Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en kestä tätä "laihuus" ilmiötä

Vierailija
10.03.2016 |

Kuten otsikko kertoo ni mä en vaa kestä tätä kauneusihannetta nimeltä laihuus. Mitä ihanaa siinä on olla anorektisen laiha. Ei se oo kaunista millää tavalla. Ei semmosta ihmistä oo kivaa ees halata, koska sen luut tuntuu niin selvästi. Pahempaa ois jos ne luut ois niin hauraat että ne murtuis siinä halatessa.

Tai sit miettikääs jos siit pitäs ottaa jotenki kiinni, ei oo mitää muuta vaihtoehtoo ku kylkiluut :D Toi ois niinku semmosta sairasta laihuutta, ihan epätervettä. Kuinka moni on tajnunnu et normaalipainosetki voi olla laihoja? En tiedä mutta yhteiskunta saa vääristettyä asian niin että normaalipainoinenkin on lihava. Ulkonäköpaineita. Ihmiset alkavat laihduttaa. Laihduttaa väärin. Ravinnonsaannin minimointi ja yksipuolinen liikunta toki saavat painon putoamaan, mutta tuloksista ei tule pysyviä.

Tällaisen laihdutuksen avulla keho oppii pitämään tiukasti kiinni rasvavarastoistaan ja lihasmassa alkaa korvautua rasvalla. Koska tuloksista ei tule pysyviä alkaa jatkuva laihdutus ja jatkuva laihdutus on samanlainen terveysriski kuin ylipainokin.
Lievästi lihavien ja lihavien elämä tällaisesten kauneusihanteiden maailmassa on varmasti yhtä helvettiä, jollei sitten ole todella itsevarma. Miksi kauneusihanteet ovat muuttuneet tällaisiksi :00 Miksei ihmiset osaa käyttää järkeä!!! Ei ulkonäkö ole kaikki kaikessa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Laihuus ON kaunista, vaatteet näyttävät uskomattoman kauniilta laihojen päällä! Ylimääräinen sen sijaan on uskomattoman rumaa! Korjatakseni aloitusta, normaalipainoinen EI VOI OLLA laiha.

Mitä väliä, onko ruma vai kaunis? Pohtisit sinäkin välillä tärkeämpiä asioita.

Vierailija
22/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa ennaltaehkäistä miehen pettäminen on pitää lantio samoissa senteissä kun suhteen alussa.

... tai valita mies, joka pitää muustakin kuin kuoresta, sillä kyllä se kuori rupsahtaa heti kun nainen täyttää 20,5 vuotta. Tuo on naisen pilaantumisaika, jonka jälkeen nainen on käyttökelvoton.

:D Toivottavasti et oikeasti ajattele noin mustavalkoisesti. Varmasti löytyy miehiä jotka pettävät 18-vuotiaita supermallejakin.

Itse ainakin näytän paljon paremmalta (ja itseasiassa nuoremmalta, kevyemmän meikin, paremman ihonhoidon ja hiusten muutoksen takia) 27-vuotiaana kuin ihan parikymppisenä. Monet on vielä 20-vuotiaana aknesta kärsiviä pallonaamoja.

Noo ... pitää olla vähän huumoriakin.  Vakavasti ajatellen, itse pidän naisista, jotka eivät juuri meikkaa, mutta säteilevät ulospäin onnea. Eli naisista, jotka ovat tyytyväisiä itseensä sellaisena kuin ovat. Ihan sama mitkä kledjut, mikä tilanne, aina on habitus kuin nelosen säätytöllä, Anniina Törmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Laihuus ON kaunista, vaatteet näyttävät uskomattoman kauniilta laihojen päällä! Ylimääräinen sen sijaan on uskomattoman rumaa! Korjatakseni aloitusta, normaalipainoinen EI VOI OLLA laiha.

Kauneus on tosiaan katsojan silmissä. Vaatteet näyttävän laihojen päällä todella rumilta! Lihavien päällä on sentään jotain kangastakin ja nainen on kauneimmillaan kun hän on vähän pyöreä.

Kaunis vaate lihavan päällä on kankaan tuhlausta! Vaatteet näyttävät laihoilla siltä miltä niiden kuuluukin näyttää ❤️

Tämä on sama kuin keskustelisi siitä, onko sikari hyvää wiskin kanssa vai onko sikari pahaa.

Vierailija
24/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Kauneus on tosiaan katsojan silmissä. Vaatteet näyttävän laihojen päällä todella rumilta! Lihavien päällä on sentään jotain kangastakin ja nainen on kauneimmillaan kun hän on vähän pyöreä.

Kaunis vaate lihavan päällä on kankaan tuhlausta! Vaatteet näyttävät laihoilla siltä miltä niiden kuuluukin näyttää ❤️

Mitä ehdotat ratkaisuksi? Alasti kulkemista vai harakiria vai mitä?

Vierailija
25/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laihuutta ihaillaan edelleen, se että WT-väki ihailee perseitä ja juoksee salilla ei juuri tarkoita mitään. Suurin osa malleista, julkkiksista ja muoti-ihmisistä on tosi laihoja mutta terveellinen ruokavalio ja hyvinvointi on toki enemmän pinnalla nykyään.

Ei sitä kukaan ihaile paitsi sinä.

Ja sama ap:lle. Sitä ei kukaan ihaile.

Käytä järkeäsi.

Vierailija
26/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ei :/

Vierailija
27/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oishan se mukavaa olla 170/50 mut mulla ei ole itsekuria laihduttamiseen.. se on oltava näissä mitoissa 160/80

Vierailija
28/48 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta taas tuntuu, että nykyään pakotetaan ihan toisenlaista kauneusihannetta. Joka paikasta saa lukea, miten kurvikkuus on kaunista ja tulee ihan totta sellainen olo, että lieväkin ylipaino on tosi jees ja ei haittaa vaikka niitä kiloja olisi montakin kymmentä liikaa. Kukaan ei halua pakkasennussimaa pulkannarua, vaan KAIKKI MIEHET haluaa naisen, jossa on mistä ottaa kiinni. Vai miten se meni?

Seppälähän mainostaa vaatteitaan nykyään sillä, miten niiden koot on uusittu paremmiksi suomalaiselle vartalolle; "vaatteen on sovittava sinulle, ei toisin päin". Mielestäni sellainen ylilaihuus ei ole ollut pitkään aikaan mikään yleisesti tavoiteltava juttu, mutta en nyt tiedä onko tämä ylipainon hyväksyntä sen parempikaan.

Niinpä. Olen itse ollut suurimman osan elämääni normaalipainoinen, jopa hoikka, ja pari vuotta lievästi ylipainoinen. Vaikka BMI:ni oli vain jotain luokkaa 27, niin olo on niiiiiiin paljon mukavampi normaalipainossa. Jo BMI 24 on ihan eri asia kuin BMI 27, ainakin minulla. En nyt sano, että kenenkään pitäisi ruveta nälkäkuurille muutaman ylikilon takia, mutta jos yhtään voi korjata ruokailutottumuksiaan, niin suosittelen. Elämä on vaan mukavampaa ilman sitä ylimääräistä taakkaa.

29/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita. Itse olen niin pitkään kuin muistan ihannoinu laihuutta/ohuutta/hoikkuutta/kiinteyttä. Joku siinä vaan mua kiehtoo. Mulle on ihan sama, minkä kokosia muut ihmiset on (ellen sit huolestu jos joku on ihan liian yli- tai alipainonen) enkä harrasta mitään body shaming meininkiä. Mut mun henkilökohtasesti oon mieltynyt laihuuteen ja oon suunnillee koko elämäni ollu. Unelma kroppa ois sellanen jäntevä ja kiintee, jossa on hyvin vähän rasvaa. En haluis, että mussa on mitää ylimäärästä missää. Tikkumaisuus on ihanaa, voisin ottaa vaikka Twiggyn kropan ihan heti. En ihannoi anoreksiaa, proanajuttuja tai mitään sellasta, ne ei liity tähän mitenkään.

Vierailija
30/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... "Laihuus" ?? En tajua pointtiasi. Laihuus vai "laihuus" ?? Oli miten oli, näistä on jauhettu vain vaivaiset... 10 vuotta tai jotain? Miten ihmiset jaksavat yhä edelleen...

Vierailija
31/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunennn kirjoitti:

Makuasioita. Itse olen niin pitkään kuin muistan ihannoinu laihuutta/ohuutta/hoikkuutta/kiinteyttä. Joku siinä vaan mua kiehtoo. Mulle on ihan sama, minkä kokosia muut ihmiset on (ellen sit huolestu jos joku on ihan liian yli- tai alipainonen) enkä harrasta mitään body shaming meininkiä. Mut mun henkilökohtasesti oon mieltynyt laihuuteen ja oon suunnillee koko elämäni ollu. Unelma kroppa ois sellanen jäntevä ja kiintee, jossa on hyvin vähän rasvaa. En haluis, että mussa on mitää ylimäärästä missää. Tikkumaisuus on ihanaa, voisin ottaa vaikka Twiggyn kropan ihan heti. En ihannoi anoreksiaa, proanajuttuja tai mitään sellasta, ne ei liity tähän mitenkään.

Body shaming :'D Huoh, puhu esim. suomea?

Vierailija
32/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fittness-narsistit, nämä laumasielut, koska trendikkyys, sais lähteä salilta helvettiin! Eli ei ketään egoilijoita sinne salille, ketkä haluu persettänsä näyttää siellä. Sellanen itsekeskeisyys, itsensä jalustalle nostaminen ja jonkinlaine  oman kroppansa sairaanloinen korostaminen on vaan niin noloa!

Vierailija
33/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta taas tuntuu, että nykyään pakotetaan ihan toisenlaista kauneusihannetta. Joka paikasta saa lukea, miten kurvikkuus on kaunista ja tulee ihan totta sellainen olo, että lieväkin ylipaino on tosi jees ja ei haittaa vaikka niitä kiloja olisi montakin kymmentä liikaa. Kukaan ei halua pakkasennussimaa pulkannarua, vaan KAIKKI MIEHET haluaa naisen, jossa on mistä ottaa kiinni. Vai miten se meni?

Seppälähän mainostaa vaatteitaan nykyään sillä, miten niiden koot on uusittu paremmiksi suomalaiselle vartalolle; "vaatteen on sovittava sinulle, ei toisin päin". Mielestäni sellainen ylilaihuus ei ole ollut pitkään aikaan mikään yleisesti tavoiteltava juttu, mutta en nyt tiedä onko tämä ylipainon hyväksyntä sen parempikaan.

Eipä se lihavien haukkuminen ole tippaakaan laihduttanut, päin vastoin. Ehkäpä lihavien hyväksyminen johtaa lopulta laihtumiseen ja anorektikkojen vähenemiseen? Lihavuus kun ei ole lähimainkaan niin vaarallista kuin laihuus. Moni sairastuu anoreksiaan nimenomaan siksi, että he luulevat olevansa lihavia. Eli oikeastaan, ne jotka lihavia diskriminoivat, ovat anoreksian aiheuttajia (ja tätä kautta syyllisiä). Samoin kuin ne, jotka ovat masentuneet ulkonäön arvostelusta. Haukkuja on kiusaaja ja syyllinen.

No nyt jotain rajaa tuolle läskiylistykselle. Ylipaino on suurin yksittäinen kansanterveydellinen riskimme. "Moni" ei sairastu anoreksiaan, anorektikkoja ja vakavasti syömishäiriöisiä on maassamme kourallinen, läskejä kohta puolet, vai joko ollaan menty senkin rajan yli.

Vierailija
34/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sepBo kirjoitti:

Fittness-narsistit, nämä laumasielut, koska trendikkyys, sais lähteä salilta helvettiin! Eli ei ketään egoilijoita sinne salille, ketkä haluu persettänsä näyttää siellä. Sellanen itsekeskeisyys, itsensä jalustalle nostaminen ja jonkinlaine  oman kroppansa sairaanloinen korostaminen on vaan niin noloa!

Onneksi meidän salille mahtuu ihan kaikki, motiiveihin katsomatta. Niin ensikertalaiset kuin "fittness-narsistit" (sic), ikään, kokoon, näköön ja sukupuoleen katsomatta.

Sinun kaltaisia muiden tekemisiin keskittyviä vittupäitä siellä ei tosin kaivata.

Vierailija
35/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sanoisi laihtuutta nykyään miksikään muodiksi. 2000-luvulla laihuus ja "heroin chic" oli todella kuumassa huudossa. Myös 90-luvulla ihmiset olivat laihempia.

Nykyisinhän fitness, tämä alemman keskiluokan suuri rakkaus, on enemmän muodissa. Aivan tavalliset ihmiset käyvät salilla. Naiset haluavat "ghetto bootyn". Ei nykyinen ihannekaan ole yhtään sen kummempi; se on tavallaan yhtä epäfysiologinen kuin heroin chic. Tekemällä tehty ja vaatii jatkuvaa ylläpitoa.

Näissä keskusteluissa unohtuu, että ihmiseten keskipaino on jatkuvasti noussut. Se, mikä ennen oli normaali, on nykyisin laiha. Lievästi ylipainoisesta on tullut "normaali".

Itse ihailen tervettä hoikkaa vartalon rakennetta. Sellaisiakin ihmisiä on, monissa Euroopan maissa. Syödään silloin kun syödään ja liikutaan kun liikutaan. Kroppa on solakka, jäntevä, liikkeet sulavia. Yleisolemus toki endomorfiseen rakenteeseen tottuneille suomalaisille laiha, esim. tämä. Juuri sitä, miltä naisen kuuluisikin näyttää.

http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32293519146_1/Free-Shipping-Moonbasa…

Ja anteeksi nyt vain, mutta kyllä miehenkin kuuluisi mun mielestä olla enemmän tämän mallinen:

http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB1qUcGHFXXXXX_XpXXq6xXFXXXp/Ten-meters-of-…

En myöskään ymmärrä tuota taivastelua Sannin laihtumisesta. Hänhän on aivan normaalipainoinen, erittäin lähellä niitä mittoja, jossa naisen kuuluisikin olla fysiologisesti, jos hän ei syö liikaa tai liiku työkseen.

http://static.iltalehti.fi/viihde/sanni_juttu1_at1103_vi.jpg

Ihmisillä on aivan kummallisia päähänpinttymiä. Jos katselee omaa peilikuvaa monta kertaa päivässä ja töissä lievästi ylipainoisia ihmisiä, niin kyllä hoikka ihminen silloin näyttää laihalta, koska silmä on tottunut erilaiseen figuuriin.

Vierailija
36/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/32293519146_1/Free-Shipping-Moonbasa…

Tässä on varmaan Photoshop se suurin "syyllinen", mutta nuo mehupillit käsien tilalla ei kyllä sytytä yhtään.

Vierailija
37/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä koen että nykyään ihaillaan tervettä hoikkuutta ja kurvikkuutta.

Vierailija
38/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi mennä överiksi, niin lihavuus kuin laihuuskin.

Mutta kai ymmärrät että ne joita nykyään pidetään laihoina (anorektikkoja ja fitnespimuja lukuunottamatta) ovat ihan normaalipainoisia. Lihavia on jo niin paljon että me erotumme selkeästi joukosta.

Vierailija
39/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiha kroppa on nätti tiettyyn pisteeseen asti. Esimerkiksi catwalkeilla näkyvät mallit ovat 99% liian laihoja ja heidän vartalot näyttävät sairailta. Luonnostaan laiha ei yleensä näytä sairaalta vaikka olisikin pari kiloa alipainoinen.

Vierailija
40/48 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiha kroppa on nätti tiettyyn pisteeseen asti. Esimerkiksi catwalkeilla näkyvät mallit ovat 99% liian laihoja ja heidän vartalot näyttävät sairailta. Luonnostaan laiha ei yleensä näytä sairaalta vaikka olisikin pari kiloa alipainoinen.

Mitään luonnostaan laihaa ihmistä ei olekaan, kuten ei luonnostaan lihaviakaan. Nämä ovat vain tekosyitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi