Työttömyyspäiväraha + palkka?
Eli: lähden viikon päästä töihin itävaltaan. Huomaako kela jos olen ulkomailla töissä vai voinko edelleen ottaa päivärahat vastaan. Ajattelin ilmoittaa vasta kolme tai tai neljän kuukauden päästä että löysin töitä. Tilit niin tyhjä että niitä pitäisi vähän tankata varmuuden vuoksi. Onko kellään kokemusta?
Kommentit (6)
Onnistuu. Jos jäät kiinni maksat pienissä erissä takaisin ne ylimaksut. Not a big deal. Mulla siis tuollainen kokemus.
Eli olet karenssin uhalla valmis tulemaan lyhyelläkin varoitusajalla Itävallasta Suomeen esim. Kelan tapaamiseen, kurssille, kuntouttavaan työtoimintaan, työhaastatteluun tms?
Enemmän olisin huolissani että miten pystyt olemaan työkkärin tietämättä poissa maasta ja heidän toimiensa tavoittamattomissa. Kela ei mitään huomaa.
Toivottavasti jäät kiinni petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Eli olet karenssin uhalla valmis tulemaan lyhyelläkin varoitusajalla Itävallasta Suomeen esim. Kelan tapaamiseen, kurssille, kuntouttavaan työtoimintaan, työhaastatteluun tms?
Ei karenssi haittaisi. Mullahan on se uusi duunipaikka. Ja minut ei kutsuta mihinkään koulutukseen. Virkailia sanoi että kuulun tuohon ryhmään minkä pitäisi osata työnhaun itse. Ja koulutustaso on mulla ihan ok.
Sorry, ei mene läpi