Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillin on ns "tyhjä katse"

Vierailija
09.03.2016 |

En tarkoita, että välttämättä tyhmyydestä johtuen, mutta kun joidenkin selfieissä on se katse jotenkin "ilmeetön". Onkohan joku lääkitys tai masennus syynä siihen? Toisilla taas silmät loistaa ja on ilmeikkäät.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI? Siinäpä kysymys.

Tarkkailepa joskus pieniä vauvoja: Osalla on jo synnytyslaitoksella terävä ja tarkkaavainen katse, kun taas toisilla on vielä yksivuotiaanakin sellainen tasainen "Spanielin" katse.

Vierailija
62/77 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumaattinen menneisyys...

Vastaväite: Tunnen muutamia erittäin traumaattisen lapsuuden ja nuoruuden kokeneita ihmisiä, ja juuri nämä ihmiset ovat niitä kaikkein eläväkatseisimpia ihmisiä, jotka ovat myös herkkiä lukemaan toisten tunteita ja kykeneviä nauttimaan elämän pienistäkin hyvistä hetkistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masentunut tai sitten psykopaatti. Psykopaateilla monesti on tyhjä katse, tai sitten petomainen pistävä kylmä katse. Tämä ihan oikeasti pitää joissain tapauksissa paikkaansa! Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat empaattisia, lempeitä ja kilttejä ja heillä on lempeät silmät, ilmeikkäät silmät.

Vierailija
64/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemillani narsisteilla ja psykopaateilla on tyhjä katse. Vastapainona osaavat myös koiranpentu katseen kun haluavat jotain.

Vierailija
65/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuulemma on tyhjä katse. En ole masentunut, psykopaatti tai muutenkaan ongelmainen. Silmäni vaan sattuvat olemaan isot ja lasimaisen vaaleansiniset, siitä tulee ilmeisesti jotenkin eloton vaikutelma.

Vierailija
66/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asperger enkä ilmehdi, näytän kuulemma kokoajan samalta. Ehkä se sitten näyttää "tyhjältä katseelta".

Vierailija
67/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinilla on myös tyhjä katse, eikös hän persoonaltaankin ole aika kova ja kylmä. Kuin lasisilmät, ei näy tunnetta siellä.

Vierailija
68/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on aleksitymiaa, eli tunnekylmyyttä mutta ei psykopatian tavoin. Tällaisilla ihmisillä toki voi olla tyhjä katse. Jun ei tunteita paljoa ole.

Vierailija
69/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flegmaattinen, ei älykäs persoona? Tai autisti? Tai psykopaattinen?

Vierailija
70/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyse on yhdistelmästä silmien väriä ja rauhallista temperamenttia jossa ei katsella vilkkaasti eri suuntiin vaan katsotaan aika paljon vaan suoraan.  Monet hyvin rauhalliset räpyttelevätkin silmiään harvemmin kuin useimmat. Ei ole mitään tekemistä masennuksen, vähä-älyisyyden, narsismin tms kanssa. Tunnnnen itse useita tällaisia "tyhjäkatseisia" henkilöitä, jotka ovat aivan ihania ja älykkäitä ihmisiä. Vaan sellaisia rauhallisia ja introverttejä, jotka ei niin kauheasti ulospäin elehdi tunteitaan.

Vierailija
71/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thousand cock stare

When a woman has ridden to cock carousel for such a long time that she loses all ability to bond with a man. This shows in her eyes that have a unique kind of deadness, hollowness, and hardness to them. She's given up on love and is now cynically looking for a meal ticket.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=thousand%20cock%20stare

Vierailija
72/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei silmissä ole eloa, ei kyllä ole silmien takanakaan. Ihan on käytännössä todettu tämä.

Vierailija
73/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosiaatio.

Vierailija
74/77 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys.

Vierailija
75/77 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla masentuneilla nämä tulevat mieleen.

Vierailija
76/77 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että minulla on tullut viime vuosina vähän elottomat silmät. Se liittyy siihen, että olen nykyään työpaikalla, jossa on aivan sairas ilmapiiri ja selkäänpuukotusta jne. Aluksi koin sen hirveän raskaaksi ja olin aina iltaisin todella ahdistunut ja ylikierroksilla kotona. Opettelin pärjäämään siellä niin, että rakensin ikäänkuin suojamuurin ympärilleni, enkä enää ole siellä läsnä omana herkkänä itsenäni, vaan minulla on ikäänkuin sotisopa päälläni ja olo on vaisu ja turtunut, yritän olla reagoimatta tunnetasolla, suojelen itseäni niin. Se on suojamekanismi, ja uskon palautuvani ennalleen normaaliksi, kun se määräaikaisuus loppuu, enkä ole siinä ympäristössä enää.

Vierailija
77/77 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinin lasisilmät.