Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suorapuheisuus ei ole mielensairautta.

Vierailija
09.03.2016 |

Jos näin olisi, miksi terapeuttini olisi päättänyt terapiakäynnit tarpeettomina.
Katsottuaan, että "nuppini on taas kunnossa."
Jos mietitte, mitä mä siellä alunperin tein, niin: traumaterapia.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa suorapuheisuudesta, mutta kaiken maailman terapiat ovat BS:ää.

Vierailija
2/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorapuheisuus voi olla myös kotoa opittua ja mä teen sen kanssa töitä, koko-ajan.

Mutta, jos mietitään yleisesti yhteiskuntaa, niin eipä se yhteiskuntakaan sillätavalla pyöri, että kaikki olisivat hiljaa.

Jonkun on uskallettava avata suunsa.

a.p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terapia on oikein oiva juttu, jos on päässyt kasvamaan vähän kieroon.

Siellä "oikaistaan ja lastaan uudelleen" ja matka jatkuu taas. Itselle ja ennenkaikkea läheisille, parempana ihmisenä.

a.p

Vierailija
4/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasataan*

Vierailija
5/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mähän "olen" tällainen narsisti vain..

a.p

Vierailija
6/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni "suorapuheinen" on oikeasti epäkohtelias ja töykeä. Se, että puhuu totta, ei oikeuta töksäyttelemään ja loukkaamaan, eikä rehellisyys tarkoita junttimaista rääväsuisuutta. Useimmat meistä kykenevät kertomaan tosiasioita kauniisti ja toista kunnioittaen.

Käytöstavat usein puuttuvat näiltä suorasuilta. Se erottaa heidät sivistyneistä ihmisistä.

Vierailija
7/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko se, jonka äiti on syyllinen ja mies kans?

Vierailija
8/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistys ja tavat kirjoitti:

Moni "suorapuheinen" on oikeasti epäkohtelias ja töykeä. Se, että puhuu totta, ei oikeuta töksäyttelemään ja loukkaamaan, eikä rehellisyys tarkoita junttimaista rääväsuisuutta. Useimmat meistä kykenevät kertomaan tosiasioita kauniisti ja toista kunnioittaen.

Käytöstavat usein puuttuvat näiltä suorasuilta. Se erottaa heidät sivistyneistä ihmisistä.

Käytöksen ulkogyldainen kirja luettu ulkoa?

Vierailija
9/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä "oikaistaan ja lastaan uudelleen" ja matka jatkuu taas. Itselle ja ennenkaikkea läheisille, parempana ihmisenä.

a.p

Okei, psykologian/psykiatrian kehitys ja Freudin paskanjauhannan heittäminen ulos on näköjään jäänyt huomaamatta sulta.

Vierailija
10/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorapuheisuus ei ole mielen sairautta, vaan yksinkertaisesti ihan helvetin huonoa käytöstä. Mölyt voi ja kannattaa useimmiten pitää omassa mahassaan.

Vierailija
11/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap käyttää termiä suorapuheisuus kun puhuu kusipäisyydestä. Sellainen todistelunhalu taas on.

Vierailija
12/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filterin puutetta.

Vierailija
13/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorapuheisia on erilaisia.

Itse kyllä arvosta suoraa puhetta kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin.

Itse olen pohdiskelija ja vältän draamaa. Mutta suoraa saa puhua.

Itsellä yksi kaveri jonka pitää aina täräyttää joku huomio minusta kun nähdään. En tiedä miksi näin tekee. Olin tosi tyytyväinen kun sain sanottua hänelle takaisin. Ihan fiksusti vielä.

Mikä on tuollaisen täräyttäjän fokus? Ei kehitä ketään ja aiheuttaa muissa ihmetystä. Joku mt-ongelma varmaan. Mutta itse kierrän muijan kaukaa tästedes.

Vierailija
14/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suorapuheisuus ei ole mielen sairautta, vaan yksinkertaisesti ihan helvetin huonoa käytöstä. Mölyt voi ja kannattaa useimmiten pitää omassa mahassaan.

Just näin...ja muistakaa fiksut, että itseä saa puolustaa jos joku nälvii.

Vierailija
15/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorapuheiset ihmiset eivät yleensä ole kovin empaattisia. Eivät osaa eläytyä muiden asemaan ja sovittaa sitä käytöstä tilanteen ja toisen persoonan mukaan. Vuorovaikutus kun on sitä, että ihmiset löytävät yhteisen tavan vuorovaikuttaa toisiaan ymmärtäen. Ei niin, että joku tulee siihen oma ego edellä meuhkaamaan ja ihmettelee sitten mikä meni vikaan kun muut eivät olekaan kuin hän haluaisi.

Ja koska ihminen ei kykene eläytymään muiden maailmaan, hän ei ymmärrä, että kaikilla on tässä elämässä vaikeutensa. Pelkästään eri tavoin sairastuneita ja vammautuneita ihmisiä on satoja tuhansia. Siihen päälle vielä muut vaikeudet elämässä. Monen elämä on pelkkää selviytymistä. Jos tätä ei näe, ne omat vaikeudet kasvavat omassa mielessä suhteettoman suureksi ja tekevät ihmisestä katkeran ja itsekeskeisen. Hän kieltäytyy näkemästä että se, mitä hänelle tapahtui, oli vaan elämää, elämän paskamainen puoli. Sen sijaan, että hän alkaisi toimia yhdessä muiden särkyneiden ihmisten kanssa sen eteen että maailma olisi vähän parempi paikka eikä niitä omia vaikeuksia siirtäisi muiden ihmisten kannettavaksi, hän jää jumiin kiukkuun ja pettymykseen ja oman navan kaiveluun. Suomeksi sanottuna tällainen ihminen ei kehity.

Että siksi se suorapuheisuus ei aina ole niin hirveän tavoiteltava ominaisuus ihmisessä.

Vierailija
16/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne jotka sanovat että "no mä oon vaan tälleen suorapuheinen" perustelevat tällä vain sitä miksi kommentoivat isoon ääneen ihmiselle "ootpa lihonnut", tai "onpa sulla rumasti hiukset". Oikeasti suorapuheinen ihminen taas tajuaa ettei jokaista paskantärkeää mielipidettäänsä kannata tuoda esiin mutta jos häneltä kysytään mielipide johonkin asiaan hän osaa ilmaista sen mitä mieltä itse on - loukkaamatta kysyjää tai jotain muuta asiaan liittyvää henkilöä.

Vierailija
17/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistys ja tavat kirjoitti:

Ehdottoman samaa mieltä! :)

a.p

Vierailija
18/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko se, jonka äiti on syyllinen ja mies kans?

En ole hän.

a.p

Vierailija
19/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

a.p

Okei, psykologian/psykiatrian kehitys ja Freudin paskanjauhannan heittäminen ulos on näköjään jäänyt huomaamatta sulta.

En ymmärtänyt..

a.p

Vierailija
20/55 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rfxvgtyhgfdsa kirjoitti:

Suorapuheisia on erilaisia.

Itse kyllä arvosta suoraa puhetta kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin.

Itse olen pohdiskelija ja vältän draamaa. Mutta suoraa saa puhua.

Itsellä yksi kaveri jonka pitää aina täräyttää joku huomio minusta kun nähdään. En tiedä miksi näin tekee. Olin tosi tyytyväinen kun sain sanottua hänelle takaisin. Ihan fiksusti vielä.

Mikä on tuollaisen täräyttäjän fokus? Ei kehitä ketään ja aiheuttaa muissa ihmetystä. Joku mt-ongelma varmaan. Mutta itse kierrän muijan kaukaa tästedes.

Täysin samaa mieltä.

a.p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän