Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverisuhteen lopettaminen

Vierailija
10.03.2016 |

Meillä on kohta 6-V poika, ja naapurissa asuu poika 3v. Tämä naapurin poika pyytää lähes päivittäin meidän poikaa leikkimään (tulee ovelle pyytämään, soittaa äitinsä puhelimella minun kännykkään tai äitinsä laittaa viestiä). Meidän poika kokee kaverin liian pieneksi, miten tämän voisi asiallisesti kertoa tälle kaverille/kaverin äidille?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien kesken voisi sopia rajoja. Vähän kummastelen pojan vanhempia, miten antavat soitella päivittäin? Luultavasti osasyy teidän pojan haluttomuuteen leikkiä on tuo tungettelevaisuus. Muutoin voisi pienemmän seura silloin tällöin olla ihan kivakin?

Vierailija
22/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, varmasti joskus olisi ihan ok leikkiä meidänkin pojan mielestä. Ehkä suurin ongelma on just se, että se kysely on lähes jokapäiväistä. Minua myös vähän ihmetyttää se, että vaikka n. neljä krt/vkossa kieltäydytään (ja kerran suostutaan), niin kyselyjen määrä ei vähene yhtään. Jotenkin itse ajattelisi niin, että jos omalle lapselle joku kaveri kieltäytyy melkein aina, niin kannustaisi ehkä kyselemään muita tai miettimään muuta tekemistä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä 3 ja 6v ihan eri maailmoissa! Sisarukset voivat leikkiä noin, mutta eivät vieraat lapset. Joku tolkku nyt siihen lasten hoidattamiseen naapureilla!!

Vierailija
24/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä 3 ja 6v ihan eri maailmoissa! Sisarukset voivat leikkiä noin, mutta eivät vieraat lapset. Joku tolkku nyt siihen lasten hoidattamiseen naapureilla!!

Mun lapsella on aina ollut kavereina 2-3vuotta itseään vanhempia. Mielellään leikkivät uhdessä, sillä jos puistossa tms näkevät, aina nämä isommatkin tulevat lapseni kanssa leikkimään kenenkään pakottamatta. Oman ikäinen kaveri löytyi vasta päiväkodista ja hänkin ainut. Ja kenelläkään ei hoidateta, kerran ollut synttäreillä yksin.

Vierailija
25/26 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella on aina ollut kavereina 2-3vuotta itseään vanhempia. Mielellään leikkivät uhdessä, sillä jos puistossa tms näkevät, aina nämä isommatkin tulevat lapseni kanssa leikkimään kenenkään pakottamatta. Oman ikäinen kaveri löytyi vasta päiväkodista ja hänkin ainut. Ja kenelläkään ei hoidateta, kerran ollut synttäreillä yksin.

Leikkivätkö vain puistoissa (tai ulkona ylipäänsä) yhdessä? Sinun lapsi ei käy näiden kavereiden kotona, vai meneekö aikuinen mukaan?

Vierailija
26/26 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän samanlainen juttu. Pojan iltapäiväkerhossa on eräs poika, koka on alkanut jankkaamaan minulta joka kerta kun haen lastani, että milloin meidän poika pääsee heille leikkimään - sopiiko tänä iltana? Olen vain kiertänyt, että meillä on menoa, ei sovi... Ja sanonut omalle pojalle, että ei me haluta päästää sua niille leikkimään, kun ei edes tunneta kunnolla.

Tuo poika on eri koulussa, me emme edes tunne häntä tai ole tavanneet hänen vanhempiaan. Lisäksi hän on ulkomaalainen. En todellakaan päästäisi lastani jollekin tuntemattomalle leikkimään, mistä tiedän, millainen perhe se on??? Nytkin hän kyseli eilen, että missä te asutte, mikä osoite ja kerros ja nimi on ovessa? No perhana, en kerro, ettet tunge sisälle.

Ottaa päähän joka iltapäivä, kun menen poikaani hakemaan. Mitä sille innokkaalle kylääntahtojalle oikein sanoisi?

No sovit vaikka leikkitreffit niin, että pyydät tämän lapsen vanhempien yhteystiedot, viet poikasi sinne sovittuna aikana kyläilemään ja samalla kahvittelet lapsen vanhempien kanssa. Sillä tavallahan muidenkin pienten lasten vanhemmat tutustuvat lapsen kavereiden kotioloihin, eikö niin? 

No ei kiinnosta mennä kahville kenenkään tuntemattoman kotiin tai tutustumaan lähemmin. Meillä on jo kavereita ja tuttuja. Poikaanikaan ei kiinnosta, mutta tämä toinen poika jankkaa joka päivä tästä kylään tulemisesta. Miten saisi ystävällisesti tehtyä selväksi, ettei nyt oikein kuules nappaa.

t. Se toinen, joka tunki tähän ketjuun kyselemään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi