Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut naiset voivat käydä mies-gynekologilla?

Vierailija
12.03.2016 |

Se että mies on lääkäri, ei muuta sitä tosiasiaa, että hän on myös mies. Mies on biologisesti ohjelmoitu katsomaan naisia "sillä silmällä" ja ihan varmasti mies-gynet ajattelevat potilaitaan illalla runkatessaan.. Hyi helvetti, miten jotkut naiset eivät ajattele tätä yhtään ja menevät kyselemättä mies-gynelle?

Kommentit (426)

Vierailija
121/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en piittaa siitä mitä se lääkäri minusta ajattelee tai ei ajattele. Oleellista on se, että minä itse en halua näyttää intiimejä paikkojani kenellekään vieraalle miehelle. Tilanne ei varmaankaan ole lääkärille mitenkään kummoinen, mutta minulle se olisi hyvin epämukavaa ja ahdistavaa ja siksi valitsen aina naislääkärin.

Vierailija
122/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Toisaalta mä en ymmärrä miten joku ylipäätään voi käydä gynellä. Itse en ole koskaan käynyt enkä käy. Häpeän niin paljon alapääni ulkonäköä. N28

Ei ole mullekaan avautunu 45 vuodessa miksi jotkut ramppaavat siellä.

Onkohan niille jossain väitetty että naisen elämään kuuluisi (mukamas) sellanen  ihan normaalina osana.

No ei ainakaan mun elämääni ole koskaan kuulunut eikä tule kuulumaan. 

Ilmeisesti gynekologeillakin täytyy olla työtä, niin terveitä ihmisiä juoksutetaan siellä kun oikeita vaivasia ei ole tarpeeksi. 

Juuri näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on "normaalimpaa", että gynenä on mies. En halua, että mikään "lepakko" tutkii alapäätäni. :D Mieluummin varaan siis ajan miesgynekologille. Olen kyllä käynyt monesti naisgyneilläkin, erityisesti raskausaikana, ja hyvin ovat hekin työnsä hoitaneet. Eli eipä tuolla lääkärin sukupuolella juuri ole merkitystä. Mutta minusta siis on jotenkin luonnollisempaa käydä miesgyneillä. :)

Mitäs luonnollista tollasessa ronkkimisessa on jos ei ole mitään vikaa miksi pitäs ronkkia.

En jaksa ymmärtää.

Olen nainen itsekin, mutta koskaan en ole gynekologin palveluja vielä tarvinnut mihinkään.

Vierailija
124/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla jotenkin pimee, jos saa tyydytystä sairaista, haisevista, karvaisista yms. römpsistä. Yleensä gynelle vieläpä mennään vasta, kun on joku vaiva. Varmaan tosi hekumallinen sellainen haiseva, paiseinen tulehduspimppi.

Eli en usko kenenkään gynekologin ajattelevan pervoja. Tutkii syöpälääkäritkin satoja rintoja vuodessa, tuskin ne siitä erityisemmin kiihottuu.

Ennemmin ajattelen, että lääkäri siinä vaan itse pilaa omat halunsa, kun on valinnut alan, jossa mahdollisesti turtuu alastomiin vartaloihin ja näkee ne vain kehonosina ilman seksuaalisuutta.

Vierailija
125/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut sekä nais- että miesgyneillä, olen 20v nainen. Ei mua vaan häiritse tai hävetä, en oikein osaa ajatella sitä silleen. Mulle pimppi ei tavallaan ole itsessään seksuaalinen asia, samalla tavalla kuin esim. peniksen näkeminen ei todellakaan herätä minussa mitään hirveitä himoja, jos se tilanne ei ole seksuaalinen :D niin ei mulla ole miesgynellä ollut yhtään sellainen olo, että siinä olisi mitään seksuaalista tai outoa, tilanne on minulle tasan yhtä intiimi kuin mikä tahansa lääkärikäynti missä minua ronkitaan.

En ole kyllä muutenkaan kauhean häveliäs. En yhtään tykkää pukeutua paljastavasti, joten minusta voisi ehkä ulkonäön perusteella luulla, että olen joku siveyden sipuli. Oikeasti olen just sellainen, että kun kuntosalin saunassa on huoltomies, niin silti ihan chillisti vaihdan vaatteet siellä (eli hengaan hetken alusvaatteisillani), vaikka se riski on olemassa että se huoltomies saattaa jotain kautta minut nähdä. Ja kaikissa leirikouluissa ym. nuorempana aina nukuin ilman rintsikoita, ja muut kyselivät minulta, että miten kehtaan :D no siten, että en vaan oikeasti häpeä tuollaisia.

Vierailija
126/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Toisaalta mä en ymmärrä miten joku ylipäätään voi käydä gynellä. Itse en ole koskaan käynyt enkä käy. Häpeän niin paljon alapääni ulkonäköä. N28

Onkohan niille jossain väitetty että naisen elämään kuuluisi (mukamas) sellanen  ihan normaalina osana.

Ilmeisesti gynekologeillakin täytyy olla työtä, niin terveitä ihmisiä juoksutetaan siellä kun oikeita vaivasia ei ole tarpeeksi. 

Oho, jos tuo on totta. Olen itse samaa ikäluokkaa ja käyn gynellä joka toinen vuosi sekä joukkoseuloissa myös. Ihan omasta tuttavapiiristä löytyy kaksi alle viisikymppisenä rintasyövän saanutta ja yksi, jolla on munasarjasyöpä. Kaikki nuo löytyivät gynekäynnin yhteydessä, oireita heillä ei ollut.

Vierailija
127/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi käydä ylipäätä millään gynekologilla, ei miehetkään huvikseen ravaa urologilla.

Itse menisin vain jos gavaitsisin alapäässäni jotain epänormaalia toimintaa. Vielä en oo havainnu ja olen keski-ikäinen.

Koska moni gynekologinen vaiva ei oireile ennen kuin on edennyt pahaksi. Kaverilta löytyi papakokeella syöpä, minulta sisätutkimuksessa munasarjakysta. Kummallakaan ei ollut oireita, vaan kyseessä oli perus tarkastus.

Olen käynyt uudessa työpaikassa perus lääkärintarkastuksessakin, vaikkei ollut mitään vaivaa. Sama pätee gyneen, eli kyllä nyt joskus kannattaa käydä perusasiat tarkistuttamassa ennen kuin on oireita.

Vierailija
128/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesgynessä on myös se hyvä puoli, että kun sinne tulee asiaa, saa helposti ja pian itselleen sopivan ajan. Suosituimmille naisgyneille jonotetaan täällä viikkokausia, mutta ainakin mun on epäsäännöllisine kuukautisineni ja työaikoineni helpointa, kun ajan saa jopa samalle päivälle.

Vierailija
129/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut sekä nais- että miesgyneillä, olen 20v nainen. Ei mua vaan häiritse tai hävetä, en oikein osaa ajatella sitä silleen. Mulle pimppi ei tavallaan ole itsessään seksuaalinen asia, samalla tavalla kuin esim. peniksen näkeminen ei todellakaan herätä minussa mitään hirveitä himoja, jos se tilanne ei ole seksuaalinen :D niin ei mulla ole miesgynellä ollut yhtään sellainen olo, että siinä olisi mitään seksuaalista tai outoa, tilanne on minulle tasan yhtä intiimi kuin mikä tahansa lääkärikäynti missä minua ronkitaan.

En ole kyllä muutenkaan kauhean häveliäs. En yhtään tykkää pukeutua paljastavasti, joten minusta voisi ehkä ulkonäön perusteella luulla, että olen joku siveyden sipuli. Oikeasti olen just sellainen, että kun kuntosalin saunassa on huoltomies, niin silti ihan chillisti vaihdan vaatteet siellä (eli hengaan hetken alusvaatteisillani), vaikka se riski on olemassa että se huoltomies saattaa jotain kautta minut nähdä. Ja kaikissa leirikouluissa ym. nuorempana aina nukuin ilman rintsikoita, ja muut kyselivät minulta, että miten kehtaan :D no siten, että en vaan oikeasti häpeä tuollaisia.

Järjetöntä että 20v on rampannut gynekologilla  monta kertaa. Ei mitään järkeä. 

Vierailija
130/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi käydä ylipäätä millään gynekologilla, ei miehetkään huvikseen ravaa urologilla.

Itse menisin vain jos gavaitsisin alapäässäni jotain epänormaalia toimintaa. Vielä en oo havainnu ja olen keski-ikäinen.

Koska moni gynekologinen vaiva ei oireile ennen kuin on edennyt pahaksi. Kaverilta löytyi papakokeella syöpä, minulta sisätutkimuksessa munasarjakysta. Kummallakaan ei ollut oireita, vaan kyseessä oli perus tarkastus.

Olen käynyt uudessa työpaikassa perus lääkärintarkastuksessakin, vaikkei ollut mitään vaivaa. Sama pätee gyneen, eli kyllä nyt joskus kannattaa käydä perusasiat tarkistuttamassa ennen kuin on oireita.

ei ihme ole jos tulee erilaisia vaivoja kohtuun, kun pitää kehoaan yleisenä kaivauksena, jota päästää kaikki kaivelemaan. 

Lääkäri ihan eri asia kuin turha sorkkiminen. Naisilla kovin kumma käsitys että tollanen olisi joku pakko toimenpide. Kun kertoo että en mä missään gynekologilla käy, silmät alkaa pyöriä kuin karusellit.

Jos tutkittaisiinkin aina kaikilta kaikki mahdolliset sisäelimet syöpien varalta, niin ymmärtäisin, mutta jostain syystä pitää vain tutkia se yksi elin, vaikka syöpää löytyy yleisemmin ihan muista elimistä. 

Vierailija
131/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ihme ole jos tulee erilaisia vaivoja kohtuun, kun pitää kehoaan yleisenä kaivauksena, jota päästää kaikki kaivelemaan. 

Lääkäri ihan eri asia kuin turha sorkkiminen. Naisilla kovin kumma käsitys että tollanen olisi joku pakko toimenpide. Kun kertoo että en mä missään gynekologilla käy, silmät alkaa pyöriä kuin karusellit.

Jos tutkittaisiinkin aina kaikilta kaikki mahdolliset sisäelimet syöpien varalta, niin ymmärtäisin, mutta jostain syystä pitää vain tutkia se yksi elin, vaikka syöpää löytyy yleisemmin ihan muista elimistä. 

Ootko sä jotenkin sairas päästäsi? Tuntuu olevan joku pakkomielle tuosta, että gynellä käymisessä olisi jotain väärää tai outoa. Jos et halua, että sinua "ronkitaan" niin älä mene sinne lääkärille. Älä kuitenkaan ihmettele, jos jonkun toisen mielestä on typerää olla käymättä tutkimuksissa ennaltaehkäisevästi.

P. S. Kyllä minulta on myös otettu verikokeita, kuunneltu keuhkoja ja sydäntä, testattu näköä ja kuuloa, tutkittu ryhtiä ym. perustutkimuksia. Ihan normaalia on välillä tutkituttaa perusasiat koko kropasta, miksei myös sukuelimistä.

Vierailija
132/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, jos tuo on totta. Olen itse samaa ikäluokkaa ja käyn gynellä joka toinen vuosi sekä joukkoseuloissa myös. Ihan omasta tuttavapiiristä löytyy kaksi alle viisikymppisenä rintasyövän saanutta ja yksi, jolla on munasarjasyöpä. Kaikki nuo löytyivät gynekäynnin yhteydessä, oireita heillä ei ollut.

Oho? Luuletko  että  kaikki naiset ravaa gynekologilla. Voi sentään.

En ole koskaan syönyt e-pillereitäkään, tai ollut aviossa, sekin on varmaan aivan käsittämätöntä kaltaistesi mielestä.. luulevat että naisen elämä koostuu vain tollasesta hevonkukusta.

No eipä koostu minulla ainakaan. 

Vierailija
133/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä jotenkin sairas päästäsi? Tuntuu olevan joku pakkomielle tuosta, että gynellä käymisessä olisi jotain väärää tai outoa. Jos et halua, että sinua "ronkitaan" niin älä mene sinne lääkärille. Älä kuitenkaan ihmettele, jos jonkun toisen mielestä on typerää olla käymättä tutkimuksissa ennaltaehkäisevästi.

P. S. Kyllä minulta on myös otettu verikokeita, kuunneltu keuhkoja ja sydäntä, testattu näköä ja kuuloa, tutkittu ryhtiä ym. perustutkimuksia. Ihan normaalia on välillä tutkituttaa perusasiat koko kropasta, miksei myös sukuelimistä.

Mitä tervettä sitten on siinä että käy gynekologilla monta kertaa vuodessa, vaikka ei ole edes mitään ongelmia, tuota tuntuu moni harrastavan. Oletteko koskaan miettineet miksi, ehkä ootte saaneet pakkomielteisesti gynekologeilla juoksevilta naisilta käsityksen, että se kuuluu jotenkin normaalina osana elämään. Mitäs normaalia siinä on että joku kaivelee sun kohtua suotta, ei mun mielestä mitään, sitte ihmetellään kun sieltä kaikenlaisia pöpörykelmiä löydetään.. onko ihme kun aina joku sorkkimassa, ei.

Vierailija
134/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. 18-vuotiaana hain pillerit, silloin kävin. Ja lasta odottaessa toki. Nyt en ole käynyt ainakaan viiteen vuoteen, en näe mitään syytä. Kuka sen on keksinyt, että gynellä _pitää_ käydä kerran vuodessa? Miksi? En ramppaa muillakaan lääkäreillä ihan varmuuden vuoksi. N36v

Vierailija
135/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologiassa pääsee tekemään varmasti aika mielenkiintoista ongelmanratkaisua. Uskon, että moni päätyy alalle siitä syystä.

Vierailija
136/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ketutti. Olin saanut petturimieheltä sukupuolitaudin. Menin sitä hoidattamaan niin eiköhän vaan lääkärin huoneessa ollut (nais)lääkärin lisäksi lääketieteen opiskelija Tuomas tms. Siinä jalat levällään tutkimuspöydällä itkin nöyryytyksestä kun lääkäri esitteli opiskelijalle että katsopas kun tältä se tippuri vaginassa näyttää. Tilanne oli henkisesti hirveä muutenkin ja jotenkin se opiskelija siinä oli viimeinen niitti.

Vierailija
137/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin ajattelevat, tapaavat varmasti niin monta asiakasta päivittäin että tuskin muistavat niistä tuon kummempia.

Mä olen käynyt vain kerran ja sekin naisgynen luona, mutta olisin halunnut mielummin miesgynen. Ihan vain siksi, että itse koen tilanteen olevan tosi kiusallinen kun toinen osapuoli onkin nainen.

Vierailija
138/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gyne kyllä tutkii myös rinnat ja opastaa miten ne voi parhaiten tarkastaa itse. Lisäksi tiedoksi, ettei sitä alapäätä mitenkään erityisesti kaivella eikä kohdun sisälle kajota mitenkään (ellei ole kierukan asennuksesta kyse).

Gynelläkäynti kerran kahdessa vuodessa on ihan yhtä normaalia kuin hammastarkastuksessa tai suuhygienistillä käynti parinvuoden välein, eli ihan viisasta mutta ei välttämätöntä.

Vierailija
139/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miesgynet ovat myös andrologeja, eli erikoistuneet myös miesten alapäihin.

Vierailija
140/426 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tervettä sitten on siinä että käy gynekologilla monta kertaa vuodessa, vaikka ei ole edes mitään ongelmia, tuota tuntuu moni harrastavan. Oletteko koskaan miettineet miksi, ehkä ootte saaneet pakkomielteisesti gynekologeilla juoksevilta naisilta käsityksen, että se kuuluu jotenkin normaalina osana elämään. Mitäs normaalia siinä on että joku kaivelee sun kohtua suotta, ei mun mielestä mitään, sitte ihmetellään kun sieltä kaikenlaisia pöpörykelmiä löydetään.. onko ihme kun aina joku sorkkimassa, ei.

En mä ainakaan käy monta kertaa vuodessa gynellä, mutta kerran vuodessa kyllä. Johtuen siitä, että ekassa gynetarkastuksessa parikymppisenä löytyi kysta. Jos se kasvaa liian isoksi, se voi esim. puhjeta ja aiheuttaa pahaa jälkeä.

Jos joku käy usein lääkärissä ilman oireita, niin hän on ehkä vähän yliampuva ennaltaehkäisyn suhteen. Mutta monilla on vaivoja joiden takia pitää käydä montakin kertaa vuodessa, eikä se gynellä käynti niitä todellakaan aiheuta.

Olet kyllä vähän vainoharhainen kun kuvittelet lääkärissä käymisen aiheuttavan niitä vaivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän