Miksi epäonnistun kuvissa vaikka peilissä näytän ihan ok:lta?
Mutta jos yritän ottaa selfietä tai joku muu ottaa kuvaa minusta niin näytän ihan epäsikiöltä. Mistä johtuu? peilistä kun katson niin näytän ihan hyvältä ja melkein "paremmalta" kuin keskiverto. Olenko siis kuitenkin ruma?
Kommentit (47)
Yritä saada hymy näkymään silmissä, niin kuvista tulee parempia. Ajattele jotain todella hellyyttävää vaikka.
Vierailija kirjoitti:
Yritä saada hymy näkymään silmissä, niin kuvista tulee parempia. Ajattele jotain todella hellyyttävää vaikka.
Minä käytän tätä niksiä, ja minulle aina sanotaan, että olen tosi kuvauksellinen. Aika tavis olen ulkonäöltäni.
Ärsyttää toi ihmisten toistelu siitä, että peilikuva on väärinpäin ja sen takia näyttää oudolta. Onhan siinä totuutta, mutta ei se koko asiaa selitä. Minulla on sama tilanne kun ap:lla ja tiedän, että se vain johtuu siitä, että jotenkin jännitän. Peilissä näytän hyvältä, mutta kuvissa minulla on toinen silmä aina kiristynyt pienemmäksi samoin kun suu. Ja vaikka hymyilen suu kiinni, näkyy toiselta puolelta hivenen hampaat.
Minulle auttoi se, että opettelin hymyilemään hampaat esillä. Kun hymyilen kunnolla, ei suu kiristy omituisesti ja jostain syystä molemmat silmänikin ovat silloin kunnolla auki. Näytänkin iloiselta, koska suu kiinni hymyilessä näytän aina tosi kyrsiintyneeltä.
Valokuvaan tallentuu yksi pieni millisekunti ilmeestä ja asennosta. Ammattimalleistakin otetaan useita kymmeniä, jopa satoja kuvia joista se paras valitaan.
Madelinen Chris miehellä on Chandler ongelma, ei ole virallisissa kuvissa parhaimmillaan.
Joillekin sopii kevyt hymy, tekohymy, oikea leveä hymy, suu auki nauru. Mikä vaan on se "oma" juttu. Ja moni ihminen oikeasti jähmettyy kameran edessä ja se näkyy. Silmiin tulee kauhistunut ilme, posket jäätyvät, keho menee lukkoon. Siihen auttaa rentous.
Ja tuo silmillä hymyily on erinomainen vinkki. Kun ajattelee jotain ihanaa, se näkyy silmissä. Tämä pätee myös ns. iskuhymyilyyn. Kun ajattelee seksiä miestä katsoessaan, se näkyy silmissä. Ja se toimii.
Kannattaa myös etsiä kasvoista se parempi puoli ja itselle suotuisa asento. Monella on paljonkin epäsymmetrisyyttä kasvoissa ja puoliskot ovat erilaisia. Toinen puoli voi olla "kovempi" ja toinen "pehmeämpi". Valitse se jossa ole miellyttävämmän näköinen.
Suurin osa naisista näyttää vartalokuvassa perusbeibeposeerauksessa hyvältä: alavartalo ja lantio käännetään sivuttain, ylävartalo, rinnat ja olkapäät kohti kameraa. Kädet irti kehosta, eivät levennä sitä. Leuka mieluimmin vähän alas kuin ylös, pää hieman kallelleen, ei ihan suoraan kameraan. Nostetaan kulmakarvoja hieman (luomet aukeavat, Tyra Banksin FIERCE ilme), hymyillään hieman / työnnetään kielellä ylähuulta / raotetaan huulia / näytetään kauniit hampaat (riippuen kasvoista ja huulista).
Tuossa asennossa lantio ja alavartalo kapenee, tulee vyötäröä ja yläkroppa saa huomiota.
Jos on oikein kauniit luonnolliset rinnat, voi laskea toista olkapäätä ja nostaa toista. Näin rinnat ovat hieman eri korkeudella luonnollisesti ja se voi joskus näyttää superhyvältä.