Sofie vai Marie etunimeksi?
Ja kyllä, tykkään e-päätteisistä nimistä ja lisäksi Sofia ja Maria nyt vaan ovat liian tavallisia. Hyvin nuokin soveltuu Suomeen (lausutaan kuten kirjoitetaan) mutta KUMPI ON KAUNIIMPI? Toista nimeä saa myös ehdottaa, halutaan siis kaksi nimeä+sukunimi, eli yksi toinen nimi. :)
Kommentit (63)
Et kai kirjoitti:
Et kai tarkoita että ne oikeesti äännettäisiin SofiE ja MariE????
No, minä sain nimekseni Marie vuonna 1980. Tähän mennessä ainoa, joka on kysynyt nimen lausumismuodosta ("Onko se Marie vai Mariiii") oli kasteen toimittanut pappi, äitini kertoi.
Mutta olisi hauska tavata sut. Ihan vaan haluaisin kuulla, millä nimellä mua kutsuisit, kun kuitenkin esittelen itseni "Marie" :D
Niin ja ap:n ei varmaan tarvitse veikata kumpaa nimeä kannatan.
Ps. Musta kasvoi tosi fiksu, nätti, hauska, puhelias ja ennen kaikkea vaatimaton ;)
pakko kommentoida :) kirjoitti:
Olen 55v mummo ja nimeni on Marie-Sofie Linnea xxxxxnen. Tyttösukunimeni myös nen-päätteinen. Sain nimeni molempien isovanhempien "kakkosnimistä" ja Linnea iso-isoäitini. Täysin suomenkielinen suku.
Vanhin lapsistani tyttären toinen nimi on Marie ja tyttärentytär Sofie Linnea...että näin.
Koulukaverit / vanhempi väki kutsuu "Sohviksi"....Mieheni taas käyttää nimeä Mari.
Kylläpäs on muuten todella kaunis nimi! Linnea sopiikin kivasti niin Marien kuin Sofienkin perään. :)
Marie-Sofie Charlotta. Kutsumanimi Lotta. Tietäjät tietää.
Sofien yleisyydestä en tiedä (en jaksa nyt tarkistaa) mutta ainakin Marien oli saanut yli 8000 ihmistä. Yleisempi nimi kuin vaikkapa Mette. Olikohan jopa yleisempi kuin Mia, en nyt jaksa tarkistaa.
Jokatapauksessa Marie soveltuu erittäin hyvin Suomeen! Luulenkin että on harvinaisempi siksi kun Maria kulkee niin monilla toisena nimenä, niin ei sitten haluta antaa vauvalle nimeä Marie Maria ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania nimiä! En osaisi minäkään noista päättää! Tämä ei varmaan auttanu teidän päättämättömyydessä. Toinen nimi voisi olla tosiaan vähän pidempi kun etunimi, niin kun ensimmäisen vastaajan ehdotukset.
Siis ensimmäinen , toinen ja vieläpä kolmaskin nimi ovat etunimiä.
pilkunnunununussssintaaa
Ei, vaan faktaa.
Kumpi vaan, jos sukunimi on esim. ruotsalais- tai ranskalaisperäinen. Sofie Marie Virtanen kuulostaa lähinnä naurettavalta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi vaan, jos sukunimi on esim. ruotsalais- tai ranskalaisperäinen. Sofie Marie Virtanen kuulostaa lähinnä naurettavalta.
Kaikki eivät ole mitään Pönttösiä. Suomalaisia sukunimiä ovat myös esim.
Marie Wallin
Marie Luoto
Marie Heino
Marie Laine
Sofie Herlin
Sofie Nummelin
"Marie-nimeä on Suomessa annettu lähemmäs 10 000 tuhatta kertaa"
Siis 10 miljoonaa.
Aivan turhanpäiväistä hienostelua nuo e-päätteiset muodot. Pistä nyt vielä noiden perään kolmanneksi nimeksi Amelie, niin johan on kansainvälistä ja niin hianona, että!
Sofielle ehdotuksia:
Sofie Aurora
Sofie Aleksandra
Jostain syystä pidempi ja A:lla alkava nimi sopisi kaikista parhaiten Sofien perään. Sofian perään taas en ehdottaisi A:lla alkavaa koska Sofia loppuu A:han ja nimi olisi tällöin Sofiaaurora tai Sofiaaleksandra, mutta Sofien perään passaa.
Marielle ehdotuksia:
Marie Victoria
Marie Alexandra
Marie Kristina
Marien perään sopii tollanen toinenkin terävähkö r-kirjaimen sisältävä nimi. Kyllähän esim. Marie Isabella tai Marie Annabella on myös ok, mutta jotenkin tollanen ''terävämpi'' nimi passaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhanpäiväistä hienostelua nuo e-päätteiset muodot. Pistä nyt vielä noiden perään kolmanneksi nimeksi Amelie, niin johan on kansainvälistä ja niin hianona, että!
En ole ap, mutta eikö ole äärettömän tylsää jos kaikki on koulussakin samannimisiä..? Mun mielestä erikoiset nimet ovat jopa suotavia, jos ne ovat kauniita ja OIKEITA nimiä eikä keksimällä keksittyjä kiusaamiseen johtavia nimiä. Sofie ja Marie ovat juurikin näitä kauniita nimiä! Anna ihmeessä ap!
Miten olisi vaikka Annemarie, Annamarie tai Annesofie, Annasofie?
Kolmas vaihtoehti E-päätteisenä on Liese, eli Anneliese (tätä nimeä olen rakastanut aina!)
Tunnen ihmisen, jolla toinen kyseisistä nimistä ja nen-loppuinen sukunimi. Koskaan ole edes kiinnittänyt mitään huomiota siihen etteikö etu-ja sukunimi sopisi toisiinsa! ihan hyvin sopii! Ja kaikki suomalaiset sukunimethän eivät edes todellakaan ole nen-päätteisiä.
Olen 55v mummo ja nimeni on Marie-Sofie Linnea xxxxxnen. Tyttösukunimeni myös nen-päätteinen. Sain nimeni molempien isovanhempien "kakkosnimistä" ja Linnea iso-isoäitini. Täysin suomenkielinen suku.
Vanhin lapsistani tyttären toinen nimi on Marie ja tyttärentytär Sofie Linnea...että näin.
Koulukaverit / vanhempi väki kutsuu "Sohviksi"....Mieheni taas käyttää nimeä Mari.