Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raju erimielusyys vauvan nimestä!

Vierailija
13.03.2016 |

Mies ei suostu joustamaan ollenkaan omista suosikeistaan, jotka tuntuvat omaan korvaan ihan kivikautisilta pappanimiltä. Tiedän että moni pitää vanhoista nimistä, itse en erityisesti. Miehelle olisi tärkeää saada pappojensa nimet pojalle joka tuo lisää erimielisyyksiä! Miehen ehdotus etunimeksi on Lauri. Kuulemma voi harkita myös Niiloa, Ilmaria tai Olavia. Kaikki ihan ehdottoman nounou. Jos mies saisi päättää pojan nimi olisi Lauri Onni Oskari tai Lauri Urho Oskari. Onni vielä menisi mutta ei nuo muut...
Itse olin suunnitellut jotain seuraavista: Veeti Domi Daniel, Veeti Miklas Kaspian tai Veeti Domi Kaspian. Periaatteessa joku yhdistelmänimi olisi kiva koska suvussa on niitä paljon. Esim. Domi-miklas olisi kiva ja erikoisempi. Olen kuitenkin ajatellut että etunimeksi tulisi tuo Veeti kun olen siitä aina tykännyt.
Noh mies sitten ilmoitti että vihaa nimeä. Myös toisia nimiä. Ei halua neuvotella niistä. Tuntuu ettei ole mitään yhteistä näkemystä josta voisi alkaa keskustella :( miten saisin miehen "ylipuhuttua" tai luopumaan omista ehdotuksistaan ilman riitaa?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän ettei kaikki pidä minunkaan ehdotuksista mutta halusin välttää ihan massanimeä mutta silti semmoisen nykyaikaisen kuuloisen. Domi nyt ei minusta ole sen kummempi kun yleiset pojan nimet Niko tai luca jotka on liian yleisiä. En osaa perustella miksi pidän juuri näistä ja kun on vuosikaudet ajatellut tulevan lapsensa tietyn nimisekdi niin vaikea yhtäkkiä ajatella jotain Lauria tai Oskaria! -ap

Vierailija
22/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provhan tää on, mutta eikö ap:lla ole isää tai ukkia jonka nimen haluaisi lapselle? Mieti ap sitä, mikä on aikuisen miehen nimenä hyvä, se lapsi ei ole pieni kuin vähän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin teistä kirjoittaa paperille 20 nimeä, joista pidätte. Sitten vertaatte listoja ja todennäköisesti löytyy edes yksi molempia miellyttävä nimi. Laitatte sen etunimeksi. Seuraavat nimetkin voi valita tällä periaatteella tai sitten niin, että miehesi päättää toisen nimen ja sinä kolmannen tai päinvastoin.

Yksi juttu kuitenkin: Domiksi älkää lastanne nimetkö missään tapauksessa!

Vierailija
24/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tiedän ettei kaikki pidä minunkaan ehdotuksista mutta halusin välttää ihan massanimeä mutta silti semmoisen nykyaikaisen kuuloisen. Domi nyt ei minusta ole sen kummempi kun yleiset pojan nimet Niko tai luca jotka on liian yleisiä. En osaa perustella miksi pidän juuri näistä ja kun on vuosikaudet ajatellut tulevan lapsensa tietyn nimisekdi niin vaikea yhtäkkiä ajatella jotain Lauria tai Oskaria! -ap

Domia haukutaan dominaksi koko kouluajan. Ja engl. dome=kirkontorni.

Vierailija
25/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dome = kupoli

Vierailija
26/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin miehelle jo raskaana ollessani. että viime kädessä minä päätän nimestä, koska lapsi kuitenkin saa miehen sukunimen, mikä oli miehelle tärkeää. Onneksi kuitenkin keksittiin nimi josta molemmat pitivät.

Vierailija
27/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talin-Domihan siitä on pakko tulla :D

Vierailija
28/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kaikista tässä ehdotetuista nimistä. Niin Olavista kuin Miklaksesta ja myös siitä Domista. Mutta kyllä teidän pitää molempien nyt joustaa.

Tässä kaksi vaihtoehtoa:

1. Molemmat valitsevat yhden nimen lapselle. Annatte ne kaksi nimeä siinä järjestyksessä jossa ne kuulostavat paremmilta.

2. Otatte nimikirjan tai kalenterin esille ja selaatte sieltä aivan uudet nimet esille. Sellaiset, jotka miellyttävät teitä kumpaakin.

Vierailija
29/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dome = kupoli

Under the Dome

Vierailija
30/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan nimeksi Kaapo Domi No

Vierailija
31/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Domi siis joku oikea nimi vai random sana jonka olet itse keksinyt?

Vierailija
32/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisen pojan nimi Lauri ja toisen pojan toiset nimet Onni Oskari. Minun mielestäni sinun nimiehdotuksesi ovat hieman pissimäisiä, ja miehesi tyylikkään perinteisiä. Mutta olen siis hieman puolueellinen :)

Vierailija
33/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaahas mammaraati ei näemmä kestä yhtään erilaisuutta taas. Siellä on onni eliaksia varmaan kymmenen tusinassa. Lisään vettä myllyyn sillä etyä myös domi-Veeti oli vaihtoehto mutta tulin jo sen verran vastaan kun mies ei tuosta pidä että tuo mielipiteitä jakava domi olisi toinen nimi vasta. -ap

Vierailija
34/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapselleen nimeä ping pong kun häiriintynyt aasiaparturi tarjoaa lasta varauksen yhteydessä.

Enkä kyllä edes aasiaotuksen seuraa mutta perässä velloo. Pahalta näyttää vellojan kannalta.

Vierailija
35/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti Lauri Oskari

Vierailija
36/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Dominicus - mainio nimi, oli jos isosedälläni, joka syntyi vuonna 1898.

Vierailija
37/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et nyt tosissas tommosta nimeä halua? :D

Vierailija
38/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan Domi. Tarhassa yms. Domin mamma sitten tiedetään aaveelaiseksi ;)

Tosin siellä Porvoossahan kaikki ovat. :P

Vierailija
39/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei halua lapselleen mitään massanimeä, ja niinpä hän antaisi lapselleen nimeksi Veeti. Just joo.

Vierailija
40/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt ihan selväksi, et onko teidän lapsi jo syntynyt? Eli mua kiinnostaa, et jos on syntynyt, niin ettekö te koko raskausaikana oo heitelly mitään nimiehdotuksia, jos sulla on kuitenkin kauemman aikaa ollut mielessä tuo omasta mielestäs ihana nimi?