Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset puhuu kaupan kassoille omista asioistaan?

Vierailija
04.01.2024 |

Tällä viikilla olen kuullut kun yksi mies sanoi että söi eileison pihvin eikä vieläkään tänään ole nälkä. Nauroi päälle. Muut ympärillä oli hiljaa, kuten myös kassa. Sitten toinen mies sanoi sanoi että lähdemme ensi viikolla lomalle Phukettiin. Kassa sanoi että Se on kiva. OIs aika raskasta olla kassa ja kuunnella tyhjänpäiväisiä sepustuksia tuntemattomien elämästä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuukit käyttää vielä toppahousuja.

Vierailija
2/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyyttään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole minulta mitenkään pois, kun hetken kuuntelen toista ihmistä. 

Vierailija
4/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kerron kassalle seikkaperäisesti mm. vatsan toiminnasta ja ilmavaivatilanteesta.

Vierailija
5/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kassat juttelevat mielellään itsekin. Jos kysyy heitä itseään koskevaa asiaa niin kuin kiireestä/onko vielä pitkään työvuoroa jäljellä/ pääsetkö pian lomalle/vaihtakaa ihan rauhassa paikkaa työkaverin kanssa /tmv. Kyllä sieltä tulee juttua ja pitkään. En tiedä,mitä muut asiakkaat siitä ajattelevat, mutta tosi hiljaa moni asiakas kuitenkin siinä tilanteessa on. Mitä pitäisi minun nyt asiakkaana ajatella ja toimia?

Vierailija
6/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupan kassatäti ja itsekin yksinäinen, joten kuuntelen mielelläni asiakkaiden höpinöitä. Vapaa-ajalla minulla ei ole välillä viikkokausiin ketään, joka puhuisi minulle.

Vierailija
7/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko moni vanha ihminen selittelee elämäänsä melkein rippikoulu ikäisestä tähän päivään ja sitten pitää etsiä ne pienimmät kolikot 

Vierailija
8/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan, kun olin kassalla töissä, niin suhtauduin siihen niin, että se voi olla heidän ainoa kontakti ihmiseen sille päivälle. Eikä ystävällinen kuuntele ja pari sanaa maksa mitään, tulee itsellekin hyvä mieli.

Vierailija
9/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kassan kanssa vaihdan joskus kuulumisia, en minä niille muuten puhu kuin "moi" "kaksi riviä lottoa" "kiitos tai "heippa"

Vierailija
10/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmät ihmiset nalkuttaa asioistaan muille. Ei ole tervettä käytöstä. Ei kassalla puhuta mitään roskaa, vaan normaalit asiat, kuten esim huomenta, päivää (EI YHTEEN SANOTTUNA KOSKAAN !!!) yms. Ei muuta ! 

Vierailija
11/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuten mitään, mutta muilla asiakkailla voisi olla kiireempi. Monesti nämä höpöttäjät jatkaa sitä höpöä vielä sieltä pakkauspuolelta, jolloin kassa "palvelee" jo seuraavaa asiakasta, mutta huomio on siinä edellisessä asiakkaassa, joka vain jatkaa juttua. 

Vierailija
12/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä tylsää lukea moisia aloituksia, keskity johonkin muuhun, kehittävänpään. Uskon että kassahekilö selviää😳

Vierailija
13/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä tylsää lukea moisia aloituksia, keskity johonkin muuhun, kehittävänpään. Uskon että kassahekilö selviää😳

Taisi osua ja upota. Oletko höpöttelijä, joiden takia muut asiakkaat kärsii, kun joutuu  kuuntelemaan sinun tylsää elämääsi. Pahimmassa tapauksessa oletko kolikoiden kaivelija vaikka jono on 10 metriä pitkä. Vielä kauhuskenaario on että et muista pin koodiasi tai että et osaa laitaa bonuskorttia lukijaan.

Vierailija
14/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa kun asiakkaat juttelevat. Etenkin röökeistä tulee usein juttua, kun ovat niin salaisia ja piilotettuja. Siinä moni vähän alkoholisoitunutkin hemmo alkaa pienesti avautua asioistaan.

Vierailija
15/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lukion jälkeen välivuoden kassalla, kun en päässyt heti yliopistoon. Minusta oli tosi mukavaa, kun ihmiset juttelivat! Joskus tuntui ihan, että sai pienellä vaivalla piristettyä jonkun ihmisen päivää, kun vaan ihan tavallisesti ihminen ihmisenä jutteli hetken. Jotkut voi olla tosi yksinäisiäkin, ja voi olla ainoa päivän juttelumahdollisuus se kaupan kassa. Ainakin pienempään kauppaan varmaan väärä työntekijä, jos ei ollenkaan halua jutella ihmisten kanssa. Jossain isoissa marketeissa harvemmin jutellaan.

Vierailija
16/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla joskus olleena eli kokemuksella totean että kassoilla on töissä erilaisia ihmisiä. Eräällä vuosikymmeniä samassa paikassa olleella työkaverilla oli paljon vakkariasiakkaita jotka rupattelivat hänelle ja hän asiakkaille. Siinä oli sellainen leppoisa meininki. Ei välttämättä aina niin tehokasta mutta asiakkaat tuntuivat viihtyvän.

Itse en osaa kyllä sanoa mitään jollei kysytä. Korona-aikana kehuin eräälle kassalle että arvostan heitä kun ovat töissä.

Vierailija
17/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa jos joku on lähdössä matkalle. Tosin matkakohde lisää kysymyksiä, esim. etsiikö mies naisia sieltä ja missä tarkoituksessa, vai onko vaimo, miksi juuri se matkakohde. Ruoka on tylsä aihe. Ehkä jotkut yrittävät viihdyttää kassaneitiä tai smaltalkia.

Vierailija
18/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin raskasta kuunnella, lähinnä vain ärsyttävää. Kassalla olen kuullut kaiken asiakkaan suolen toiminnoista lähtien. Onneksi aika äkkiä lopettavat jaarittelun kun vastaat vain jaajaa, vai niin. Lisäksi neutraali ilme, ei ylimääräistä hymyilyä tms mikä osoittaisi kiinnostusta asiakkaan höpinöihin. Ainakaan meillä ei ole aikaa jutella ylimääräisiä asiakkaiden kanssa. Kiire ei ehkä näy asiakkaalle kun ei saa näkyä. Meillä asiakkaan rahastus kassalla on hyvin pieni osa työtä. Asiakkaan lähdettyä on kova kiire purkamaan kuormaa, täyttämään hyllyjä, siistimään myymälää, tulostamaan 400 uutta hintalappua ja laittamaan ne paikoilleen Myymäläpäällikkö on ihan kieltänyt ylimääräiset jutustelut asiakkaiden kanssa. Paljon on yksinäisiä ihmisiä ja hakevat myyjästä juttukaveria, koko päivän saisi menemään jutellessa.

Vierailija
19/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v samoja kassoja, jotka kyselevät esim lomista tai joulun vietosta yms ja olisi epäkohteliasta sanoa, että mitä se sulle kuuluu?

Tiedämme toisistaame lähes kaiken😚

Vierailija
20/22 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, ihmiset on erilaisia, jos tuollaisesta möksähtää, tulee elämästä melko suurella todennäköisyydellä aika rankkaa. Tiesitkö, että ihmiset ovat kotoisin erilaisista lähtökohdista, heillä on erilainen elämäntilanne ja erilaiset sosiaaliset verkostot jne. Joku saattaa viikon aikana puhua ainoastaan kaupan kassalle. Joku toinen on vaan sosiaalisempi tapaus. Ihan sama, erilaisuus on vain rikkaus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi