Hääbändille musaa!
Elikkä olen menossa kesällä naimisiin ja kokoan hääbändille soittolistaa joka sisältäisi "vanhemmalle" väelle musiikkia jota ovat nuoruudessaan kuunnellut kuten elvis ym ja nuoremmalle juhlakansalle tanssimusiikkia. Kaipaisin vinkkejä hyvistä biiseistä ja olisin kiitollinen jos täältä löytyisi apuja. Kiitos jo etukäteen. :)
Kommentit (36)
Parhaat bändit ovat niitä joilla on pari keikkaa joka viikonloppu. Ovat myös kalliita. Viikollakin ammattimuusikoilla on yleensä musiikkiin liittyviä töitä.
hanttapuliharrastelijabändin jolla on keikka kuukaudessa, sen saa tietty halvemmalla, ja toki he sitten voi sitä soittolistaa harjoitella vaikka joka päivä, jos heillä ei muita töitä ole.
Kuka sitten mistäkin tykkää ja mitä haluaa ostaa. Hmh.
No en ottaisi bändiä joka ei osaa esittää toiveiden mukaista soittolistaa kun kertoo millaista väkeä häihin on tulossa. He on ammattilaisia (toivottavasti), he tietää mikä toimii.
Meidän ei tarvinnut kertoa bändille kuin häävalssi, he hoiti loput. Ja täyden kympin suoritus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö bändi osaa itse koota sopivaa listaa omasta ohjelmistostaan? Itsekin hää- ja muita juhlakeikkoja soittaneena voin sanoa, että mikään ei vituta niin paljon kuin se, että yleisö luulee bändin olevan joku elävä jukeboksi tai karaokenauha.
Elikkä kerrotko vielä teidän bändin nimen niin en vahingossa tilaa ainakaan teitä soittamaan? :)
-ei ap, hääbändi haussa
Elikkä enpä taida kertoa. Saat ihan itse pohtia, mitä mieltä bändi mahtaa olla asiakkaiden toivelistoista.
Ei mun tarvitse pohtia, mä lyön listan kouraan ja joka sen lupaa soittaa hyvin niin saa pestin. En mä maksa mielipiteistä. :)
Mä kyllä hiukan epäilen että onko tuossa kohdassa monellakaan munaa sanoa rehellisesti "me ei olla mikää vitun jukeboksi" vaan mumistaan sitten ennemmin ennen ja keikan jälkeen ja jossain keskustelupalstoilla...
Mietihän nyt itsekin. Jos bändi tekee kesässä sanotaan nyt vaikka 6-10 hääkeikkaa, niin luuletko että sillä on aikaa harjoitella joka viikonlopuksi uusi ohjelmisto? Niitä toiveita kysytään siksi, että jos parilla on joitakin tärkeitä biisejä, niin ohjelmistoon voidaan mahduttaa muutamia ekstrajuttuja. Se kuinka paljon ekstraa voi harjoitella, riippuu tietysti bändistä ja keikkapalkkiosta. Jos ap on löytänyt bändin, mille voi lyödä listan käteen ja bändi soittaa sen sellaisenaan, niin onnea vaan. Mahtaa tulla kalliiksi.
No ei tietenkään koko settiä voi vaatia soittamaan pelkästään niitä omia toivebiisejä, mutta mulla on ainakin muutamia biisejä jotka ihan ehdottomasti on soitettava juhlissamme, en palkkaa jos ei bändi pysty niitä soittamaan.
Mutta asennevammasta heivaisin kyllä bändin heti, "me ei olla mikään v*n jukeboksi", kyllä juhlissa soittavan bändin pitää ymmärtää se ero että ovat viihdyttämässä vieraita maksajalle tärkeässä juhlassa vs. joku soittokeikka paikallisessa kuppilassa. Ammattilainen tajuaa kyllä tämän.
Ne muutama suosikki onkin juuri sitä mainitsemaani ekstraa, mikä yleensä onnistuu. Toisin kuin suunnilleen koko ohjelmiston uusiksi pistävä lista, mistä tuossa aiemmin mainittiin, ja millaista ymmärsin aloittajankin kokoavan.
Onko teidän vieraissa paljon noin 70 -vuotiaita, jos ajattelit, että bändi soittaisi Elvistä eli tuon ikäisten nuoruusajan musaa.
Eipä ne hääkeikat niin kauhean haluttua skeidaa bändeille ole. Pitkä työpesti, kun kamat pitää roudata vaikka kuinka aikaisin paikalle, sitten on ties mitkä ritirotlat ja tylsyydet (kaikki häät ovat lopultaan kovin samanlaisia) ennen kuin päästään edes soittamaan... Ruma morsian odottaa että hänntä kehutaan kauniiksi ja anopilla ja kaasolla ja ties kellä on mielipiteitä.
Mut joo, semmoista se on. Idiooteimmat vielä ei tajua että lystistä pitää maksaakin. Sen verran että soittajat saa omansa pois edes. Jotkut kuvittelee että Heidän Häitä varten täytyy vielä tuntikausia treenatakin... joopa joo.
Tulee ehkä morsioille yllätyksenä että hääbändit todella ovat myös mieltä niistä häistä ja asiakkaistaan. Terveisin soittajan vaimo, soittajan äiti ja soittajan anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö bändi osaa itse koota sopivaa listaa omasta ohjelmistostaan? Itsekin hää- ja muita juhlakeikkoja soittaneena voin sanoa, että mikään ei vituta niin paljon kuin se, että yleisö luulee bändin olevan joku elävä jukeboksi tai karaokenauha.
Elikkä kerrotko vielä teidän bändin nimen niin en vahingossa tilaa ainakaan teitä soittamaan? :)
-ei ap, hääbändi haussa
Elikkä enpä taida kertoa. Saat ihan itse pohtia, mitä mieltä bändi mahtaa olla asiakkaiden toivelistoista.
Ei mun tarvitse pohtia, mä lyön listan kouraan ja joka sen lupaa soittaa hyvin niin saa pestin. En mä maksa mielipiteistä. :)
Mä kyllä hiukan epäilen että onko tuossa kohdassa monellakaan munaa sanoa rehellisesti "me ei olla mikää vitun jukeboksi" vaan mumistaan sitten ennemmin ennen ja keikan jälkeen ja jossain keskustelupalstoilla...
Mietihän nyt itsekin. Jos bändi tekee kesässä sanotaan nyt vaikka 6-10 hääkeikkaa, niin luuletko että sillä on aikaa harjoitella joka viikonlopuksi uusi ohjelmisto? Niitä toiveita kysytään siksi, että jos parilla on joitakin tärkeitä biisejä, niin ohjelmistoon voidaan mahduttaa muutamia ekstrajuttuja. Se kuinka paljon ekstraa voi harjoitella, riippuu tietysti bändistä ja keikkapalkkiosta. Jos ap on löytänyt bändin, mille voi lyödä listan käteen ja bändi soittaa sen sellaisenaan, niin onnea vaan. Mahtaa tulla kalliiksi.
No ei tietenkään koko settiä voi vaatia soittamaan pelkästään niitä omia toivebiisejä, mutta mulla on ainakin muutamia biisejä jotka ihan ehdottomasti on soitettava juhlissamme, en palkkaa jos ei bändi pysty niitä soittamaan.
Mutta asennevammasta heivaisin kyllä bändin heti, "me ei olla mikään v*n jukeboksi", kyllä juhlissa soittavan bändin pitää ymmärtää se ero että ovat viihdyttämässä vieraita maksajalle tärkeässä juhlassa vs. joku soittokeikka paikallisessa kuppilassa. Ammattilainen tajuaa kyllä tämän.
Niin, se kuppilan keikka on sille artistille itselleen tärkeä (ja siitäkin yleensä maksetaan), juhlat lähinnä juhlan järjestäjälle. Kumpi siis pitäisi ottaa suuremmalla hartaudella?
Molemmat täysillä, tietysti? Eikö sun mielestä?
Mä itse palkattuna työntekijänä pyrin tekemään työni aina kunnolla ja viimeisen päälle hyvin. Miksi muusikon ei tarvitsisi tehdä kunnolla, jos palkan saa?
Eli muusikko ei ole jukeboksi, eikä asiakaspalvelija, eikä hyvää työmoraalia voi taata.. Pitäisikö sittenkin googlata niitä jukeboksien vuokrahintoja...
Vierailija kirjoitti:
Mä itse palkattuna työntekijänä pyrin tekemään työni aina kunnolla ja viimeisen päälle hyvin. Miksi muusikon ei tarvitsisi tehdä kunnolla, jos palkan saa?
Eli muusikko ei ole jukeboksi, eikä asiakaspalvelija, eikä hyvää työmoraalia voi taata.. Pitäisikö sittenkin googlata niitä jukeboksien vuokrahintoja...
Tekeekö pikaruokalan työntekijä työnsä huonosti, jos ei pysty tarjoamaan asiakkaalle viiden ruokalajin illallista pikaruuan hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö pikaruokalan työntekijä työnsä huonosti, jos ei pysty tarjoamaan asiakkaalle viiden ruokalajin illallista pikaruuan hinnalla?
Sä kyllä sanoit aiemmin että toinen keikka on soittajalle itselle tärkeä ja toinen sille juhlan järjestäjälle, niin kumpikohan tehdään kunnolla?
Kyse ei siis ole mistään tuotantokustannuksista sun omien sanojen perusteella vaan asenteesta.
Ei se pikaruokalantyöntekijäkään voi niitä hampurilaisia vääntää ihan miten sattuu ihan vaan sen takia että pääsee viikonloppuvuorona toiseen paikkaan tekemään filee mignonia parempaan Michelin-ravintolaan. Se on se ammattitaito ja työmoraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ei ap, hääbändi haussa
Niin, se kuppilan keikka on sille artistille itselleen tärkeä (ja siitäkin yleensä maksetaan), juhlat lähinnä juhlan järjestäjälle. Kumpi siis pitäisi ottaa suuremmalla hartaudella?
Luitko tuon viestin johon minun viestini oli vastaus? Minusta siinä viitattiin siihen, että muusikon pitäisi ymmärtää etä juhlat ovat tärkeämpi tilaisuus. Mä muuten palkattuna työntekijänä en todellakaan pysty enkä yritä joka hetki tekemään työtäni täysillä ja viimeisen päälle (riittävän hyvin toki vähintään aina). Onnea sulle suorituskoneelle ja/tai hyvää matkaa työuupumukseen.
Tottakai se kuppilakeikka on soittajalle tärkeämpi, jos siellä saa soittaa sitä musiikkia mistä ehkä itse tykkää, ja jos se menee hyvin pääsee sinne keikalle ehkä uudestaankin.
Häissä soitetaan leipämusiikkia. Joka tuskin ketään muusikkoa jaksaa enää nykyään kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä kyllä sanoit aiemmin että toinen keikka on soittajalle itselle tärkeä ja toinen sille juhlan järjestäjälle, niin kumpikohan tehdään kunnolla?
Kyse ei siis ole mistään tuotantokustannuksista sun omien sanojen perusteella vaan asenteesta.
Ei se pikaruokalantyöntekijäkään voi niitä hampurilaisia vääntää ihan miten sattuu ihan vaan sen takia että pääsee viikonloppuvuorona toiseen paikkaan tekemään filee mignonia parempaan Michelin-ravintolaan. Se on se ammattitaito ja työmoraali.
Poistin juuri siksi muut lainaukset, kun huutelen täältä sivusta. Mutta siis kyse on juuri siitä, että perus hääbändi tarjoaa juuri sitä pikaruokaa pikaruuan hinnalla, asiakas saa sen perussetin päälle haluamansa mausteet ja that's it. Työ tehdään hyvin sillä omalla osa-alueella, vaikka joskus vähän vituttaisikin. Se, että jotkut asiakkaat luulevat asioivansa Michelin-ravintolan kanssa ja tekevät sen perusteella päätelmiä bändin työmoraalista ei ole bändin vaan sen asiakkaan ongelma.
Huomaa kyllä että suurinosa ei täällä tiedä mitään noista soittohommista.
Tottakai tämä jukeboxiböndi pitäis vielä saada kymppitonnin kaluston kanssa kokopäiväksi paikalle ja palkkana on kahvit ja kaksisataa.
Älkää menkö naimisiin. Vältytytte siten vain välttämättömältä avioerolta. LOL
Todellinen rakkaus löytyy ainoastaan vapahtajamme ja pelastajamme Jeesus Kristuksen luota.
Jumalan siunausta vaan kaikille. Olette kyllä uskomattomia...