Miksi joillin on ns "tyhjä katse"
En tarkoita, että välttämättä tyhmyydestä johtuen, mutta kun joidenkin selfieissä on se katse jotenkin "ilmeetön". Onkohan joku lääkitys tai masennus syynä siihen? Toisilla taas silmät loistaa ja on ilmeikkäät.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
psykopaatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkkä tunnistaa narsistit ja muut kylmäkallet..
Tuntosarvillako vai maagisilla kyvyillä?
Ei vaan sillä, ettei tuo toinen reagoi normaalisti asioihin.
T. Eh, joka tunnisti autistilapsen jo ennen kuin kukaan muu osasi sitä epäillä.Salli mun nauraa :D
Mille? :)
Alkaako nimesi muuten M kirjaimella? ;)Ei ala. Kuinka niin?
Huomaan, että hämmennyit, mutta ei se mitään. Vastaatko nyt, mille sun pitikään nauraa? :)
T. Eh, joka tunnisti autistilapsen jo ennen kuin kukaan muu osasi sitä epäillä.
Niin? Kyllä hänestä nähtiin, että jotain on vialla, mutta mä arvelin heti autismia, koska hän ei ottanut katsekontaktia, ei keskittynyt leikkimään ym..
No kyllä tyhmyydellä on iso rooli katseen tasossa. Hidasälyisillä on tyhjä katse.
Psykopaateilla on pienet pupillit. Rakastuneilla suuret. Loukattu ihminen voi katsoa lävitse, vältellä katsekontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin tunnistan epärehellisen tm ihmisen.
Ei pysty mulle feikkaamaan esim empaattista mikään psykon tapainen.
Mutta mähän "olen" tällainen narsisti vain..Niinhän sinä luulet :)
Tällä elämän ja narsisti kokemuksilla, mä tiedän..
Siis en mä mistään pysähtyneistä hetkistä (lue kuvista) mitään pysty sanoa, mutta kun hetken juttelen tai seurailen eleitä.
Mulla on haukan katse. ;)Tai vain suuret luulot itsestäsi :)
Ei ollenkaan.. :)
Ja voin sanoa, että narskuja on oikeasti todella vähän.
Niin ja mun isäni oli narsku, niin sitäkin kautta olen kyllä oppinut sivusta, miten heikäläiset käyttäytyy.. ;)
Mutta sama se mulle on, mitä sä uskot tai et..Varmasti niitä vaikuttaa olevan todella vähän, jos ei niitä tunnista :)
Et sä sitä päätä. ;)
En, mutta jos tutkimusten mukaan narsismin prevalenssi on luokkaa 5% ja joku anonyymi palstailija väittää että narsisteja on todella vähän, niin ainoa looginen johtopäätös on, että tämä anonyymi ei ole ihan niin hyvä tunnistamaan narsisteja ja psykopaatteja kuin kuvittelee.
Mua huvitti, kun sisareni sanoi mulle, että eräs läheisemme on ollut sairas jo vuosia sitten, ennen taudin puhkeamista oikeasti.
Röhöhöö, kai mä sen olin huomannut jo vuosia sitten, ettei sillä kaikki ollut reilassa.. :D
Toisia vain oikeasti kiinnostaa, miten se toinen siinä vierellä voi. On sitä empatiakykyä..
Vierailija kirjoitti:
Psykopaateilla on pienet pupillit. Rakastuneilla suuret. Loukattu ihminen voi katsoa lävitse, vältellä katsekontaktia.
Tuosta voisi vetää sen johtopäätöksen että psykopaateilla on surkea hämäränäkö.
No eiköhän suurin osa niistä jotka ottavat selfietä ole "hieman tyhjiä" sisimmältään. Ääliömpää touhua en tiedä kuin selfiet, en ikimaailmassa haluaisi tutustua yhteenkään mieheen, joka ottaa selfietä. Ihan oikeasti, mitä se kertoo ihmisestä, että kuvaa omaa pärstäänsä nettiin? Ei ainakaan mistään sellaisista arvoista, mitä itse pidän tärkeänä. Mutta varmaan löytävät seuraa kaltaisistaan oman naamansa rakastajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis en mä mistään pysähtyneistä hetkistä (lue kuvista) mitään pysty sanoa, mutta kun hetken juttelen tai seurailen eleitä.
Niin ja mun isäni oli narsku, niin sitäkin kautta olen kyllä oppinut sivusta, miten heikäläiset käyttäytyy.. ;)
Mutta sama se mulle on, mitä sä uskot tai et..Varmasti niitä vaikuttaa olevan todella vähän, jos ei niitä tunnista :)
Et sä sitä päätä. ;)
En, mutta jos tutkimusten mukaan narsismin prevalenssi on luokkaa 5% ja joku anonyymi palstailija väittää että narsisteja on todella vähän, niin ainoa looginen johtopäätös on, että tämä anonyymi ei ole ihan niin hyvä tunnistamaan narsisteja ja psykopaatteja kuin kuvittelee.
On totta, etten mä tuolla ihmisten seassa kulje mikään narsistitutka päällä kytäten mahdollista narsistia.
En mä häiriintynyt kuitenkaan ole.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä sitä päätä. ;)
On totta, etten mä tuolla ihmisten seassa kulje mikään narsistitutka päällä kytäten mahdollista narsistia.
En mä häiriintynyt kuitenkaan ole.. :D
Sanoit hetken juttelun tai eleiden seuraamisen perusteella tunnistavasi. Tuon tason sosiaalisia kontakteja kertyy ihmiselle sadoittain, jos ei aivan erakko ole eli niitä narskujakin tulee vastaan melkoinen joukko. Montako olet tunnistanut?
ilaaris kirjoitti:
No eiköhän suurin osa niistä jotka ottavat selfietä ole "hieman tyhjiä" sisimmältään. Ääliömpää touhua en tiedä kuin selfiet, en ikimaailmassa haluaisi tutustua yhteenkään mieheen, joka ottaa selfietä. Ihan oikeasti, mitä se kertoo ihmisestä, että kuvaa omaa pärstäänsä nettiin? Ei ainakaan mistään sellaisista arvoista, mitä itse pidän tärkeänä. Mutta varmaan löytävät seuraa kaltaisistaan oman naamansa rakastajista.
Kumpa joskus tapaan kaltaisesi naisen.
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkkä tunnistaa narsistit ja muut kylmäkallet..
Tuntosarvillako vai maagisilla kyvyillä?
Ei vaan sillä, ettei tuo toinen reagoi normaalisti asioihin.
T. Eh, joka tunnisti autistilapsen jo ennen kuin kukaan muu osasi sitä epäillä.
Ei kuules, tosiasia on näin, että kuka tahansa voi huomaamattaan joutua psykopaatin (yms) lankaan, jopa alan asiantuntijat pitkällä koulutuksella ja monen vuoden kokemuksella. Näin kurjasti on asia...
Antaisin vaan yhden neuvon; sitten siinä vaiheessa kun (lopulta) on selvinnyt että tämä ihminen jonka kanssa olet tekemisissä on psykopaatti, niin juokse. Juokse ja lopeta se kanssakäyminen just siihen. Kukaan ei koskaan pärjää psykopaatin kanssa vaan siinä vaurioituu pahasti, henkisesti ja myös ehkä ruumiillisesti.
Ja asian on vielä näin, että psykopaatit nimenomaan etsivät (erityis)herkkiä henkilöitä. Herkät ovat heille mieluisia makupaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä sitä päätä. ;)
En mä häiriintynyt kuitenkaan ole.. :DSanoit hetken juttelun tai eleiden seuraamisen perusteella tunnistavasi. Tuon tason sosiaalisia kontakteja kertyy ihmiselle sadoittain, jos ei aivan erakko ole eli niitä narskujakin tulee vastaan melkoinen joukko. Montako olet tunnistanut?
Missä ajassa kertyy esim sata?
Olen tunnistanut noin 5.
Miksi pitää "juosta", kun autokin on? ;)
Mä olen nykyisin erittäin tarkka seurastani, että ei hätää. Ja kyllä heti soi hälytyskellot, jos uusi tuttavuus ilmaisee pienintäkään tunnekylmyyttä.
Kyllä se on helppo eroittaa, kun itse on se toinen ääripää.. ;)
Se eh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä sitä päätä. ;)
En mä häiriintynyt kuitenkaan ole.. :DSanoit hetken juttelun tai eleiden seuraamisen perusteella tunnistavasi. Tuon tason sosiaalisia kontakteja kertyy ihmiselle sadoittain, jos ei aivan erakko ole eli niitä narskujakin tulee vastaan melkoinen joukko. Montako olet tunnistanut?
Missä ajassa kertyy esim sata?
Olen tunnistanut noin 5.
Sinähän sen tiedät, minkälainen sosiaalinen elämä sinulla on. Uusia tuohon määrittelemääsi kategoriaan mahtuvia tuttavuuksia kertyy sekä pikkuhiljaa, että isompina joukkoina. Esim työ- tai opiskelupaikan vaihdon, uuden harrastuksen aloittamisen tai muuton yhteydessä saattaa tutustua lyhyessäkin ajassa tuollaisella pinnallisella tasolla aika moneen uuteen ihmiseen. Toisaalta voi elää pitkäänkin niin, ettei uusia kontakteja juuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää "juosta", kun autokin on? ;)
Mä olen nykyisin erittäin tarkka seurastani, että ei hätää. Ja kyllä heti soi hälytyskellot, jos uusi tuttavuus ilmaisee pienintäkään tunnekylmyyttä.
Kyllä se on helppo eroittaa, kun itse on se toinen ääripää.. ;)
Se eh.
Juokseminen on terveellisempää kuin autossa istuminen, terävöittää ajatuksetkin. ;)
Hyvä että olet tarkka. Jokaisen on itse pidettävä huolta itsestään, ja olisi surku pilata elämänsä väärillä, tuhoavilla ihmissuhteilla.
Elämän on oltava niin pitkälle kuin mahdollista kaunis, hyväntahtoinen ja mielekäs.
ilaaris kirjoitti:
Mitä esim. näistä sitten itse pidät tärkeänä, ja näkyy toiminnassasi?
- suvaitsevaisuus, ei tuomitse
- ymmärtäväisyys, ei tee (usein ilkeitä) oletuksia
- yleistämättömyys
- ystävällisyys/kohteliaisuus, kunnioitus
- nöyryys, se ettei pidä itseään muita parempana
- viisaus, järkiperäinen ajattelu
Vierailija kirjoitti:
Silmät on sielun peili.
Eivätpä ole. Minusta ei näe ulospäin että näen vain neljäsosan siitä, mitä tervesilmäinen näkee. Tunnistan ihmiset äänen perusteella ja keskustellessa kuuntelen ääntä ja mietin vastapuolen viestiä. Katse voi toki jäädä seisomaan tai harhailla koska todellakin olen keskustelussa ja kontakteissa mukana korvillani.
Et sä sitä päätä. ;)