Mitä luulette, ovatko nämä raskausoireita?
Tiedän, että asia varmistuu vasta lääkärissä (neuvolassa?) raskaustestillä, mutta nyt on vielä niin aikaista, että minusta ei ole järkeä tehdä edes kotitestiä ennen kuin vasta muutaman viikon kuluttua.
Siihen asti mennään siis arvauspohjalla. Yhdynnästä tulee tänään kuluneeksi tasan kaksi viikkoa, ja aloin epäillä raskautta tämän viikon tiistaina. Tiistaiaamuna huomasin rintojeni olevan hieman arat, vaikka normaalisti rintojani ei arista koskaan. Muutama tunti sen jälkeen sain elämäni ensimmäisen migreenikohtauksen. Suvussani on kyllä jonkin verran migreeniä (mm. äidilläni ja pikkuveljelläni), mutta itselläni ei ole koskaan aiemmin ollut mitään siihen viittaavaa. Ajattelin aluksi, että ehkä minulla on nyt vain ovulaatio meneillään, ja se jostain syystä aiheuttaa tällä kertaa oireita. Minulla ei koskaan aiemmin ole ollut oireita, jotka osaisin yhdistää ovulaatioon, ja olisihan se hieman hassu sattuma, että ovulaatio alkaisi oireilla heti sen jälkeen, kun yhdyin miehen kanssa ensi kertaa vuosiin.
Tiistai-iltana tunsin vatsassani myös kummaa ja melko kivuliasta kramppailua koko vatsan alueella. Rintani ovat edelleen arat ja vatsani on jatkanut satunnaista kramppailua. Eilen illalla aloin tuntea ylävartalossani outoa helotusta. Oloni ei ollut sairas eikä kuumeinen, mutta tuntui siltä, kuin ruumiinlämpöni olisi ollut taivaissa. Mittasin lämpöni kuitenkin useaan kertaan, ja se oli aivan normaalisti hieman yli 36 astetta. Tänään aamusuihkussa vatsani kramppasi jälleen, tällä kertaa ainoastaan oikealta puolelta. Luin netistä, että tämä voisi olla ns. kiinnittymiskipua, olenko oikeassa?
Olin siis perjantaina 26. päivä helmikuuta suojaamattomassa, vaikkakin keskeytyneessä yhdynnässä, eli raskaus olisi siltä kannalta katsoen mahdollinen. Olen kuitenkin toisaalta siinä uskossa, että kuukautiseni olivat loppuneet vasta muutamaa päivää ennen yhdynnän tapahtumista, mutta eihän sekään raskauden mahdollisuutta sulje pois, ja saatan sitä paitsi muistaa väärin (en hirveästi kiinnitä huomiota kuukautisiini). En ole koskaan aiemmin ollut raskaana, eli en voi verrata aikaisempiin kokemuksiin, mutta minusta jotenkin vain tuntuu siltä, että tässä on nyt kyse siitä. Kerroin tässä kaikki tähän mennessä huomaamani oireet, mitä te ajattelette niiden pohjalta?
Kommentit (27)
Miksi ihmeessä vaivaat päätäsi tällä? Joko olet raskaana tai sitten et. Hae marketista perus testi, siinä on kaksi liuskaa. Tee toinen nyt ja jos on nega niin toinen vaikka kahden viikon päästä. Maksaa 3€ joten et varmaankaan konkurssiin mene.
Jos nuo raskausoireita ovat, niin testi näyttää kyllä jo positiivista.
erds kirjoitti:
No jaa, epäilen kyllä suuresti, että noin pian olisi tuollaisia oireita jotka johtuisivat raskaudesta. Itsekin raskautta toivoessani ajattelin, että heti jo suunnilleen kaksi viikkoa yhdynnästä tuntisin vaikka mitä oireita. Kuvittelin jokaisen ovulaatioon liittyvän kivun tai PMS-oireen olevan "raskausoire", mutta pah. Todellisuudessa se kierto josta nappasi oli kaikkein oireeton kierto ensi alkuun. (sellainen josta ajattelin, että tästä en varmasti ole tullut raskaaksi kun ei tunnu yhtään mitään tuntemuksia missään) Oireet tulivat vasta noin viikko sen jälkeen kun kukautisten olisi pitänyt alkaa ja ensimmäinen oire oli etova olo. Minusta nuo kuulostavat ihan perus PMS-oireita joita tulee ennen kuukautisia. Ihan turha kiusata itseään arvailemalla onkohan raskaana vai eikö ole. Eiköhän se selviä parin viikon päästä.
Kyllä ensioireet voivat tulla jo muutaman viikon kuluttua hedelmöitymisestä, sen verran olen saanut jo itse selville. Niin ei kyllä tietenkään käy kaikille, mutta mm. rintojen arkuus on yksi yleisistä ensimmäisistä oireista, joka voi iskeä jo aikaisin. Enkä tietenkään yritä "kiusata itseänI", mutta minkäs sille voi, kun asiasta ei vielä voi saada varmuutta ja nyt jännittää kovasti, mitä tuleva tuo tullessaan :) Tuleeko elämäni jatkumaan vanhalla, mukavalla tavalla vai tulenko kokemaan jännittävän käänteen? Jännittää.
ap
Lähde kävelylle.
Jos kaupungilla/kylänraitilla/ostoskeskuksessa tulee vastaan vain raskaana olevia, imettäjiä ja pikkuvauvoja, niin olet raskaana. Ainakin minulle on joka raskaudessa käynyt näin, nykyään en enää kiinnitä näihin huomiota. :)
Vierailija kirjoitti:
Lähde kävelylle.
Jos kaupungilla/kylänraitilla/ostoskeskuksessa tulee vastaan vain raskaana olevia, imettäjiä ja pikkuvauvoja, niin olet raskaana. Ainakin minulle on joka raskaudessa käynyt näin, nykyään en enää kiinnitä näihin huomiota. :)
:D Kiitos vinkistä! Mutta eiköhän tämäkin toimi vasta sitten, jos tietää (tai toivoo) olevansa raskaana... Voi sitä kuitenkin kokeilla, joskos samalla kävisin ostamassa raskaustestiliuskoja :)
ap
Veritesti antaa vastauksen jo nyt. Olisi antanut jo viikko sitten. Mene yksityisen lääkäriasema kantaan. Sillä se selviää, eikä maksa paljoa, muutaman kympin. Jos asia nyt noin paljon askarruttaa
No jaa, epäilen kyllä suuresti, että noin pian olisi tuollaisia oireita jotka johtuisivat raskaudesta. Itsekin raskautta toivoessani ajattelin, että heti jo suunnilleen kaksi viikkoa yhdynnästä tuntisin vaikka mitä oireita. Kuvittelin jokaisen ovulaatioon liittyvän kivun tai PMS-oireen olevan "raskausoire", mutta pah. Todellisuudessa se kierto josta nappasi oli kaikkein oireeton kierto ensi alkuun. (sellainen josta ajattelin, että tästä en varmasti ole tullut raskaaksi kun ei tunnu yhtään mitään tuntemuksia missään) Oireet tulivat vasta noin viikko sen jälkeen kun kukautisten olisi pitänyt alkaa ja ensimmäinen oire oli etova olo. Minusta nuo kuulostavat ihan perus PMS-oireita joita tulee ennen kuukautisia. Ihan turha kiusata itseään arvailemalla onkohan raskaana vai eikö ole. Eiköhän se selviä parin viikon päästä.