Kauanko pakersit lapsiasi ulos?
KAMALAA jos tulee parin vuorokauden synnytys. Onko nopea kipeämpi?
Kommentit (48)
1. 4 h
2. 1 minuutti, oikeastaan alle, mutta hississä en saanut lupaa ponnistaa, vasta vuoteella
3. 4 h
4. 2 h
Vierailija kirjoitti:
Ekaa 27h ja siihen sektio päälle, tokaa 19h ja sektio päälle.
Tässäkin huomataa taas kuinka Suomessa pihdataan sektiota. Alateitse vaan, vaikka äiti olisi aivan loppu. Sairasta.
3 h, ponnistusvaihe 10 min ja 7 h, pv 15 min. Ekassa epiduraali ja tokassa spinaali. Mahtavia lääkkeitä! Helpot synnytykset oli. Mulle ei sopinut ilokaasu, tuli sellainen olo ku on juonu liikaa ja huono olo.
Esikoinen oli kyseessä ja käynnistetty synnytys, 4,5 tuntia siinä meni, josta ponnistusvaihe 12 minuuttia. Mukava synnytys oli, toivottavasti kesällä sujuu toisen lapsen synnytys yhtä hyvin.
1. noin 17 tuntia
2. noin 8,5 tuntia
3. 5 tuntia
4. noin 7 tuntia
Mentiin n. klo 18 synnärille kipeiden ja tiheiden supistusten takia, vedet oli menneet n. 10 tunti aiemmin. Koko homma pysähtyi jossain vaiheessa ja supistukset alkoi harvenemaan, kohtuun pääsi bakteeri tms. ja koko homma päättyi klo. 6 aamulla, kun vauva otettiin ulos kiireellisessä sektiossa.
Vauva oli terve 9 -pisteen tapaus ja itse toivuin leikkauksesta nopeasti.
Että näinkin voi mennä, mutta missään tapauksessa en ole pettynyt vaikkei alateitse tullutkaan. Lopputulos on tärkein, ei tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin huomataa taas kuinka Suomessa pihdataan sektiota. Alateitse vaan, vaikka äiti olisi aivan loppu. Sairasta.
Joo ja siis tokalla kerralla käynnistettiin ja kokoajan oli se sektio "varaus" siellä taustalla. Sektiopäätöksen lääkäri teki jo aikaisemmin, mutta oli yö ja leikkaussalissa oli joku mummeli joten odotettiin, että sali vapautuu. Mitään hätää mulla tai vauvalla ei ollut.
Jos olisin halunnut olisin saanut tokalla kerralla suoraan sektion, mutta halusin kokeilla alatietä koska eka sektio oli jotenkin niin kauhea kokemus. Se kun tuli iha yllättäen ja olin valvonut sitä ennen jo melkein kaksi vuorokautta ja muutenkin ihan puhki ja tosi väsynyt.
Joo ekalla kerralla sektioita kyllä vähän pihdattiin ja yrittivät houkutella vielä jatkamaan alakautta.
Vauva kerkesikin sitten saada jonkun tulehduksen ja joutui antibiootti tippaan heti synnyttyään.
Tokalla kerralla sektiosta jäi paljon parempi fiilis, kun sitä jollainlailla osasi odottaa.
Eka synnytys kesti 30h, josta ponnistusta tunti. Toka kesti 10h, ja ponnistus 20min.
Eka 13 tuntia, toinen 11 tuntia ja kolmas 8 tuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En allekirjoita tätä, minut sektioitiin oltuani synnärillä n. 10-tuntia.
11 h 40 min, käynnistyksellä. llokaasusta oksensin, kipulääkkeet eivät toimineet ja epiduraalia sai odotella melkein loppuun asti. Ihan hirveä kokemus, johon en rupea enää koskaan. Miksei sektiota voi saada pyytämällä?
Eka 38 tuntia, josta ponnistusvaihe 20 minuuttia, toka 12 tuntia, ponnistus 10 min., kolmas, käynnistetty, 6 tuntia, ponnistus 5 minuuttia. Kaksi sektiota näitten lisäksi ja jos olisin saanut valita, niin mieluummin olisin nekin alateitse synnyttänyt.
47 tuntia. Elämäni hirveimmät kaksi vuorokautta.
Toinen syntyi 12 tunnissa ja oli ekaan verrattuna ihan piece of cake.
Eka 6h (käynnistys, imukuppi), toinen 23h.
Eka 9h, ponnistus muistaakseni 8minuuttia. Toka 4h ja ponnistus 10minuuttia. Toisessa supistukset olivat paljon kipeämpiä ja napakampia, koska avautuminen tapahtui niin nopeasti. Ihan kivoja kokemuksia silti molemmat, menisin uudelleen vaikka heti.
10 minuuttia kesti ponnistusvaihe. Kahdella työnnöllä tuli ulos. Ensin pää ja sitten loput. Itse synnytys kesti 7h.
Mä en jotenkin pidä suunnitellun sektion valinneita naisia minään. Eri asia jos oikeasti todella vakava syy. Mut nää "en uskalla, sattuu, ää, entä jos pyörryn" kuinka ne selviää sen muksun kanssa....:D
Mä en muista miten ne lasketaan, mut ekasta menin sairaalaan puolilta öin ja lapsi syntyi n. 04.20. Tokasta menin joskus kahden maissa aamuyöllä ja about 05.20 lapsi oli ulkona. Toki molemmissa sinnittelin kotona varsin pitkään.
Supistukset olivat kipeitä eikä synnytyskään nyt mitään herkkua ollut, mutta mitään ei revennyt tmv. -> voisin hyvin synnyttää uudelleenkin, jos ei tarttis niitä sen jälkeen huoltaa 18 vuotta :)
28 tuntia. Tappaisin sen synnytyslääkärin jos voisin!! Seuraavat 6 ja 5 tuntia.