Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10v. lapsen kotityöt

Vierailija
11.03.2016 |

onko liikaa vaadittu jos 10v. poika joutuu tyhjentämään astianpesukoneen kerran päivässä??ei kuulemma muidenkaan kavereiden tartte tehdä mitään tollasia kotitöitä...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohtuullista minusta mutta mielenkiinnon ylläpitämiseksi olisi ehkä hyvä että eri päivinä olis eri tehtäviä.

Vierailija
2/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut 7v asti 1 työ per päivä + postin haku. Tiskioneen tyhjennys on yksi niistä 5 minuutin hommista, kerran viikkoon sitten oma huone imurointikuntoon...siihen menee 15min - puoli päivää kiukusta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa. Oman huoneen siivous riittää

Vierailija
4/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni tuon ikäisenä melko vähällä pääsee jos oma huone riittää

Vierailija
5/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty omat sotkut pitää raivata lisäks.

ap

Vierailija
6/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jokainen perheenjäsen osallistuu päivittäisiin kotitöihin kykyjensä mukaan.

Vierailija
7/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsityövoimaa!

Vierailija
8/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pienestä pitäen opeteta myös poikia tekemään kotitöitä, niin sitten niistä kasvaa noita muutamissa ketjuissa kuvailtuja ikuisia lapsia, jotka eivät ymmärrä, että kaikki samassa osoitteessa asuvat ovat vastuussa yhdessä kotitöistä. Miksi lasten olisi saatava olla vapaamatkustajia enää siinä vaiheessa, kun he pystyvät hyvin toimittamaan erilaisia tehtäviä.

Vierailija
9/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei 11-vuotiaan tarvitse tehdä paljon muuta kuin joskus viedä roskat ja auttaa satunnaisesti tavaroiden pois siivoamisessa. Näistäkin valittaa. Mua harmittaa että meillä on tilanne mennyt tähän että tuon ikäinen auttaa kotitöissä niin vähän. Kun itse olin samanikäinen niin äitini oli kuollut ja minun piti itse pestä pyykkini, laittaa ruokani, siivota, ruokkia lemmikit ja siinä sivussa vahtia pikkuveljiä. En muista kotitöistä erityisesti kärsineeni, kasvattavaa se ainakin oli.

Vierailija
10/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähäkin tuntuu olevan liikaa meillä,raivarit tulee välittömästi jos jotain pyytää tekemään. 😩

Vierailija
11/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee näin: 3,5 € viikkorahaa, josta jakautuu siis joka päivälle 50 snt "osuus". Vastineeksi viikkorahasta osallistuu kotitöihin mukisematta, näin on yhdessä sovittu. Usein pyydän muutaman pienen jutun, kuten tiskikoneen tyhjennyksen ja täytön sekä pöydän kattamisen. Tai viihdyttämään muutaman kuukauden ikäistä pikkusisarusta sillä välin kun käyn vessassa tai laitan ruokaa. Lapsenvahtina en tietenkään 10 vuotiasta käytä, mutta kivasti on seuraa toukalle kun isoveli vähän höpöttelee jos äitillä on muuta. Lisäksi pyydettäviä asioita ovat päivästä riippuen myös mm. koiran pissatus, vessanpesu, pyykkien lajittelu, saunan lämmittäminen, kukkien kastelu tms. muita pikkujuttuja, jotka olen näyttänyt miten ne kuuluu tehdä. Myös kaupasta pyydän joskus jotain maitopurkkeja tms hakemaan. Lettujenpaisto tai lämpimät voileivät on sellaisia herkkuja, että jos niitä sälli haluaa, saa tehdä muillekin samalla. 

Oman huoneen siivous kuuluu pojalle imuroinnista lattianpesuun ja lakanoitten vaihtoon. Toki hän saa apua jos ja kun sitä tarvitsee, mutta lähtökohta on että minä autan häntä oman huoneen siivouksessa, eikä hän minua toisin kuin taas muualla huushollissa. 

Toki välillä tulee napinaa jos hommia kasaantuu yhdelle päivälle "liikaa" eli yleensä useampi kuin 3, mutta mun mielestä pitää osallistaa ja vaatia, jotta lapsi tajuaa että ei täällä kukaan palveltavana maailmassa elä. Ei ole liikaa vaadittu että lapsi käyttää kotitöihin 5-20min päivässä, jos sitten läksyjen teon jälkeen saa pelata pleikkaa sen tunnin sitten tai tehdä muuta mitä haluaa. 

Vierailija
12/12 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kommentti helpotti oloani,hyvä että muuallakin "joutuu" tekemään!

ap