Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raju erimielusyys vauvan nimestä!

Vierailija
13.03.2016 |

Mies ei suostu joustamaan ollenkaan omista suosikeistaan, jotka tuntuvat omaan korvaan ihan kivikautisilta pappanimiltä. Tiedän että moni pitää vanhoista nimistä, itse en erityisesti. Miehelle olisi tärkeää saada pappojensa nimet pojalle joka tuo lisää erimielisyyksiä! Miehen ehdotus etunimeksi on Lauri. Kuulemma voi harkita myös Niiloa, Ilmaria tai Olavia. Kaikki ihan ehdottoman nounou. Jos mies saisi päättää pojan nimi olisi Lauri Onni Oskari tai Lauri Urho Oskari. Onni vielä menisi mutta ei nuo muut...
Itse olin suunnitellut jotain seuraavista: Veeti Domi Daniel, Veeti Miklas Kaspian tai Veeti Domi Kaspian. Periaatteessa joku yhdistelmänimi olisi kiva koska suvussa on niitä paljon. Esim. Domi-miklas olisi kiva ja erikoisempi. Olen kuitenkin ajatellut että etunimeksi tulisi tuo Veeti kun olen siitä aina tykännyt.
Noh mies sitten ilmoitti että vihaa nimeä. Myös toisia nimiä. Ei halua neuvotella niistä. Tuntuu ettei ole mitään yhteistä näkemystä josta voisi alkaa keskustella :( miten saisin miehen "ylipuhuttua" tai luopumaan omista ehdotuksistaan ilman riitaa?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa,että miehen ehdottamat 100x parempia kun nuo(sori vaan) sinun. Veeti voisi olla toisena nimenä eli Lauri Veeti Ilmari tai

Lauri Veeti Olavi

Tai jos Veeti välttämättä ekanimi (niitä on kyllä paljon) niin sitten Veeti Urho/lauri Oskari

Vierailija
42/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti ja Onni on kummatkin just niitä nimiä, joita on kymmenen tusinassa tätä nykyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun oli miehen kanssa myöskin ihan eri nimimaku ja kummankaan ehdottomat ei mitenkään käyneet toiselle, niin tehtiin sitten niin,että etsittiin ihan uudet nimet ja valittiin niistä.Kummankaan lempinimet ei tulleet yhdellekään lapsista, mutta ihan hyvät nimet tuli.

Vierailija
44/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi nimiehdotukset ovat paljon parempia. Sinun melko karmeita. Tuttavillani on koira nimeltä Domi. 

Vierailija
45/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa edes etunimeksi joku oikea nimi.

Vierailija
46/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt ihan selväksi, et onko teidän lapsi jo syntynyt? Eli mua kiinnostaa, et jos on syntynyt, niin ettekö te koko raskausaikana oo heitelly mitään nimiehdotuksia, jos sulla on kuitenkin kauemman aikaa ollut mielessä tuo omasta mielestäs ihana nimi?

Ei ole syntynyt mutta pian syntyy ja sukupuoli on varmasti poika. Tytölle olisi ollut paljon enemmän vaihtoehtoja! Itse olen välillä puhunut miehelle nimimieltymyksistäni mutta ei hän ole juuri kommentoinut. Omia mieltymyksiä lähinnä että perinteisistä pitää. Jotenkin tuli olo ettei nimi ollut hänelle big deal aikasemmin mutta nyt sitten onkin!! -ap

Vierailija
47/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa vähän mikä tytön nimeksi olisi tullut...?

Vierailija
48/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaahas mammaraati ei näemmä kestä yhtään erilaisuutta taas. Siellä on onni eliaksia varmaan kymmenen tusinassa. Lisään vettä myllyyn sillä etyä myös domi-Veeti oli vaihtoehto mutta tulin jo sen verran vastaan kun mies ei tuosta pidä että tuo mielipiteitä jakava domi olisi toinen nimi vasta. -ap

Veetejä puolestaan on 13 tusinassa, että se siitä erikoisuudestasi. Domi on ihan hyvä nimi kun äitikin kerran on vähän dami.

Vierailija
49/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt ihan selväksi, et onko teidän lapsi jo syntynyt? Eli mua kiinnostaa, et jos on syntynyt, niin ettekö te koko raskausaikana oo heitelly mitään nimiehdotuksia, jos sulla on kuitenkin kauemman aikaa ollut mielessä tuo omasta mielestäs ihana nimi?

Ei ole syntynyt mutta pian syntyy ja sukupuoli on varmasti poika. Tytölle olisi ollut paljon enemmän vaihtoehtoja! Itse olen välillä puhunut miehelle nimimieltymyksistäni mutta ei hän ole juuri kommentoinut. Omia mieltymyksiä lähinnä että perinteisistä pitää. Jotenkin tuli olo ettei nimi ollut hänelle big deal aikasemmin mutta nyt sitten onkin!! -ap

Ehkä nyt nimellä onkin väliä kun kuuli sinun ehdotukset. Oikeesti ihan kauheita kaikki veetidomi on oikeasti hirveä. Veeti muutenkin nimenä ihan kulunut ja wt leima siinä vahvasti. Toi domi vaan pahentaa asiaa jos mahdollista. Miehes ehdotukset on oikeasti hyviä ja sopii aikuisellekin miehelle. Mieti nyt kumpi lapsi haluaisi olla veetidomi vai onni Oskari?

Vierailija
50/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen että sentään miehelläsi on hyvä maku nimien suhteen 😂 mikä ihmeen DOMI??!

Vierailija
51/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Domi on oikien hyvä nimi, sitten jos saatte joskus tytön niin Demi sopis kivasti.

Vierailija
52/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ehdotuksesi ovat HIRVEITä, voi poikaparkaa! Lauri on kyllä ihan kaunis nimi, mutta Domi on ihan DOMINO ja mikä ihmeen Kaspian? Tulee mieleen Kaspian-meri. Eikä Miklaskaan ole edes mikään oikea nimi vaan keksimällä keksitty höpöpöppöö. Laittakaa minun puolesta vaikka Vasara tai Kirves, mutta säälikää lapsiparkaa, joka sitä joutuu ikänsä kantamaan!

Vierailija
54/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli koira nimeltä Domi

Vierailija
55/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette kompromissin. Valitkoon mies 2. nimen ja sinä kutsumanimen.

Mutta hei toi Domi? Mahtaisiko edes mennä läpi.

Kovassa seurassa olisi poika, kun Teemu Selänteen rotikkakin on/oli? Domi :D

Vierailija
56/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miklas?? Domi?? Siis Veeti nyt ehkä vielä menisi - lempinimenä! Lauri ei todellakaan oo mikään vanhanaikainen...

Tehkää todellinen kompromissi ja pyytäkää jotain ulkopuolisia ehdottamaan nimiä. Valitkaa sitten listasta molempia miellyttävät nimet ja sopikaa yhdessä. Tai inspiroitukaa ja keksikää sitä kautta joku yhdessä.

Ei nyt ainakaan Domia tai Miklasta, kuulostaa kun joku päiväkoti ikänen ois kirjottanut nimensä väärin :'D kaikkea sitä kuuleekin....

Vierailija
57/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa vähän mikä tytön nimeksi olisi tullut...?

Noh tytölle oli vaikka mitä mielessä. Suosikki oli ehkä Delia :) muita kivoja Karola, Ada-Delia, Delina, Minea, Minette. Näistä ehkä Delia Ada Minette olisi ollut koko nimi suosikki. Miehen mieltymyksistä en tiedä mutta mummonsa nimi oli Sylvia joten toivottavasti ei sitä! Ja mitä tähän domi vastustukseen tulee niin ei minua haittaa vaikkei muut siitä innostuisi kun itse pidän kivana. Veeti on yleinen joo mutta ollut mielessä niin kauan etten osaa muuta enää ajatella etunimeksi. -ap

Vierailija
58/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää, ei ap noin järkkyjä nimiä vauvalla ehdottaisi,vaikka oikeassa elämässä lapset saavatkin järkkyjä nimiä. Luultavasti haluat hakea hyväksyntää vanhoille nimille provon kautta, hyviä nimiä ne ovat. 

Vierailija
59/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärrä, miksi just miehen pitäisi luopua omista ehdotuksistaan? Onhan mieskin voinut jo pidempään haaveilla noista nimistä lapsille, kuten aapeekin. Jos minulta kysyttäisiin, niin nuo miehen ehdottamat parempia. Kompromissi teille taitaa nyt olla se, ettei kummankaan vaihtoehdot tule miksikään nimeksi. Keksitte ihan uuden.

Vierailija
60/90 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/5

Kyllä tää oli jo 3/5 eli aika uskottava.