Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääbändille musaa!

Vierailija
08.03.2016 |

Elikkä olen menossa kesällä naimisiin ja kokoan hääbändille soittolistaa joka sisältäisi "vanhemmalle" väelle musiikkia jota ovat nuoruudessaan kuunnellut kuten elvis ym ja nuoremmalle juhlakansalle tanssimusiikkia. Kaipaisin vinkkejä hyvistä biiseistä ja olisin kiitollinen jos täältä löytyisi apuja. Kiitos jo etukäteen. :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja saa ehdottaa kotimaisia sekä ulkomaalaisia. :)

Vierailija
2/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö bändi osaa itse koota sopivaa listaa omasta ohjelmistostaan? Itsekin hää- ja muita juhlakeikkoja soittaneena voin sanoa, että mikään ei vituta niin paljon kuin se, että yleisö luulee bändin olevan joku elävä jukeboksi tai karaokenauha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin, että bändi soittaisi häissä pelkästään M.A. Nummisen ja Kauko Röyhkän tuotantoa.

Vierailija
4/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikkä olen menossa kesällä naimisiin ja kokoan hääbändille soittolistaa joka sisältäisi "vanhemmalle" väelle musiikkia jota ovat nuoruudessaan kuunnellut kuten elvis ym ja nuoremmalle juhlakansalle tanssimusiikkia. Kaipaisin vinkkejä hyvistä biiseistä ja olisin kiitollinen jos täältä löytyisi apuja. Kiitos jo etukäteen. :)

Onko bändi siis jo varattu? Sinuna kysyisin ihan heiltä. Elikkä.

Vierailija
5/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmph. Minusta on todella hienoa että bändi haluaa mielipiteemme ja että saamme kasata omia suosikkeja listalle jota vetävät juhlassa. Kysehän ei ole siitä että vieraat käyvät bändille huutelemassa toivekappaleita.

Mutta ensimmäistä kertaa tänne kirjoittaneena ja kauan palstaa seuranneena oikeastaan tiesinkin jo ettei se luetun ymmärtäminen täällä ole vahvinta alaa ja sitä pyydettyä apua vaikea saada. :D

Vierailija
6/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmph. Jos bändi haluaa TEIDÄN mielipiteenne ja TEIDÄN suosikkinne, niin hittojako täällä kyselet? :D

Vierailija
7/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja! :D Kai sitä VINKKEJÄ voi kysellä? 

Vierailija
8/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai bändi kysyy ensin teidän lemppari biisit. Mutta ne täytekipaleet kannattaa kysyä siltä bändiltä. Hääbändit tietää, mitkä biisit saa porukan lattialle tanssimaan.

Vierailija
9/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi :) Kunhan kiusasin. Aloituksesta tuli mieleen juuri tuo viestissä nro 2 kuvailtu tilanne, ja alkoi ärsyttää, monta muusikko-parkaa tuntevana. Hyviä häitä! T. 6

Vierailija
10/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö bändi osaa itse koota sopivaa listaa omasta ohjelmistostaan? Itsekin hää- ja muita juhlakeikkoja soittaneena voin sanoa, että mikään ei vituta niin paljon kuin se, että yleisö luulee bändin olevan joku elävä jukeboksi tai karaokenauha.

Elikkä kerrotko vielä teidän bändin nimen niin en vahingossa tilaa ainakaan teitä soittamaan? :)

-ei ap, hääbändi haussa

Vierailija
11/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikkä kerrotko vielä teidän bändin nimen niin en vahingossa tilaa ainakaan teitä soittamaan? :)

-ei ap, hääbändi haussa

Elikkä enpä taida kertoa. Saat ihan itse pohtia, mitä mieltä bändi mahtaa olla asiakkaiden toivelistoista.

Vierailija
12/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistreatin neekerihuora biisi ainakin miksei myös jotain screwdriverilta. Rotutietosta rokkia muutenkin

Vierailija
13/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap, hääbändi haussa

Elikkä enpä taida kertoa. Saat ihan itse pohtia, mitä mieltä bändi mahtaa olla asiakkaiden toivelistoista.

Ei mun tarvitse pohtia, mä lyön listan kouraan ja joka sen lupaa soittaa hyvin niin saa pestin. En mä maksa mielipiteistä. :) 

Mä kyllä hiukan epäilen että onko tuossa kohdassa monellakaan munaa sanoa rehellisesti "me ei olla mikää vitun jukeboksi" vaan mumistaan sitten ennemmin ennen ja keikan jälkeen ja jossain keskustelupalstoilla...

Vierailija
14/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap, hääbändi haussa

Onnea etsintään. Tiesi tulee olemaan pitkä, sillä jokaista hääbändissä soittavaa muusikkoa vituttaa toivelistat.

Vierailija
15/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mooses bändi soittaa vaikka beethovenia jos pariskunta sitä toivoo - laadusta sitten voi olla montaa mieltä.

Lähestyisin asiaa siten, että kuvailisin bändille yleisön ikää ja tapoja. Monilla bändeillä on pikkuisen eri soittolistoja erilaisiin tarpeisiin ja tilanteisiin. Bändi tosiaan tietää kokemuksesta mikä minkäkinlaista porukkaa tanssittaa. Koko listaa voi olla hankala kerralla pistää uusiksi, joten jos paljon toivoilee bändin listalle aiemmin kuulumattomia kappaleita, niin kyllähän se bändi ne soittaa - mutta ihan yhtä sujuvasti ne eivät ehkä suju kuin ne heidän soittolistalla jo valmiiksi harjoitellut biisit.

Sorry mutta todellisuus nyt vaan sisältää realiteetteja...

Ja onnea häihin. Vaikka siinä morsiovaiheessa meinaa monelle kontrollifriikkeys iskeä, niin suosittelen kaikkien mielenrauhan vuoksi vähän löysäämään nyörejä, antaa toistenkin tehdä jotain, esim. hommansa.

Vierailija
16/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap, hääbändi haussa

Ei mun tarvitse pohtia, mä lyön listan kouraan ja joka sen lupaa soittaa hyvin niin saa pestin. En mä maksa mielipiteistä. :) 

Mä kyllä hiukan epäilen että onko tuossa kohdassa monellakaan munaa sanoa rehellisesti "me ei olla mikää vitun jukeboksi" vaan mumistaan sitten ennemmin ennen ja keikan jälkeen ja jossain keskustelupalstoilla...

Mietihän nyt itsekin. Jos bändi tekee kesässä sanotaan nyt vaikka 6-10 hääkeikkaa, niin luuletko että sillä on aikaa harjoitella joka viikonlopuksi uusi ohjelmisto? Niitä toiveita kysytään siksi, että jos parilla on joitakin tärkeitä biisejä, niin ohjelmistoon voidaan mahduttaa muutamia ekstrajuttuja. Se kuinka paljon ekstraa voi harjoitella, riippuu tietysti bändistä ja keikkapalkkiosta. Jos ap on löytänyt bändin, mille voi lyödä listan käteen ja bändi soittaa sen sellaisenaan, niin onnea vaan. Mahtaa tulla kalliiksi.

Vierailija
17/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko vielä sen verran kommentoida, että bändi ihan itse pyysivät meitä heille kokoamaan listaa kappaleista joita haluamme kuulla. Ovat sitoutuneita ja motivoituneita näitä harjoittelemaan hyvissä ajoin jotta ne häissä sitten toimisivat. Minusta tässä on sitä ykkösluokan asiakaspalvelua! Tuollaiset muusikot jotka ovat pinttyneitä listoihinsa, ja eivät edes kuuntele asiakkaiden toiveita musiikin suhteen voisivat hieman katsoa peiliin ja miettiä onko tää enään se mun juttu? Nautinko tästä? 

Vierailija
18/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko vielä sen verran kommentoida, että bändi ihan itse pyysivät meitä heille kokoamaan listaa kappaleista joita haluamme kuulla. Ovat sitoutuneita ja motivoituneita näitä harjoittelemaan hyvissä ajoin jotta ne häissä sitten toimisivat. Minusta tässä on sitä ykkösluokan asiakaspalvelua! Tuollaiset muusikot jotka ovat pinttyneitä listoihinsa, ja eivät edes kuuntele asiakkaiden toiveita musiikin suhteen voisivat hieman katsoa peiliin ja miettiä onko tää enään se mun juttu? Nautinko tästä? 

Harvassa on ne muusikot jotka hääkeikoista nauttii. Niitä tehdään rahan takia. 

Vierailija
19/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap, hääbändi haussa

Mietihän nyt itsekin. Jos bändi tekee kesässä sanotaan nyt vaikka 6-10 hääkeikkaa, niin luuletko että sillä on aikaa harjoitella joka viikonlopuksi uusi ohjelmisto? Niitä toiveita kysytään siksi, että jos parilla on joitakin tärkeitä biisejä, niin ohjelmistoon voidaan mahduttaa muutamia ekstrajuttuja. Se kuinka paljon ekstraa voi harjoitella, riippuu tietysti bändistä ja keikkapalkkiosta. Jos ap on löytänyt bändin, mille voi lyödä listan käteen ja bändi soittaa sen sellaisenaan, niin onnea vaan. Mahtaa tulla kalliiksi.

No ei tietenkään koko settiä voi vaatia soittamaan pelkästään niitä omia toivebiisejä, mutta mulla on ainakin muutamia biisejä jotka ihan ehdottomasti on soitettava juhlissamme, en palkkaa jos ei bändi pysty niitä soittamaan. 

Mutta asennevammasta heivaisin kyllä bändin heti, "me ei olla mikään v*n jukeboksi", kyllä juhlissa soittavan bändin pitää ymmärtää se ero että ovat viihdyttämässä vieraita maksajalle tärkeässä juhlassa vs. joku soittokeikka paikallisessa kuppilassa. Ammattilainen tajuaa kyllä tämän.

Vierailija
20/36 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen listaamaan omia, teille tärkeitä suosikkeja, ei suinkaan valitsemaan koko ohjelmistoa.