Kovin kipu, mitä olet tuntenut?
Kommentit (126)
Mulla oli kerran yhden pikku tapaturman seurauksena tikattu syvä haava kädessä. Onnistuin sitten kaatumaan niin että pari tikkiä aukesi. Siinä meni varmaan minuutti-kaksi että lähinnä uikutin sikiöasennossa lattialla. Se meni tietty aika nopeasti ohi.
Migreeni voi myös olla todella murhaava, varsinkin kun sitä kestoa voi olla tunteja. Sitä en ole oppinut arvostamaan.
Synnytyskipu kun tunsin kuodosteni repeävän. 2.asteen repämät, ja epiduraalista olis siinä vaiheessa ehtinyt mennä jo teho :( En toivo samaa kenellekään.
Juuri eilen illalla hammaskipu. Luulin että saan sydänkohtauksen, kun repi korvaan ja solisluihin asti. Ei tuntunut kipulääkekään auttavan ensin... Eikä täysin poistanutkaan kipua, korvanlehti on edelleen arka. Mielestäni kestän kyllä kipua aika hyvin, olen ollut operaatioissa ja pari luunmurtumaa on ollut jne. Synnyttänyt en ole 😆 mutta tuo eilinen oli jotain järkyttävää... Huomenna hammaslääkäriin.
Koko selän kokoinen 2.asteen palovamma (kiehuva vesi kaatui päälle). Se kirvely ja polte...
Hermokipu käsivarressa. Kulki olkapäästä sormiin. Hengittäminen onnistui, kipu oli niin lamauttavaa että liikkuminen ei onnistunut. Pelkään tuon toistumista. On tullut nelisen kertaa vajaan kolmen vuoden aikana ihan yllättäen aina.
Hermosärky. Jotain aivan kamalaa, eikä kunnolla toimivia lääkkeitä oikein ole.
Välilevyn pullistuma/repeämä: 2 viikkoa silkkaa helvetillistä ja hellittämätöntä tuskaa, ennen kuin sopivat lääkkeet löytyi. Divertikuliitti oli kans aika paha, mutta meni ohi nopeammin. Sektiot (2kpl) ei tuntunu näihin verrattuna missään.
Synnytys ilman muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu oli varsin kivuliasta. Mulla se meni kuitenkin sen verran sutjakkaasti, ettei jäänyt pahoja traumoja.
Olkanivelen sijoiltaanmeno oli tosi kivuliasta, varsinkin, kun jouduin odottamaan paikalleen laittoa kauan.
Kipu viisaudenhampaan poistojen jälkeen. Eräs gynekologinen tutkimus.
Synnytys, vauvan pää ilmeisesti painoi iskiashermoa laskeuduttuaan tai jotain, joka tapauksessa parin viimeisen tunnin ajan oli koko ajan ihan hirveä, viiltävä kipu selässä ja toisessa jalassa koko ajan. En tuntenut supistuksia kivun alta ja oli siksi hankala ajoittaa ponnistaminen, piti yrittää tuijottaa supistuksia monitorilta.
Virtsakivi. Hyvänä kakkosena vyöruusun aiheuttama hermosärky.
Sanoisin että itsellä järkyttävät mahakivut jotka osoittautui umpisuolen tulehdukseksi. Käveleen hädintuskin pystyi, missä tahansa asennossa kipu oli niin järkyttävä että itkua vaan tuli väännettyä. Sairaalassa leikkaus viivästyi, ja umpisuoli meinasi puhjeta. Kaikki lopulta hyvin.
Lihaskramppi jalassa eli ns. suonenveto yöllä, ihan sietämätön mutta onneksi lyhytkestoinen kipu.
Hirvittävät menkkakivut, jolloin kyyristelin kontillani lattialla kylmänhikisenä ja pelkäsin pyörtyväni. Onneksi tapahtunut vain muutaman kerran vaikka menkat aina tosi kivuliaatkin onkin.
Sietämätön jyskyttävä migreenipäänsärky, minkä takia kävelin ympäri yksiötäni kuin ahdistunut häkkieläin. Kipu loppui lopulta oksentamiseen.
Kauhea ylävatsakipu, johon ei mitkään lääkkeet auta ja olin jo lähdössä päivystykseen kunnes lopulta laantui. Tapahtunut pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kipu viisaudenhampaan poistojen jälkeen. Eräs gynekologinen tutkimus.
Voi paska. Kertoisitko lisää tuosta viisurin poistosta...? T. Tuo hammaskipuinen ylempää, jolta myös viisurit olisi pitänyt poistaa jo aikoja sitten...
Tulehtuneen hampaan avaaminen juurihoitoa varten ilman puudutusta.
Synnytys. 2. asteen repeämät ei mulla olleet pahantuntuisia revetessään vaan ihan supistukset, tuntui että koko vatsa repeää ja vauva kaivaa itsensä navasta ulos.
Mulla on myös ollut munuaistulehdus muutamaankin kertaan jonka on kehuttu olevan pahinta kipua ja koko reiden kokoinen 2. asteen palovamma kiehuvasta vedestä mutta nämä ei ole mitään tuohon synnytyskipuun verrattuna. Ja tarkoituksena ei ole vähetellä näitä kipuja vaan oma henkilökohtainen kivun tuntemiseni on mennyt näin, toisella voi mennä täysin toisin päin.
Migreeni pahimmillaan, pahat kuukautiskivut ja nielutulehdus.
Ei onneksi kaikki yhtä aikaa. :D
Korvatulehdus