Kovin kipu, mitä olet tuntenut?
Kommentit (126)
Pahin kipu, vaikkakin lyhytaikainen oli, kun jo vähän luutunut peukalon tyven luu katkaistiin sairaalassa uudelleen, koska oli luutunut virheellisesti. Näin tehtiin -60 luvun alussa.
Tästä on jo vuosia, mutta silloinen vakigyneni teki minulle "harjakokeen" - mikä se sitten onkin. On ollut jos jonkinlaista kovaa kipua, mutta tämä on ehdoton ykkönen.
Harjakokeen kokeneet, miten teiillä? Kun gyne vaan sanoi, ettei se paljon satu...?!
Kaksi synnytystä täysin luomuna, toinen perätilassa, toinen pää edellä, en kaivannut kivunlievitystä.
Hampaani paikataan aina ilman puudutusta. Puudutuspiikki tuntuu pahemmalta kuin poraaminen, oli reikä pieni tai suuri.
Minulla on korkea kipukynnys, onneksi. N74
Korvan putkittaminen, myyräkuume, iskias.
Alamahan painelu synnytyksen jälkeen, koska istukka ei irronnut, viisauden hampaan poiston jälkeinen kipu, niska kipu ja luuydinpunktio.
Hampaan juurihoito puuduttamatta.
Haimatulehdus, siinä jäi katkenneet kylkiluut kakkoseksi.
Ohutsäieneuropatian kipu. Siinä jää tulehtuneen viisaudenhampaan leikkaaminen kevyesti toiseksi.
Pahin on ollut aivokalvontulehduksen pääkipu. Mulla on myös migreeni, mutta tuo oli 10x pahempi, eikä mikään lääke auttanut.
Kakkosena koepalojen otto häpyhuulista ilman puudutusta. En ymmärrä miksi sitä ei laitettu, kipu oli tosi kova.
Synnytys, ilman mitään kivunlievitystä. Olisin voinut vannoa, että kohta lähtee henki. Mitään ei ehditty antaa, koska oli syöksysynnytys.
Vierailija kirjoitti:
Hampaan juurihoito puuduttamatta.
Tehtiinkö tuo 1800-luvulla?
Juurihoitoja ei ole tehty ilman puudutuksia koskaan suomessa.
Hammassärky. Pahempaa kuin synnyttäminen.
Hapen puute aivoissa johtuen varjoainekuvauksesta. Ainoastaan morfiini auttoi.
Synnytys pahin kipu. Toisella kertaa vielä ensimmäistäkin pahempi.
Pelottavin kipu migreeni.
Kaksi kylkiluuta murtui. Konttaamalla meni kaksi eka viikkoa, kun ei pystynyt nousemaan kivun takia
Alaselkäkipu sen jälkeen kun jalat petti alta ja putosin lattialle. Noidannuoli, SI-nivel, selkälihakset oli arvailuja syyksi, ei lähetteitä mihinkään, 2 viikkoa sairaslomaa siten että juoksutettiin muutaman päivän välein hakemassa työterveydestä lisää saikkua kun ei pystynyt edes kävelemään normaalisti. V*tu mitä natzitouhua!!
Hammaspuolella.
Pelkään rankasti hammaslääkärissä.
Hammaslääkärin makuutuspöytä räsähti vaikeroidessa ja sätkin myös samalla. kun puudutuspiikitys oli ohi. avautui auvoisuus.
dP
1. Aivokalvontulehduksesta seurannut päänsärky. Onneksi olin sairaalassa ja sain suoneen fentanyyliä.
2. Öö, ehkä synnytys luomuna?
3. Hampaan poraus ilman puudutusta.