Miksi epäonnistun kuvissa vaikka peilissä näytän ihan ok:lta?
Mutta jos yritän ottaa selfietä tai joku muu ottaa kuvaa minusta niin näytän ihan epäsikiöltä. Mistä johtuu? peilistä kun katson niin näytän ihan hyvältä ja melkein "paremmalta" kuin keskiverto. Olenko siis kuitenkin ruma?
Kommentit (47)
Mulla on ihan sama ongelma!!! Peilistä katsoo ihan kauniit kasvot takaisin, mutta kuva kai kertoo sen totuuden. Tämä on osa syy siihen, etten ole esim. Facebookissa, instassa tms. Minusta vaan ei saa onnistuneita kuvia :(
Kuva on peilikuvasi peilikuva, siksi näytät omasta mielestäsi oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Kuva on peilikuvasi peilikuva.
eli siis se, miltä ap oikeasti näyttääkin :)
Kuva kertoo sen, miltä oikeasti näytät.
Muumuu kirjoitti:
Mulla on ihan sama ongelma!!! Peilistä katsoo ihan kauniit kasvot takaisin, mutta kuva kai kertoo sen totuuden. Tämä on osa syy siihen, etten ole esim. Facebookissa, instassa tms. Minusta vaan ei saa onnistuneita kuvia :(
Eihän Facebookkiin oo pakko panna just sitä naaman kuvaa. Pane vaikka kesämökkimaisema. Kauneutta piisaa!
Mulla myös tulee aina kauheita kuvia...mut oon omalla kohdalla todennut, että olen vaan hyvin ilmeikäs ihminen. Aina on joku ihme ilme ja pään asento kertoo, että seuraava ilme on jo tulossa, liian vauhdikas siis kuvattavaksi 😀
Ihminen ei näe itseään peilistä oikein. Tämän voi huomata esim. joissain sovituskopeissa, missä on monia peilejä ja näkee itsensä sivusta. Me näemme itsemme vain yhdestä suunnasta, eli kun katsomme suoraan peiliin.
Vaikkei kamerakaan näytä koko todellisuutta, kertoo se silti enemmän kuin peilikuva.
Vierailija kirjoitti:
Muumuu kirjoitti:
Eihän Facebookkiin oo pakko panna just sitä naaman kuvaa. Pane vaikka kesämökkimaisema. Kauneutta piisaa!
Noni, tässä meni viimeinenkin toivo kun ei ole edes sitä kesämökkiä ja valokuvassakin näyttäytyy joku mutantti.
Sama juttu! Näytän aivan hirveältä kuvissa. Siksi mun profiilikuvakin taitaa facessa olla 2 vuotta vanha.
Joo mulla sama! Vihaan valokuvia itsestäni kun harvoin näytän hyvältä. Mutta peilissä oon kuitenkin kaunis.
Mä olen kuvissa ruma, mutta videoilla taas ihan ok. Paitsi tietty taas pysäytetyssä freimissä.
Mitä jos googlettaisit ongelman ja lukisit aiheesta?
Sama! Aina tulee jokin sairas ilme kuviin, näytän ihan humalaiselta hamsterilta. Varsinkin toisten ottamissa kuvissa olen järkyttävä enkä anna kuvata itseäni ellei ole pakko (jotkut häät tai juhlat). Peilissä olen ihan jees.
Ja hakusana Googleen on?? Kiinnostaisi lukea aiheesta..
Vierailija kirjoitti:
Ja hakusana Googleen on?? Kiinnostaisi lukea aiheesta..
Esimerkiksi
pretty in the mirror ugly in pictures
Oli jopa googlen ehdottama kun kirjoitti pretty in the mi
Vastauksia on niin monenlaisia. Itselleni ei selvinnyt olenko aidoimmillani kuvissa vai peilissä, jos kuvissa niin olen ruma.
ap
Et oo tottunut näkee ittees oikein päin. Kokeile kääntää kuva peilikuvaks niin miellyttää ehkä enemmän sun silmääs.