Enkelijuttuihin hurahtanut ystävä - en jaksa enää!
Ystäväni hurahti reilu vuosi sitten "enkelijuttuihin". Kuvioon tuli nopeasti enkeli-/energiahoidot ja reiki (?) hoidot myös. Aluksi olinkin ilahtunut kun ystävä koki hankalien vuosien ja koettelemusten jälkeen löytäneen itsensä ja syvemmän merkityksen elämälleen. Ajattelin että vaikka nuo jutut onkin valtavirrasta poikkeavia ja osalle ainakin täysin huuhaata, niin minä en häntä ala arvostelemaan ja oli aluksi myös kiinnostavaakin kuulla hänen juttujaan aiheesta. Tavallaan itsekin uskon, ettei koko todellisuus ole tämä jonka voimme aistein havaita.
Nyt kuitenkin viime kuukausien aikana viimeistään on alkanut tuntua, että tuo touhu menee vähän liiallisuuksiin. Tietty jokainen saa tehdä mitä tykkää ja uskoa mihin haluaa, mutta olisi ihan kiva välillä tavata ns. normaalisti eli ilman, että puhutaan vain ja ainoastaan enkelien välittämistä viesteistä ja erinäisistä tulkinnoista joita ystäväni on tehnyt mitättömistäkin asioista (esim. vitamiinipurkki tippui kaapista lattialle, eli enkelit haluavat kertoa että tarvitsen nyt vitamiinia selättääkseni tämän flunssan). Usein hän tekee näitä tulkintojaan myös ystäviensä elämästä sen perusteella millaiset energiat hän on kulloinkin saanut. Lisäksi ystäväni on tajunnut oman "erityisherkkyytensä" joka sitten selittää sen, että esimerkiksi loukkaantuu helposti, jos joku esittää pienintäkään epäilystä enkeliaiheeseen. Tämä ystäväni "jätti taakseen" erään yhteisen ystävämme, joka ei koskaan osoittanut ymmärrystä enkelijutuille. Tosin ystävä ei myöntänyt tätä syyksi välien katkaisuun, vaan sen, että koki negatiivista energiaa tämän kaverin läsnäollessa, joka sitten vei hänen voimavarojaan ja aiheutti hänelle esim. sairastumisia. Lisäksi tämän kaverin lapset toivat kyläillessä vääränlaista energiaa hänen lapselleen.
Niin, tämän ystävän oma lapsi on myös ystävän mukaan supererityisherkkä ja vaistoaa henkimaailman asioista ja energioita. Lapsen lukuisat sairastelut selittää sillä että lapsi puhdistuu huonosta energiasta. Ärsyttävintä on ystävän asenne muiden lapsiin. Muut ovat vain tavallisia tai huonoa energiaa lähettäviä mukuloita, mutta hänen lapsensa on juuri se ainutlaatuisin ja suuri henkimaailman lähettiläs. On kertonut lapsensa olevan kristallilapsi ja hänen energiatasonsa värähtelee aivan toisilla taajuuksilla kun muiden tavislasten. Tämä lapsi tietty uskoo kaikki äitinsä puheet ja kertoilee sitten samantyylistä juttua itsekin.
Mun mitta alkoi viimeistään täyttyä kun ystäväni oli saanut meillä kyläillessään jonkin sortin viestin toisesta ulottuvuudesta, jonka mukaan minun ja mieheni olisi erottava! Ei siis suoraan sanonut näin, mutta jotenkin se viesti meni niin, että meidän negatiiviset auramme estävät henkisen kehityksemme, jonka vuoksi meidän on jatkettava eri teille ettemme tukahduta toisiamme. Ja meillä menee siis oikein hyvin miehen kanssa, mitään isompia tai pienempiäkään ongelmia suhteessa ei ole. Sen sijaan ystäväni oli kyläillessä vaistonnut miehestäni negatiivista patoutunutta energiaa ja koko hänen olemuksensa oli ollut poissaoleva ja vakava. No, ilman mitään "kykyjäkään" saattoi huomata miehen olevan hieman allapäin ja olisinkin kertonut ystävälle, mikäli tämä olisi malttanut hetken kuunnella minuakin, että miehellä on kova huoli äidistään joka sairastui vakavasti äkillisesti ja oli käynyt juuri sairaalassa katsomassa tätä. Tuntui kuitenkin että taas kerran että ystäväni pienistäkin "vihjeistä" vetää armottomat johtopäätökset tai siis omien sanojensa mukaan "viestit enkeleiltä".
En edes kysy onko kellään muulla kokemusta vastaavasta ystävästä, mutta oisko kellään ideoita miten voin sanoa etten haluaisi olla osana tuota enkelivouhotusta? Me ei olla vuoteen edes keskusteltu mistään tavallisista aiheista tai minun kuulumisista, vaan aina se menee siihen, että hän hymistelee jotain henkimaailman viestiä parhaillaan, eikä siis mikään tavallinen ja maallinen asia ole lainkaan niin tärkeä. Hän on mun pitkäaikaisempia ystäviä joten ikävältä tuntuisi jos hän minutkin poistaisi elämästään "negatiivisen energian" tai muun vastaavan takia. Toisaalta ystävä on nykyään kuin eri ihminen, eikä enää ollenkaan hyvällä tavalla...
Kommentit (234)
Ystävä meni mukaan tuohon samaan, täysillä tietysti. Emme ole enää ystäviä, olin liika negatiivinen ja raskas ihminen ja hänen piti suojella perhettään. Aika hämmentävä tapahtuma, mutta kun pahin tunne oli mennyt ohi, niin huomasin, ettei se ollut enää suuri menetys, koska mitään yhteistä ei enää ollut. Ehkä hänellä menee nyt lujempaa enkeleiden seurassa.
Joo sori tuli vähän pitkä avautuminen ja tuossakin vaan pintaraapaisu kaikesta.
ap
No huh. Kun siskoni sairastui skitsofreniaan (alkaa olla jo toipunut) hän oli suoraan sanoen kauhean raskasta seuraa. Ystäväsi vaikuttaa pahemmalta. Siskoni puhui loputtamsti itsesään ja vaati muiden mielipiteitä samoista asioista kerta toisensa jälkeen. Mutta ystäväsi jankkaa samoja asioita JA rankkaa muut vähän vähäisemmiksi ihmisiksi. Voi olla että joudut voimia säästääksesi vähentämään yhteydenpitoa raskaastikin. Saattaa olla väistämätöntä. Itsekin jouduin vähentämään yhteydenpitoa siskooni kun omat voimat alkoi loppua.
Tuo enkelisysteemi on ihan tolkutonta hömppää ja pahimmillaan jopa new age -okkultiikkaa. Vedätetään taas epätoivoisia ihmisiä.
Laulaja Kirsi Rantohan on ihan hurahtanut noihin juttuihin. Sorry mut en osaa auttaa mitenkään.
Oli hauska aloitus. Ystävällesi on enkelijutut kolahtaneet toden teolla. Sama ilmiöhän taphtuu, kun ihminen tulee uskoon. Kokee siis jotain niin ainutlaatuista ja auttavaa, että ylihengellistää kaikki psykologisetkin ilmiöt. Oman kokemuksensa tähden.
Ystäväsi pitäisi oppia pitämään tulkintansa omanaan ja lopettaa leijuminen. Hänen kielellään: hänen pitäisi maadoittaa itsensä.
On kokemusta. Se ystävyys kyllä kuihtui koska enkelit vievät ensimmäiseksi mukanaan kaiken huumorintajun.
Sano kaverilles, että teidän aurat ei nyt oikeen tunnu mahtuvan samaan huoneeseen ja että sen juurisakran lähistöllä on paikka johon se voi laittaa teoriansa sun parisuhteesta.
Voi ei. Sinuna ottasin vähän etäisyyttä moiseen hourupäähän. Joskus kaveruus katkee, ei sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä meni mukaan tuohon samaan, täysillä tietysti. Emme ole enää ystäviä, olin liika negatiivinen ja raskas ihminen ja hänen piti suojella perhettään. Aika hämmentävä tapahtuma, mutta kun pahin tunne oli mennyt ohi, niin huomasin, ettei se ollut enää suuri menetys, koska mitään yhteistä ei enää ollut. Ehkä hänellä menee nyt lujempaa enkeleiden seurassa.
Onpa "kiva" kuulla että jollain muullakin sama kokemus! Tätä mäkin pelkään että jossain vaiheessa ystävä vaistoaa tämän mun epäilyn eli negatiivisen energian ja sitten loppuu tää ystävyys. Mua kyllä jo henkilökohtaisesti loukkaa se että hänen lapsensa selvästi ihan rehellisesti ei vaan pidä minun pojastani. Ei ole mitään kiusaamista tai muuta vaan eivät vain tule toimeen. Ystävän mielestä syynä on tähänkin vaan mun pojan huono aura ja energia, jota hänen herkkä lapsensa ei voi kestää. Ei puhettakaan että kannustaisi leikkimään toisen kanssa, vaan on ihan ok ettei "pekkamarjatta" nyt voi leikkiä poikani kanssa huonon energian takia. Tääkin tapahtui ihan viime aikoina ja kieltämättä tuntuu ettei kiinnosta paljoa enää kyläilläkään.
ap
Ihan tolkutonta tuubaa ja jos tuon jaksaa jotenkin kahlata läpi, huomaa että löytyy kaikkeen ongelmaan ratkaisu. On vetovoimanlain vahvistava enkeli, adoptioasiaenkeli, ylösnousemuksen vahvistava enkeli, kuolevan lähellä oleva enkeli, kuolleen kanssa asioiva enkeli jne jne. Ainoastaan ylipainosta laihaksi auttavaa enkeliä ei taida olla vielä keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tolkutonta tuubaa ja jos tuon jaksaa jotenkin kahlata läpi, huomaa että löytyy kaikkeen ongelmaan ratkaisu. On vetovoimanlain vahvistava enkeli, adoptioasiaenkeli, ylösnousemuksen vahvistava enkeli, kuolevan lähellä oleva enkeli, kuolleen kanssa asioiva enkeli jne jne. Ainoastaan ylipainosta laihaksi auttavaa enkeliä ei taida olla vielä keksitty.
Siis aloitus ei ole tuubaa vaan tämä linkki, jonka unohdin laittaa, sorry
Ohhoh. En uskonut, että noin vinttipimeitä ihmisiä oikeasti liikkuu ilman lääkitystä.
Tunnen useammankin aidosti enemmän tai vähemmän mielenterveytensä kanssa painiskelevaa, mutta kenenkään jutut eivät ole olleet tuota tasoa (vaikka joukossa oli mm. yksi vainoharhainen, joka uskoi Supon vaanivan häntä jne).
Sanot sille ystävällesi, että enkelit välittivät sun kauttas viestin jotta laitat sen aurasi hyötykäyttöön ja lähdet auraamaan.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta. Se ystävyys kyllä kuihtui koska enkelit vievät ensimmäiseksi mukanaan kaiken huumorintajun.
Sano kaverilles, että teidän aurat ei nyt oikeen tunnu mahtuvan samaan huoneeseen ja että sen juurisakran lähistöllä on paikka johon se voi laittaa teoriansa sun parisuhteesta.
Joo sama juttu täällä! ennen kaverin kanssa saattoi heittää vaikka mitä juttua ja naurettiin kaikelle yhdessä, mutta ei vaan enää... Ottaa kaikesta itseensä ja toi enkelijuttu on niin vakava että siitä ei ainakaan sovi vitsailla.
Ja tosiaan noista sakroistakin hän puhuu, oli ihan unohtanut! Huomaa aina minusta että milloin on pää(?)sakrassa jotain häikkää ja milloin joku sakra lähettää huonoa enegiaa yms.
Joku mainitsi tuosta maadoittumisesta. Noh, sitä hän suosittelee minulle usein, kuulemma kaipaisin sitä... mitä sitten tarkoittaakaan
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja joku lyö tälläkin rahoiksi!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja joku lyö tälläkin rahoiksi!!
Mietin, että aina näiden hurahtaneiden lapsetkin ovat sitten jotain kristallilapsia tai mitä lie ainutlaatuisia yksisarvisia. Miten ei koskaan ole niin että hurahtanut tiedostaisi että näitä voi olla mutta juuri se oma ei ole mitenkään henkimaailmalle ainutlaatuinen? Kaikki hurahtaneet kuvittelee että just se mun kullannuppu on se ainutlaatuinen yksilö maanpäällä.
Vaikuttaa että voisi olla oire mielisairaudesta. En usko että pystyt pitämään ystäväsi ilman että uhraat oman itsesi nyökytteleväksi avustajaksi.
Minua huolettaa ystäväsi lapsi, olisiko mahdollista tehdä lasu jotta joku seuraa tilannetta eikä ystäväsi päädy hoitamaan lastaan pelkästään enkeleillä sairauden sattuessa tai aivopesemään aivan toivottomasti?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että voisi olla oire mielisairaudesta. En usko että pystyt pitämään ystäväsi ilman että uhraat oman itsesi nyökytteleväksi avustajaksi.
Minua huolettaa ystäväsi lapsi, olisiko mahdollista tehdä lasu jotta joku seuraa tilannetta eikä ystäväsi päädy hoitamaan lastaan pelkästään enkeleillä sairauden sattuessa tai aivopesemään aivan toivottomasti?
Niin, sitä ei voi tietää mutta toivon todella ettei kyse ole mistään vakavammasta kuin vaan hullusta hurahduksesta joka parhaimmillaan menisi ohi jossain vaiheessa.
Lasua en nyt ihan näillä tiedoilla tekisi, koska ystävä kyllä hoitaa lastaan hyvin ja tekee normaalejakin asioita tämän kanssa. Yrittää toki aina parantaa energioilla ja käyttää joskus jotain ei-lääketieteellisiä menetelmiä, mutta toistaiseksi niistä ei vaikuta olevan vaaraa lapselle. On häntä lääkärilläkin käytetty tarpeen vaatiessa. Kieltämättä itseänikin hieman huolettaa kyllä tuo, että lapselle on opetettu näitä henkimaailman asioita ja lapsi uskoo itsekin olevansa vain enkeli maan päällä ihmisen asussa. Ehkä jopa tulee lapsesta tunne että on ylimielinen muita kohtaan, koska hän on jotain sellaista mitä muut eivät ole. Minusta tuo on kyllä väärin lasta kohtaan opettaa tuommoisia asioita faktoina. Eri asia jos vanhempana kertoisi ilman tuputtamista noista asioista jolloin lapsella olisi jo kyky miettiä itse asioita ja päättää uskooko vai ei. Nyt ne vaan ns. pakkosyötetään ja lapsi uskoo kaiken.
ap
Apua en jaksa lukea, anteeksi. Otsikko kiinnosti kyllä.