Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiapu?

Vierailija
10.03.2016 |

Täällä on varmaan joitain joilla vanhempien tai isovanhempien luona käy kotiapua. Eli hoitaja yms. käy säännöllisesti. Mitä ne tekee ja kuinka kauan ovat?
Maksatteko itse vai saatteko kaupungilta/kunnalta palvelusetelin tms.?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin saa mitään apua ja kotona käyviä hoitajia vanhukselle, hänelle on tehtävä palvelustarpeen kartoitus, jossa selvitellään vanhuksen vointi, sairaudet, kunto ja millaista apua tarvitsee jne.

Kannattaa yhteys oman kunnan / kaupungin vanhusasioita hoitaviin virkailijoihin, siitä lähdetään liikkeelle.

Vierailija
22/23 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaari saisi veteraanina ilmaisen ruuan, mutta se pitäisi noutaa 15 km päästä. Alle 3 km päässä on vanhusten palvelutalo, jossa ei-veteraanit käyvät syömässä, mutta sinne vaari ei saa mennä, koska veteraanien palvelut on muualla.

Siivouksesta maksamme 45 e/h, se pitäisi saada valtionkonttorin kautta ilmaiseksi sekin, mutta kun ne kunnan kilpailuttamat siivoojat ei suostu tänne asti tulemaan, niin pitää maksaa itse. Käytännössä meidän "kilpailuttama" siivooja tekee mitä pyydetään eli siivoaa, pesee pyykit, kantaa vaikka ne takkapuutkin jne. mitä nyt 3 tunnissa viikossa ehtii. Kotisairaanhoito kunnasta kävi 3 kk ajan, mutta kun lääkkeiden jako dosettiin ja ovenraosta esitetty kysymys, että onko syöty maksoi kuukaudessa vähän yli 400 e, niin luovuttiin tästä "palvelusta".

Kunnasta (tai oikeastaan kuntayhtymästä) ei saa palvelua, sieltä saa vain laskun, joten itse pitää maksaa, jos palvelua haluaa.

45 eur/h hinnasss on varmaan ALV mukana. Todennäköisesti vaarillasi olisi oikeus saada palvelu ALVittomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ja siivooja on eri palvelut. Siivous kannattaisi antaa jonkun tutun tai tutuntutun hoidettavaksi edullisemmin. Siivousfirman kautta järkyttävän kallista, vaikka siitä vähän saakin takaisin kotitalousvähennyksenä.