Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään yhtäkään positiivista kokemusta lääkärikäynnistä? Itselläni ei.

blaablaa
09.03.2016 |

Otsikossa on kysymys.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä hyviä että huonoja, julkisesta ja yksityisestä. Eräs Terveystalon gynekologi oli kamala.

Samoin on hyviä ja huonoja kokemuksia kampaajista, pankeista, vaatekaupoista ja vakuutusyhtiöistä, opettajista, työpaikoista.

Myös elämästä.

Vierailija
22/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä hyviä että huonoja, julkisesta ja yksityisestä. Eräs Terveystalon gynekologi oli kamala.

Samoin on hyviä ja huonoja kokemuksia kampaajista, pankeista, vaatekaupoista ja vakuutusyhtiöistä, opettajista, työpaikoista.

Myös elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole huonoja lääkärikokemuksia. Oikeasti. Ja olen siis jo 49-vuotias, rampannut pienen ikäni omien ja sittemmin lasten vaivojen kanssa lääkärissä, enimmäkseen terveyskeskuksessa, mutta myös yksityisellä.

Selkeitä virheitä ei ole yhtäkään, joskus tosin sellaisia, että on täytynyt vaivan takia käydä useamman kerran - mutta se on luonnollista, että diagnoosia pitää välillä hakea, kun yleisemmät syyt pitää ensin sulkea pois.

Terveyskeskuksessa olen saanut oikeastaan aina oivaa palvelua. Isoin ongelma eivät ole lääkärit ja heidän ammattitaitonsa, vaan se, että heitä ei ole tarpeeksi ja aikoja ei saa. 

Jos jollain on pelkästään huonoja kokemuksia lääkäreistä, panee miettimään, onko vika enemmänkin potilaassa ja hänen kyvyttömyydessään tehdä selvää vaivoistaan ja kysyä hoito-ohjeita tarpeeksi selvästi.

Et ole sitten ikinä käynyt psykiatrilla :)

Vierailija
24/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mulla on elämäni ajalta vaan yksi huono lääkärikokemus. Työterveyslääkäri tutki työtapaturman jälkeen, ei katsonut silmiin kertaakaan ja alkeellisimmatkin sos.taidot puuttui.

Vierailija
25/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon hyviä kokemuksia. Yksityisellä lääkäri suostui jäämään ylitöihin koska minulle sopi paremmin tulla iltapäivällä kuin aamulla. Ja olisin päässyt aamullakin tulemaan, mutta iltapäivä sopi itselle paremmin. Meinasi leuka loksahtaa auki kun lääkäri sanoi, että joo mä voin tehdä tässä näitä paperihommia pari tuntia niin tuut sitten kahdelta. Meinasi myös hoitajalta loksahtaa leuka kun lääkäri kertoi hänelle että tulen perjantaina kahdelta. 

Muutenkin yksityisellä olen saannut todella hyvää palvelua ja hoitoa. Terveyskeskuksissa palvelu on ollut vaihtelevaa, mutta aina on asia hoitunut. Tosin minulla ei ole tapana jäädä märehtimään huonoja lääkärireissuja.

Vierailija
26/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, aina on lääkärit mun munissa kiinni.

Vierailija
27/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole huonoja lääkärikokemuksia. Oikeasti. Ja olen siis jo 49-vuotias, rampannut pienen ikäni omien ja sittemmin lasten vaivojen kanssa lääkärissä, enimmäkseen terveyskeskuksessa, mutta myös yksityisellä.

Selkeitä virheitä ei ole yhtäkään, joskus tosin sellaisia, että on täytynyt vaivan takia käydä useamman kerran - mutta se on luonnollista, että diagnoosia pitää välillä hakea, kun yleisemmät syyt pitää ensin sulkea pois.

Terveyskeskuksessa olen saanut oikeastaan aina oivaa palvelua. Isoin ongelma eivät ole lääkärit ja heidän ammattitaitonsa, vaan se, että heitä ei ole tarpeeksi ja aikoja ei saa. 

Jos jollain on pelkästään huonoja kokemuksia lääkäreistä, panee miettimään, onko vika enemmänkin potilaassa ja hänen kyvyttömyydessään tehdä selvää vaivoistaan ja kysyä hoito-ohjeita tarpeeksi selvästi.

Et ole sitten ikinä käynyt psykiatrilla :)

Olen, perheenjäsenen masennuksen yhteydessä sekä parisuhdeterapiassa. Molemmissa tapauksissa erittäin hyvää ja älykästä terapiaa. Mutta joo, psykoterapiassa varmaan se henkilösuhteen toimivuus on erityisen tärkeää, mutta en silti menisi ketään psykiatria tuomitsemaan huonoksi sen perusteella, että meillä ei synkkaa. 

Vierailija
28/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki huonoja. Mitä vanhempi lääkäri, sitä parempia. Nuoret ovat todella huonoja.

No kun se kokemus puuttuu. Lääkäriksi kasvetaan, ja nöyryydellä.

Terv.

Sh, kyllästynyt nuorten lääkärien paimentamiseen

Vierailija
29/49 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin menen siistin näköisenä, saan selkeästi parempaa palvelua. Lääkäri siis ottaa tosissaan. En jännitä lääkäriä vaan puhun asiallisesti ja kyselen, jos en ymmärrä. Lääkärikäynnit ovat olleet järjestään asiallisia ja olen ollut käynteihini tyytyväinen sekä julkisella että yksityisellä puolella.

Lääkärit on kokkareita. Potilaan ulkoinen olemus merkkaa tosi paljon. Merkkikuteissa palvelu on vaan parempaa eikä sua sysätä syrjään. Köyhät kyykkyyn, myös tk:ssa.

Vierailija
30/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jännitän lääkäreitä, koska olen saanut heiltä ala-arvoista kohtelua. Työpaikallani sattuneen tapaturman jälkeen hiillostettiin irtisanoutumaan, ammattitautia ei todettu, yskin verta, en päässyt Peijakseen (johon en menisi, vaikka aseella uhattaisiin). Lääkärit koulutetaan ilmaiseksi yhteiskunnan rahoilla, ja silti vittumaisia lehmiä ja ihme kartellimeininki, potilaita kyykytetään ja nämä paskapäät tekee puolipäivätyötä ilman vastuuta tienaten +7000€kk.

Vierailija
31/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep lääkärit osaavat diagnosoida flunssan ja ehkä avomurtuman. Mitään muuta eivät osaa. Niin statushakuista porukkaa kuin olla ja voi. Lääkäreillä on aivan ihme maailmankuva ja -katsomus. Luokkaa olemme Jumalia, sitten tulevat porvarit, sitten tulee roskaväki, ja roskaväkeen ei resursseja tuhlata.

Vierailija
32/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesta ei. Yksityisellä puolella saa oikeasti palvelua, mutta vähän siitä tietysti joutuu maksamaan.

Vierailija
33/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä suomalaista valitusmeininkiä. Käytännössä ilmainen terveydenhoito on paskaa, kouluruoka on paskaa, ihan kaikki on paskaa. Totta kai on myös oikeita ongelmia, mistä pitääkin osoittaa mieltään, jotta asiat muuttuisivat, mutta oltaisiin edes välillä kiitollisia. Meillä on kuitenkin asiat vielä aika tosi hyvin verrattuna muuhun maailmaan. En ole mitenkään erityisen paljoa käyttänyt terveyskeskuksen tai sairaalan palveluita, mutta saamani kohtelu on ollut aina vähintäänkin asiallista, usein jopa ystävällistä.

Vierailija
34/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useita hyviä kokemuksia lääkärikäynneiltä terveyskeskuksessa ja jokunen käynti yksityisellä. Neuvolassa ja 2 lapseni synnytyksissä sain myös ihan asiantuntevan oloista ja ystävällistä palvelua. Ainoa kerta kun olin tyytymätön oli, kun menin kerran rakenneultraan yksityisgynelle (hankalien työmatkojen vuoksi). Odotin jotenkin saavani vielä ystävällisempää ja perusteellisempaa tutkimusta kuin toisessa raskaudessa julkisella mutta sitten gynetäti olikin väsynyt, kiireinen eikä halunnut pikavilkaisun jälkeen yrittää katsoa lapsen sukupuolta. Kaikki olennainen tuli kyllä katsotuksi.

Mietin vaan, että mun tyytymättömyys johtui tuolloin selkeästi liiallisista odotuksista. Olisiko näiden "kaikki lääkärit on kusipäitä" -tyyppien ongelma ehkä osin se että toivovat lääkäriltä ihan liikoja? Ihmisiähän nekin vaan on ja ihan niinkuin vaikka kokkeja on monta tasoa niin on lääkäreitäkin, ei joka terkkariin riitä Houseja.

Vierailija
35/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki on olleet positiivisia. Ikävin oli aikoinaan 80-luvulla koulun hammaslääkäri,jokaporasi puuduttamatta ja väitti ettei voi sattua kun itkin. Pelkään edelleen hammaslääkärissä käyntiä vaikka positiivisiakin kokemuksia on. Joskus on sattunut kiireinen lääkäri, mutta kun vaiva on kuitenkin tullut hoidetuksi hyvin niin en ole jäänyt murehtimaan asiaa.

Vierailija
36/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin kertaa. Aina on otettu tosissaan, ja saanut hyvää palvelua.

Vierailija
37/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksesta on niin huonoja kokemuksia että melkein naurattaa. Joka ikinen kerta siellä on nimittäin pidetty hulluna :D Sairaalasta on sitten onneksi niitä hyviä kokemuksiakin ja oikeat diagnoositkin. Voin vaan kuvitella että tk:n tiedoissa on listattuna jo kaikki mahdolliset mielisairaudet, vaikka oikeasti niitä ei ole yhtäkään.

Vierailija
38/49 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi lääkärikäynnit ovat olleet aika neutraaleja tapauksia, mutta joukkoon on mahtunut muutamia todella positiivisiakin kokemuksia. Mm. terveyskeskuksessa nuori mieslääkäri tutki huolella, määräsi jatkotutkimuksia ja selitti tarkalleen, miksei vielä kirjoita tiettyä reseptiä. Hän joutui konsultoimaan koetuloksien takia ylilääkäriä ja soitti mulle varmistaakseen, että vointini on ok vastausta odotellessa. Aivan uskomattoman empaattinen, fiksu ja perusteellinen tyyppi, olen ikuisesti kiitollinen tavasta, jolla hän varmisti minun saavan oikeaa hoitoa sairauteeni sen sijaan, että olisi vain kirjoittanut (tässä tapauksessa väärän) reseptin oireiden perusteella.

Vierailija
39/49 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että suurin osa terveyskeskuslääkäreistä varsinkin pikkupaikkakunnilla on niitä huonoilla arvosanoilla valmistuneita lääkärien pohjasakkaa.

Vierailija
40/49 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun olen yksityisellä käynyt. Eikä julkiseltakaan puolelta ole pelkkiä huonoja kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän