Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koira tavallaan "kehrätä" mielihyvästä?

hgj
12.03.2016 |

Koiramme aina välillä kun sitä halaa tai hoivaa niin värisee jännästi. Vähän niinkuin värisisi sisältä päin ja enemmän pään, niskan alueella. Kyseessä ei minusta ole mikään kivusta aiheutuva tärinä. On ihan normaali iloinen itsensä eikä pitäisi olla mitään vaivaa. Tuo myös tapahtuu rennossa tilanteessa, vaikuttaa erilaiselta kuin ns. jännittynyt hermotärinä (silloin tärisee takajalat)
Onko muilla kokemusta siitä, että hoivaaminen saa koiran ikäänkuin kehräämään?
Vai mitähän voisi olla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, oma koirani tekee tätä samaa 😊. Pitää välillä kummallista urinaa ja vauvamaista ääntä kun saa rapsutusta ja silitystä, eikä ole ensimmäinen koiristani ( joita ollut nyt 35 vuotta).

Vierailija
2/10 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas koirakaveri piti sellaista murinaa kun oli mielissään. Oli pakko vieraille selventää, että on vaan niin pähkinöinä ja siksi murisee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä on tapana äännellä, en oikein osaa selittää miten... Vähän kuin vapisten hyrisen kurkusta kun joku on oikein hyvää tai olen äärettömän iloinen jostain :D. Myös jos rapsutan jotain elukkaa ja näen sen nauttivan siitä yhtä paljon kun minä :D

Vierailija
4/10 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas koirakaveri piti sellaista murinaa kun oli mielissään. Oli pakko vieraille selventää, että on vaan niin pähkinöinä ja siksi murisee!

Ihana :). Vanhempieni vanha koiraherra lähinnä myhäilee unille mennessään, sohvan takaa kuuluu usein tyytyväinen möhöhöhöhöööö... On ollut selalinen aina, mutta nyt vanhemmiten nukkuu tietysti enemmän kuin ennen. Sama tyyppi uikuttaa syödessään, jos on oikein herkkua tarjolla...

Vierailija
5/10 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itsellä on tapana äännellä, en oikein osaa selittää miten... Vähän kuin vapisten hyrisen kurkusta kun joku on oikein hyvää tai olen äärettömän iloinen jostain :D. Myös jos rapsutan jotain elukkaa ja näen sen nauttivan siitä yhtä paljon kun minä :D

Mulla on sama juttu. Takajalkakin alkaa vispaamaan, kun oikein hyvää rapsutusta saa.

Vierailija
6/10 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama juttu. Takajalkakin alkaa vispaamaan, kun oikein hyvää rapsutusta saa.

Ei voi olla totta, mullakin toi sama :D :D

Vierailija
7/10 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira murisi aina tosi kumeasti onnellisena. Ei osannut oikein haukkua (kultainen noutaja) ja aina, kun tapasi jonkun, josta piti (99 % kaikista elollisista olennoista), koira päästi murinan. Pitä syvempi ja pidempi, sen onnellisempi koira. Kaikki kadullamme tiesivät tämän, mutta ulkopuolisille oli joskus selittelemistä.

Lisäksi, jos masu oli täynnä ja rapsutuksia riitti, se piti sellaista kehräystä, joka kuulosti äänenmurroksessa olevalta kissalta. Ihana koira, kuoli 20 vuotta sitten.

8/10 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien villakoirista toinen on just hyrisijä. Lepäilin oven takana ja se kovasti halusi tulla huoneeseen katsomaan mua ( olinko kenties arestissa?). Ekalla kerralla kiiruhti pois ja tuli pian vinkupossun kanssa uudelleen ja uudelleen hyristelemään kun rapsuttelin.

Hyväntuulen hyristelijä. Ja se toinen puskee ja ottaa kuonoonsa lumipesun kun ulkona. Painaa kuonon päälipuolelta maahan/ lumeen ja on leikkisällä tuulella.

Vierailija
9/10 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rottweilertyttönen on tuollainen <3

Saa tosiaan vieraille vakuuttaa että se ei ole hyökkäämässä kimppuuni kun makaa vatsa ja kaula ylöspäin ja "murisee" kun sitä suukottaa ja halailee, mitä onnellisempi sen kumeampi ja pitkäkestoisempi murina :)

Vierailija
10/10 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ihana sekarotuinen 13-v on aina kehrännyt, sellaista jännää pehmeää hyrinää kun on tyytyväinen - eli hyvin usein!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi