Epätodellinen olo, univaje, jännitysniska, migreeni vai paniikkihäiriö?
Kaikkea noista löytyy. Parhaillaan 4kk vauva kotona.
Tänään tuli epätodellinen olo tässä iltaisella kun mies on töissä. Alkuun minulla oli lievää päänsärkyä ja huonoa oloa. Tänään oli sellainen stressaava kokemus. Tokaisinkin että onkohan migreeni alkamassa. Sitten aloin tarkkailla oloani enemmän ja mitä enemmän tarkkailin sitä huolestuneemmaksi tulin. Lopulta tuli sellainen epätodellinen outo olo, kuin sumussa. Kirkkaat valot tuntuivat raskailta silmille. Pelkäsin että sekoan ja mietin että muistanko mikä päivä jne. Kaikki tuntui utuiselta ja epätodelliselta. Tuntui että lietson oloa vaan sitä enemmän mitä enemmän sitä mietin.
Nyt olo on ehkä hieman helpottanut ja vain kamala väsymys jäi jälkeen. (Aivan kuin paniikkikohtauksen jälkeen)
Mies tulee onneksi kotiin ja saan nukkua huomenna piiiiiitkään.
Mutta pitäisikö tässä todella huolestua ja mennä lääkäriin? Muistutti paniikkikohtauksia joita olen satunnaisesti joskus saanut nimenomaan iltaisin kun olen ollut yksin kotona. Yleensä stressaavien elämäntilanteiden aikana. Mutta paniikkikohtaus on helpottanut yleensä nopeammin.
Onko kenellään kokemuksia vastaavasta? Miten olette selvinneet ja mikä on ollut syynä? Kuulisin mielelläni. :)
Kommentit (6)
Kuulostaa kohtaukselta joita voi saada yleistyneessä ahdistuneisuushäiriössä.
Googleta siis " yleistynyt ahdistuneisuushäiriö"
Olisko lievästä migreenikohtauksesta alkanut paniikkikohtaus?
Mulla on vähän vastaavanlaista. Saatan yhtäkkiä alkaa pelkäämään että mitä jos nyt laadunkin tähän maahan kuolleena tms. kamalia ajatuksia. Sitten mua alkaa pyörryttää niin että joudun ottamaan tukea ja pysähtymään kunnes kohtaus on mennyt ohi.
En tiedä että mistä on kyse.
Mulla oli samanlaista kun vauva oli pieni. Meni ohi. Pelästyin kyllä ja epäilin jotain verenkiertohäiriötä ym. Lääkäri veikkasi alhaista verensokeria. Itse näin jälkikäteen ajattelisin, että yhdistelmä hormoneja, väsymystä ja alhaista verensokeria.
Up!