Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut naiset voivat käydä mies-gynekologilla?

Vierailija
12.03.2016 |

Se että mies on lääkäri, ei muuta sitä tosiasiaa, että hän on myös mies. Mies on biologisesti ohjelmoitu katsomaan naisia "sillä silmällä" ja ihan varmasti mies-gynet ajattelevat potilaitaan illalla runkatessaan.. Hyi helvetti, miten jotkut naiset eivät ajattele tätä yhtään ja menevät kyselemättä mies-gynelle?

Kommentit (426)

Vierailija
101/426 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin miesgynestä, joka tunnusti tyttöystävälleen kiihottuneensa nuorista naisasiakkaista. En ole sen koommin käynyt miesgynellä.

Vierailija
102/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Useimmat naiset eivät missään nimessä halua joutua vieraan miehen tutkimusmaastoksi, koska tunnistavat tilanteen seksuaalisen luonteen miehelle ja arvostavat itseään niin kuin pitääkin. Osalle naisista kyseessä on jännä juttu, kun voi yrittää perustella vieraalle miehelle antautumista sillä ettei mies tietenkään voi ajatella ja tuntea seksuaalisia tunteita silloin kun on pukenut päälleen valkoisen takin. Kyllä ajattelee ja tuntee. Mitä miellyttävämpi näkymä sitä enemmän. Miesgynen ammatinvalinnan peruste hyvän palkan lisäksi ei voi olla itsestäänselvempi: Seksuaalisen kiinnostuksen käytännön toteuttaminen.

Osalle naisista tässäkin (varsin ansiokkaassa) keskustelussa on ihan sama vaikka mies ajattelisi mitä ja toteuttaisi omia fantasioitaan asiakkaan lähdettyä. Nämä naiset ovat niitä, joita näkee suomalaisessa aikuisviihteessä tai esim. ”Fake taxi”-tyyppisissä videoissa. Siis huolimattomia tavarastaan. Mutta saavat toki ollakin. Jokainen tyylillään.

Miesgyneä karttavilla naisilla on suuri ongelma: Julkinen terveydenhuolto. Niin perusterveydenhoidossa kuin neuvoloissa ja naistentaudeissa naisia painostetaan antautumaan vieraille miehille. En voi kuin ihmetellä miksi naiset eivät ole nostaneet äläkkää tästä asiasta. Olen joutunut todistamaan terveyskeskuksen aulassa tilannetta, missä kurkkukipuinen nainen sai pyytäessään ilman muuta naislääkärin. Seuraavalla asiakkaalla oli jotakin pulmaa alapäässään. Hänkin pyysi naislääkäriä, mutta ei saanut sitä. Ainoastaan kiukkuista kohtelua samaiselta virkailijalta.

Myöskään neuvola/synnytysmiljöössä on käsittämätöntä, että naiset joutuvat fyysisesti avautumaan tuntemattomille miehille, vaikka kertoisivat haluavansa naislääkärin tai -kätilön. Edes monta tuntia aiemmin esitetty toive tai vaatimus ei paina, jos mieslääkäri on iskenyt silmänsä asiakkaaseen. En voi ymmärtää tällaista alistamista ja riistoa.

Vastentahtoisesti mieslääkärille painostetun naisen pitäisi saada oikeutta itselleen samalla lailla kuin missä muualla tahansa. Jos lääkäri katselee painostetun, vastahakoisen naisen intiimialueita tulisi lääkäri tuomita salakatselusta. Jos koskettaa, seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Jos työntyy sormilla tai välineillä sisään, raiskauksesta. Ja kaikista näistä ankarimman mukaan.

Ja sille mieshoitajalle, joka tässä ketjussa väitti ettei viisari värähdä vaikka työskentelee kauniiden naisten häpyhuulten ja klitoriksen välisellä alueella: Valehteleminen on rumaa. Toki ymmärrän, että saavutetusta edusta voi yrittää pitää kiinni valheellakin, mutta mutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy.

Vierailija
104/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina voi edes valita. Äitipolilla miesgynejä on tullut aina vastaan vaikka muuten menen aina naiselle jos mahdollista. Sinänsä hyvin ovat hoitaneet mutta silti jotenkin vaivaannuttavaa ollut mulle.

Vierailija
105/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mun on pskko myöntää että kun tutkin timmivartaloista kaunispilluista naista joka ei ole synnyttänyt. Niin mulla on välillä ollut kivikova stondis kun olem tuntenut tutkimusta tehdessäni pillun puristuksen sormieni ympärillä. Se on muuten tosi kiusallinen tilanne kun toivot ettei potilas näe stondista. Olen kyllä runkannutkin vessassa aika usein varsinkinnkun aloitin työt ja olin vielä poikamies.

Vierailija
106/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyiii, en todellakaan tiedä. Pyydän aina puhelimessa, että pääsen naispuoliselle lääkärille.

Vierailija
107/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni on, että mies gynet osaa vaan paremmin hommansa. Ovat hellempiä ja selittävät mitä tapahtuu.

Synnytyksessä mun alapäätä tutki mieskätilön lisäksi miespuolinen opiskelija. Vähän huvitti kun opiskelija kysyi, että saanko vielä kokeilla ja tehdä tutkimuksen. Siinä kolme miestä (yks mun oma mies tuijotti mun pillua.

Vierailija
108/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kerran naisgynekologilla peräpukamien takia. Oli kyllä sattumaa, että lääkäriksi valikoitui sellainen lääkäri. 

Vierailija
109/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen käynyt miesgynellä, kun piti toisen lapsen raskauden aikana saada pikainen lääkäriaika. Gyne oli ammattitaitoinen ja hellä, mutta juuri tuo mielestäni liiallinen hellyys tuntui jotenkin epäammattimaiselta. Jäi jotenkin iljettävä olo. Tuon jälkeen en ole miesgynellä käynyt.

Vierailija
110/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni on, että mies gynet osaa vaan paremmin hommansa. Ovat hellempiä ja selittävät mitä tapahtuu.

Synnytyksessä mun alapäätä tutki mieskätilön lisäksi miespuolinen opiskelija. Vähän huvitti kun opiskelija kysyi, että saanko vielä kokeilla ja tehdä tutkimuksen. Siinä kolme miestä (yks mun oma mies tuijotti mun pillua.

Elämäsi tähtihetki, jota voit myöhemmin lämmöllä muistella ja lapsillekin tarinana jakaa.

Vierailija
111/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaikka se miesgyne runkkaa illat pitkät päivän potilaille. Kunhan ei kommentoi mitään epäasiallista, siitä teen kyllä valituksen.

Kokemusta on kahdesta naisgynestä ja kahdesta miesgynestä. Naisgynet rykäisevät spekulan sisään liian nopeasti ja vaikuttavat töykeiltä ja välinpitämättömiltä. Yksi naisgyne tunnusteli kohtua todella kovakouraisesti. Näiden kokemusten perusteella pidän miesgynejä parempina asiakaspalvelijoina.

Vierailija
112/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä mun on pskko myöntää että kun tutkin timmivartaloista kaunispilluista naista joka ei ole synnyttänyt. Niin mulla on välillä ollut kivikova stondis kun olem tuntenut tutkimusta tehdessäni pillun puristuksen sormieni ympärillä. Se on muuten tosi kiusallinen tilanne kun toivot ettei potilas näe stondista. Olen kyllä runkannutkin vessassa aika usein varsinkinnkun aloitin työt ja olin vielä poikamies.

Ja sitten heräsit ja huomasit, että olit taas nukahtanut lääkiksen pääsykoekirja kädessä.

Vierailija
113/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun tarvitsee lääkärin apua, on ihan sama, kumpaa sukupuolta lääkäri on. Kunhan osaa asiansa.

Vierailija
114/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Toisaalta mä en ymmärrä miten joku ylipäätään voi käydä gynellä. Itse en ole koskaan käynyt enkä käy. Häpeän niin paljon alapääni ulkonäköä. N28

Vierailija
115/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi miesgynelle, hyi helvata. Yksikään mies ei pysty sulkemaan silmiään siltä että tässä on nyt mehevä pillu silmiesi edessä ja voit räpeltää sen kanssa niin paljon kuin lystää ja potilas ei edes tiedä mitä teet. Tässä sovinistisen alistavassa maailmassa missä nainen on edelleen pelkkä objekti miehelle, miesgynellä käynti on pahin mahdollinen hetki mihin voi joutua. Siitä jopa sietäisi saada itse palkkaa eikä maksaa siitä! Jos olet vähänkään feministi, et mene miesgynelle.

Vierailija
116/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan ole ollut millään gunekologilla, ja ikää 45.

Miestensä lihapatjoina toimivat vaimothan niissä tuntuvat ravaavan useammin kuin hammaslääkärissä.

Itse en tollasta ronklauselämää jaksaisi elää. 

Postissa tuli juuri taannoin joku "papa-aika", peruutin samantien. Jos minulta ei tutkita paljon yleisempiäkään syöpi', kuten rintasyöpää, niin pelkkää nöyryytystähän multa on jotain kohtua ronkkia. Ei ihme että noilla gynekologeilla ramppaavilla naisilla on vaikka mitä vaivoja sisässään, kun aina joku on ronkkimassa sieltä. Ei sinne kuulu tunkea mitään instrumentteja, kai sen järkikin sanoo.

Vierailija
117/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi käydä ylipäätä millään gynekologilla, ei miehetkään huvikseen ravaa urologilla.

Itse menisin vain jos gavaitsisin alapäässäni jotain epänormaalia toimintaa. Vielä en oo havainnu ja olen keski-ikäinen.

Vierailija
118/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Toisaalta mä en ymmärrä miten joku ylipäätään voi käydä gynellä. Itse en ole koskaan käynyt enkä käy. Häpeän niin paljon alapääni ulkonäköä. N28

Ei ole mullekaan avautunu 45 vuodessa miksi jotkut ramppaavat siellä.

Onkohan niille jossain väitetty että naisen elämään kuuluisi (mukamas) sellanen  ihan normaalina osana.

No ei ainakaan mun elämääni ole koskaan kuulunut eikä tule kuulumaan. 

Ilmeisesti gynekologeillakin täytyy olla työtä, niin terveitä ihmisiä juoksutetaan siellä kun oikeita vaivasia ei ole tarpeeksi. 

Vierailija
119/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on "normaalimpaa", että gynenä on mies. En halua, että mikään "lepakko" tutkii alapäätäni. :D Mieluummin varaan siis ajan miesgynekologille. Olen kyllä käynyt monesti naisgyneilläkin, erityisesti raskausaikana, ja hyvin ovat hekin työnsä hoitaneet. Eli eipä tuolla lääkärin sukupuolella juuri ole merkitystä. Mutta minusta siis on jotenkin luonnollisempaa käydä miesgyneillä. :)

Vierailija
120/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kerran ilkeän, pilkallisen, sadistisen miesgynen pöydälle.

En jaksa nyt selittää, mutta tein valituksen, ja sanoin että tämä lääkäri ei mua tän koommin tutki eikä hoida.

Oli myös erittäin kovakourainen ja pilkkasi mua, kun yritin rentouttaa lihakseni syvään hengittämällä.

Tilanteessa oli selvää nöyryyttämistä, mitä olisi vaikea kuvitella naisgynen käsissä. Itkin kun lähdin pois.

Nyt käyn yksityisellä naisgynellä. Ystävällinen, taitava, ihan paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi