meissä kaikissa. Kai.

Vierailija
35/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murk,mursk, rouskis,,,mmhh ..ämh.rousk,rousk ähhh,glumps, röh glups...PRÖÖT!! ohhoh..

Vierailija
36/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin syömisäänihäiriöiset

Tai sitten se on niiiiii-iin yleistä.

Onneksi, kai...ymmärrän mikä meitä häiritsee 😡

Vierailija
37/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi aluksi vähentää syömisääniä, kun aloin ohjata lapsia samasta asiasta. Kun pureskelet, suu kiinni. Kun syöt, et puhu. Mässyttää ja ryystää ei saa jne. Ei mennyt kauaa, kun esikoinen keksi kysyä: miksi isi sitten saa? Ja minä siihen, että vastaapa itse, kun kysytään. Siihen loppui.

Vierailija
38/38 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kämppis joka mässytti täysin estoitta. Kerran hänen veli oli meillä käymässä ja kuuntelin stereolähetyksenä mässyttämistä ja ruoka suussa puhumista. Missä kotikasvatus. Meillä jos olisi maiskuttanut olisi tullut tukkapölly.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan