Raju erimielusyys vauvan nimestä!
Mies ei suostu joustamaan ollenkaan omista suosikeistaan, jotka tuntuvat omaan korvaan ihan kivikautisilta pappanimiltä. Tiedän että moni pitää vanhoista nimistä, itse en erityisesti. Miehelle olisi tärkeää saada pappojensa nimet pojalle joka tuo lisää erimielisyyksiä! Miehen ehdotus etunimeksi on Lauri. Kuulemma voi harkita myös Niiloa, Ilmaria tai Olavia. Kaikki ihan ehdottoman nounou. Jos mies saisi päättää pojan nimi olisi Lauri Onni Oskari tai Lauri Urho Oskari. Onni vielä menisi mutta ei nuo muut...
Itse olin suunnitellut jotain seuraavista: Veeti Domi Daniel, Veeti Miklas Kaspian tai Veeti Domi Kaspian. Periaatteessa joku yhdistelmänimi olisi kiva koska suvussa on niitä paljon. Esim. Domi-miklas olisi kiva ja erikoisempi. Olen kuitenkin ajatellut että etunimeksi tulisi tuo Veeti kun olen siitä aina tykännyt.
Noh mies sitten ilmoitti että vihaa nimeä. Myös toisia nimiä. Ei halua neuvotella niistä. Tuntuu ettei ole mitään yhteistä näkemystä josta voisi alkaa keskustella :( miten saisin miehen "ylipuhuttua" tai luopumaan omista ehdotuksistaan ilman riitaa?
Kommentit (90)
Miks ei Dominic? Domi vois olla sit lempinimi. Miehen ehdotukset kyllä parempia. :D
Onko ap linjoilla? Jäi mietityttämään pääsittekö yhteisymmärrykseen? :)
Minustakin miehen lista oli paljon parempi kuin ap:n, mutta eihän se auta, kun ap:n ja miehen on päästävä sopuun. Ap, teidän on vaan pakko käydä läpi eri nimiä kunnes tulee sellainen, josta molemmat pidätte. Olisiko Vilho, Viljami, Oliver mitään?
Aivan järjetöntä laittaa lapselle joku hetken päähänpistosta saatu "muotinimi" tai joku pakkoväännös. Nimi seuraa mukana koko elämän. Tykkäisitkö sinä jos nimesi olisi Brooke Taylor tai miehesi nimi Ridge Thorne? Voisi olla jos äitisi ja isäsi olisivat olleet yhtä ajattelemattomia kuin sinä.
Ei kai auta, kun ottaa kolmannet vaihtoehdot käyttöön.
Meillä esikoispoika sai isänsä isältä ja isältään nimet. Tyttö sai isänsä mummolta ja minun isoisomummoltani (etunimen keksin), seuraava poika sai sitten minun isältäni ja isäni isältä nimensä (paitsi sen etunimen).
boi, bibä oled domi ja bidulla od kova fludssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syntynyt mutta pian syntyy ja sukupuoli on varmasti poika. Tytölle olisi ollut paljon enemmän vaihtoehtoja! Itse olen välillä puhunut miehelle nimimieltymyksistäni mutta ei hän ole juuri kommentoinut. Omia mieltymyksiä lähinnä että perinteisistä pitää. Jotenkin tuli olo ettei nimi ollut hänelle big deal aikasemmin mutta nyt sitten onkin!! -ap
Ei ole kommentoinut koska ei ole kehdannut sanoa että "voi vittu mitä paskaa" ja järjestää tappelua vaan pään sisällä hajoillut että "ei saatana miten tästäkin taas päästään. parempi vaan olla sanomatta mitään, ehkä se menee ohi" ja menee autotalliin hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä.
En kyllä pidä ehdotuksistasi valitettavasti. Minusta Veeti on muutenkin pikkulapsen nimi ja niin kulunut ja selvästi leimautunut alemman sosiaaliluokan nimeksi. Nuo toiset nimet ei ainakaan paranna asiaa. Joo onhan veeti-domi tai domi-Veeti tavallaan varmaan uniikkeja ja erikoisia mutta tässä tapauksessa ei hyvällä tavalla. Kyllä nimi kertoo kuitenkin paljon, jos nyt ei lapsesta sinänsä niin vanhemmista ainakin. Tämänhän on opettajat ja muut lasten kanssa työskentelevät huomanneet. Valitettavan usein lapsestakin voi päätellä jotain jo nimestä. Yksinkertaisesti veetidomi ei ole mikään tulevaisuuden menestyjän nimi. Tai ehkä teidän lapsenne olisi sitten poikkeus koska isä vaikuttaa ihan fiksulta, niin siinäkin tapauksessa lapsenne tulisi vihaamaan outoa nimeään isompana ja toivoisi varmasti olevansa se "tylsä" Lauri onni Olavi. Minusta kannattaa nyt oikeasti miettiä pidemmälle asiaa. Haluaisitko itse olla oman aikasi muotinimen uniikin väännöksen kantaja? Vaikkapa Minna-Brooke kuulostaa tosi kivalta, eikö? Oishan se 80 luvulla voinut olla hetken hmmm... Kivan uniikki ja trendikäs mutta nykyään vain hirveä. Tästä syystä ns. Älykkäämmät ihmiset suosii usein aika perinteisiä ja klassisia nimiä. Toki tähän maailmaan mahtuu vaikka minkä nimisiä ja jos tosiaan tuon nimen haluat antaa niin anna palaa. Kuitenkin tässä tapauksessa miehenkin mielipide tulisi ottaa huomioon.
Mua vieläkin naurattaa, kun yksi kasvatusalalla työskentelevä tuttu selitti jostain lapsesta, että sillä on kaikki ongelmat jne. Ja lopuksi totesi, että mitäpä muuta saattoikan odottaa, jos lapsen nimi on (tämä nyt heitto sinne suuntaan) Casmus Möttönen. Näkihän sen kuulemma jo nimestä, ettei sieltä täyspäistä lasta tule, kun vanhemmat on noin pösilöitä.