Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusin raivoistuttava facebook illmiö!

Vierailija
11.03.2016 |

Kun teette jaon kuvineen ja videoineen, kuinka MINÄ autoin pulassa olevaa...laittakaa se julkiseksi, että siihen voi suoraan kommetoida mitä mieltä olen huonosti piilotetusta itse korostuksesta!
Hienoa, että autatte! Mutta, oma kehu haisee!

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hippunen lisää itsekorostusta enää haittaa?

Eikö se koko fb ole sitä, joidenkin kohdalla?

Katso Australia aupairit, se yksi tyyppi, näet itsekorostusta.

Vierailija
2/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekorostus on hyväksytty osa pinnallista viihdyttävää käytöskoodistoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle millaisia ystäväsi ovat, niin minä kerron sinulle millainen sinä olet.

Vierailija
4/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa se itsekorostus. Pääasia on että joku tulee autetuksi, motiiveista viis. He ehkä kehittyvät joku päivä pyyteettömiksi auttajiksi tai sitten ei.

Vierailija
5/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä hippunen lisää itsekorostusta enää haittaa?

Eikö se koko fb ole sitä, joidenkin kohdalla?

Katso Australia aupairit, se yksi tyyppi, näet itsekorostusta.

Se on vaan niin tympeetä. 

En todellekaan katso!

Ap.

Vierailija
6/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altruistista tekoa ei olekaan. Aina kaiken takana on jollakin tavalla itselle tuleva hyvä.

Vierailija
7/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoistuttava :-D

Vierailija
8/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun teette jaon kuvineen ja videoineen, kuinka MINÄ autoin pulassa olevaa...laittakaa se julkiseksi, että siihen voi suoraan kommetoida mitä mieltä olen huonosti piilotetusta itse korostuksesta!

Hienoa, että autatte! Mutta, oma kehu haisee!

Parempi, kun jättävät kehumatta itseään kokonaan.

Säälin aina jokaista "auttajaa" joka selvästi auttaa vain saadakseen kertoa siitä sosiaalisessamediassa. Ei siinä autettavan asiat kiinnosta lainkaan vaan tuijotetaan vain omaan napaan ja mietitään, että tästä saan paljon tykkäyksiä facebookissa.

Jos autatte ihmisiä auttakaa ihmisiä älkää tulko kertomaan siisä sosiaalisessa mediassa kaikille, että katsokaa nyt kuinka hyvä ihminen minä olen.

Ihmisiä voi auttaa ilman, että sillä kerjää itselleen kunniaa ja hyväksyntää.

Vierailija
9/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan laita mitään julkaisujani julkisiksi. 

Vierailija
10/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro minulle millaisia ystäväsi ovat, niin minä kerron sinulle millainen sinä olet.

Tunnen itseni vikoineen kaikkineen niin en tarvitse sinua kertomaan millainen olen.

Ap.

Vierailija
11/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli se kohu mikä tuli siitä "annoin lapselle kassajonossa 50 senttiä! " :DDD

Vierailija
12/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Altruistista tekoa ei olekaan. Aina kaiken takana on jollakin tavalla itselle tuleva hyvä.

Olen eri mieltä. Tapoja on ainakin kaksi: Autat vaikka sinua vit"ttaa se auttaminen ja toinen se että autat vaikka siitä on sinulle haittaa. Auttaminen on kuitenkin niin syvällä yhteisöllisyyden geeneissä että se on pyyteetöntä useinkin.

Vierailija
13/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse siis on siitä kuinka hyvin osaa teeskennellä, ettei auttamisellaan hae hyväksyntää ja arvostusta yhteisössään 😂 Siis oikeasti, aina sen hyväntekeväisyyden takana on MYÖS oma napa. Miettikää nyt. Siitä saa palkkioksi hyväksyntää, kiitollisia hymyjä, arvostusta, omaa mielihyvää toimimisesta kulttuurin koodiston mukaan. Kuulut laumaan

Lisäksi ehkä saat siivottua kotoa turhaa tavaraa, oikeutuksen tuhlata vähän lisää kun "kymmennys" on annettu seurakunnalle tai köyhälle. Tai jos olet antanut vain aikaasi jollekin ihmiselle, on taustalla kuitenkin jonkinlainen uhrautuminen ja sen kautta oman hyväksynnän saaminen.

Suomalsiseen kulttuuriin kuuluu salailla huonosti sitten tätä tekoaan. Vähätellä, että ei se nyt mitään ollut. Ja ottaa vaatimattoman oloisena vastaan kiitokset. Ei saa sanoa, että minä annoin ja minä tein, kivaa oli sekä saajilla että minulla!

Vierailija
14/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni vikoineen kaikkineen niin en tarvitse sinua kertomaan millainen olen.

Ap.

Tuo on aforismi. Retorinen sellainen. Siinä ei ole tarkoituskaan jatkaa millään analyysilla.

Vierailija
15/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään hyvää toiselle ja itselle, koska on hyvä tyyppi. Näihän se ennen meni, mutta nyt se tarvitsee osoittaa muille korostamalla oma egoaan tekemällä itsensä ja tekonsa mahdollisemman näkyväksi!

Jos jakaa videon, jossa lukee x on sankari niin se löyhkää kuin biopussi! Otan sen niin, että jokainen joka tälläistä käytöstä puolustaa yrittää nyt vaan saada aloittajan näyttämään huonolta.

Vierailija
16/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras oli se kohu mikä tuli siitä "annoin lapselle kassajonossa 50 senttiä! " :DDD

Niinpä! Täällä anonyyminä uskallan sanoa, että samalla viikolla maksoin yhden nuoren limpparipullon (lauantai -ilta, takuulla lantrinki ;-) ), kun electron ei pelannut. Lisäksi, taas anonyyminä tunnustan, teen vapaaehtoistyötä, auon ovia toisille, autan pulassa olevia, kysyn, mikä hätänä, voinko auttaa. En ole pyhimys, olen vaan kasvanut hyvien ihmisten seurassa ja oppinut mallista. Minusta on surullista, jos toisten auttaminen on jollekin niin harvinainen ja iso juttu, että se pitää faceen päivittää.

Koska antaessaan saa, auttaessaan auttaa eniten itseään. Jos meistä jokainen ois joka päivä pikkaisen kivempi kanssaihmisille ja ympäristölle, niin saataisiko me tää pallo paremmaksi paikaksi kaikille?

Vierailija
17/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ uuh mitä paatosta, 16

Vierailija
18/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole kaikkien Facebook-vuosien aikana vastaan mitään tuohon viittaavaakaan, mistä ap puhuu.

Tai jos oikein pinnistän, niin olisiko joku joskus pyytänyt lisää jäseniä porukkaan joka kampanjoi koulukiusaamista vastaan. Joku maininnut tehneensä kunnon kevätsiivouksen ja rontanneensa tavarat kierrätykseen. Viime aikoina joitakin mainintoja villasukkien kutomisen kanssa taistelusta, kun niitä kudotaan yhteen lahjoituskampanjaan.

Ei kyllä ole tuntunut yhtään ikävältä eikä huomionhakuiselta. Onko tässä olemassa jokin ikäpolviero? Olen nimittäin jo 45 ja kaverit samoja ikiä.

Vierailija
19/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ uuh mitä paatosta, 16

Oliko, auts! Ilmankos mua pidetään draamailevana tosikkona, vaikka itse koen olevani kepeä ja hauska. Nolottaa. Mutta ei niin paljon, että kokisin tarvetta muuttaa tapojani :-D

Vierailija
20/80 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole kaikkien Facebook-vuosien aikana vastaan mitään tuohon viittaavaakaan, mistä ap puhuu.

Tai jos oikein pinnistän, niin olisiko joku joskus pyytänyt lisää jäseniä porukkaan joka kampanjoi koulukiusaamista vastaan. Joku maininnut tehneensä kunnon kevätsiivouksen ja rontanneensa tavarat kierrätykseen. Viime aikoina joitakin mainintoja villasukkien kutomisen kanssa taistelusta, kun niitä kudotaan yhteen lahjoituskampanjaan.

Ei kyllä ole tuntunut yhtään ikävältä eikä huomionhakuiselta. Onko tässä olemassa jokin ikäpolviero? Olen nimittäin jo 45 ja kaverit samoja ikiä.

On.

t. N55

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi