Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tytöttelyä paheksutaan, mutta entäs tädittelyä?
11.03.2016 |
Täälläkin näkee usein tarhatäti, neuvolatäti aikuisten ihmisten kirjoittamana. Minusta jossain määrin halventavia ilmaisuja.
Kai sekin alkaa olla mennyttä maailmaa puhua lapselle vieraista naisista täteinä. Soisi siis jäävän nämä ammattiliitteetkin pois käytöstä.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ei tämä ole maailman suurin ongelma, mutta en minäkään pidä tädittelystä. En ole joillekin tuntemattomille lapsille niin läheisissä väleissä että olisin heille "täti". Jos joku minua niin lapsilleen minun kuulteni nimittelee, niin näppärästi ja yksinkertaisesti korjaan asian heti paikalla: Ei, en ole hänen tätinsä. En ole tätisi. Yksinkertaista ja kohteliasta.