Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillin on ns "tyhjä katse"

Vierailija
09.03.2016 |

En tarkoita, että välttämättä tyhmyydestä johtuen, mutta kun joidenkin selfieissä on se katse jotenkin "ilmeetön". Onkohan joku lääkitys tai masennus syynä siihen? Toisilla taas silmät loistaa ja on ilmeikkäät.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt elämäänsä ja joillain on ihan luonnostaankin sellainen olemus ettei siitä oikein voi päätellä mitään.

Vierailija
2/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan enemmän tuollaisilta näyttävät ovat sellaisia vakavampia ja eivät jaksa lähteä jokaiseen kouhotukseen mukaan. Vähemmän sosiaalisia, vaikka taidoissa sinänsä ei ole välttämättä mitään vikaa jos niitä vain käyttäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät on sielun peili.

Vierailija
4/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen tunne ei vastaa ulkoista.

Vierailija
5/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että kun itse ottaa kuvan, niin ei tunne tarvetta ilmeillä silmilläkään, eli menee sillä perusnaamalla, jolla on yksin ollessaan. Muutenhan sitä alkaa poseerata, kun joku muu ottaa kuvan.

Vierailija
6/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se voi olla, että on yksin ja ei siksi mitään aitoa naurua ole kuvassa. Joskus vaan miettii, että onkohan tuolla ihmisellä kaikki kunnossa.

Vierailija
7/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ryhmäkuvissa on tuollainen ilme joskus taattu jos ei jaksa panostaa juuri sillä hetkellä siihen miltä näyttää ja näytellä kiinnostunutta sekä iloista. Ainakin ryhmässä jos yksi näyttää tyhjäkatseiselta, niin se tavallisesti tarkoittaa sitä että sitä ei välttämättä kiinnostaisi olla paikalla tai tapahtuma on yhdentekevä. Ei ole henkistä yhteyttä niihin muhin paikallaolijoihin vaan tilanne on EVVK.

Vierailija
8/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat nähneet elämää? Itse en kyllä saa väännettyä mitään hirveätä tekohymyä. Sitten kun oikeasti on hymyyn aihetta se kyllä näkyy.

Vierailija
9/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

o se kiva kun niin sanotut kaverit kirjoittaa paskaa toisen selän takana lehdissä tai täällä, kenelläkään ei oo munaa myöntää!

Vierailija
10/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

o se kiva kun niin sanotut kaverit kirjoittaa paskaa toisen selän takana lehdissä tai täällä, kenelläkään ei oo munaa myöntää!

Tämä ei kyllä liittynyt keneenkään tiettyyn ihmiseen.

Vierailija
11/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omasta mielestäni tyhjä katse valokuvissa, mutta livenä en mielestäni ole zombi. Tiedä sitten. Olen varmaan väsynyt ja kameralle posettaminen on kyllästyttävää kun en ole kuvauksellinenkaan.

Vierailija
12/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistus. Kenties kasvojen muoto estää valon tietynlaisen heijastumisen silmistä.

Vierailija
13/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ajateltu, että tyhjä katse on tyylikäs katse. Malleilla on yleensä sellainen lobotomian säihke silmissä:

https://danklook.files.wordpress.com/2011/02/thebohemiancouture032.jpg

Vierailija
14/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ajateltu, että tyhjä katse on tyylikäs katse. Malleilla on yleensä sellainen lobotomian säihke silmissä:

https://danklook.files.wordpress.com/2011/02/thebohemiancouture032.jpg

Hyi kamala! taitaa olla huumeissa, kuten monet mallit. En kylä tuon katseisen kanssa menisi saman katon alle, huh huh!

Vierailija
15/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään sellaisista silmistä kuin esim. Juha Tapiolla. Niistä vaan näkee, että ihminen on rehellinen, eikä salaile mitään.  Katsoo silmiin ja sen vaan jotenkin näkee ihmisestä.

Vierailija
16/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no sen ainakin tiedän, että psykopaateilla on ns. tyhjät silmät. Ei niissä näy hymyä koskaan, vaan ovat kuin tyhjät aukot, ei sielusta tietoakaan. Ex melkein tappoi minut ja hänellä oli tuollaiset. Nykyisellä miehellä on nauravat ja elävät, rehelliset ja ihanat silmät.

No se on kyllä tuon asian kanssa niin kuin kaiken muunkin kanssa: mitkään totuudet eivät päde 100 prosenttisesti - ikävä kyllä.

Miten paljon helpompaa  olisikin jos kaikilla psykopaateilla olisi ns tyhjä katse. Nimenomaan psykopaatit osaavat manipuloida ja myös silmillään. Kyllä he saavat pilkettä silmiin vaikka sisin olisikin jääkylmä ja laskelmoiva.

Vierailija
17/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin moni näyttää olevan sitä mieltä, että silmistä näkee ihmisen luonteen ja rehellisyyden jne. haluaisin tietää, että onko jollain näyttää jotain oikeita tutkimuksia, jotka todistaisivat tälläisen ilmiön olemassaolon?

Vierailija
18/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun vielä muistettaisiin, ettei olla itse niitä malleja tai näyttelijöitäkään..

Vierailija
19/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tunnistan epärehellisen tm ihmisen.

Ei pysty mulle feikkaamaan esim empaattista mikään psykon tapainen.

Mutta mähän "olen" tällainen narsisti vain..

Vierailija
20/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se tyhjä katse tulee osaksi siitä, kun tuijotetaan sitä omaa kuvaa siinä näytöllä (selfie-kuvat), eikä suoraan kameran linssiin. Kuvan katsojalle tulee sellainen olo, että kuvan henkilö tuijottaa tyhjyyteen, eikä silmiin...