Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

21000 euroa sijoiteltuna eri osakkeisiin.

Vierailija
08.03.2016 |

On konetta, fiskarsia, metsoa, upm-kymmene, olvia, orionia, ponssea,Viking linea, ja muita suurien firmojen osakkeita, joihin jokaiseen noin tuhannen euron verran laitettuna.
Minulla on myös aika säännöllinen työ, tosin ei vakituisia.

Meneekö minulla hyvin?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu en tajuu tästä keskustelusta mitään.

Mikä erityisesti on epäselvää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Haluaisin kyllä.

Vierailija
44/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sijoittelu ja muu. En ole perehtynyt, en tiedä mistä aloittaisi. Joitakin tuhansia makoilee pankkitilillä, ne vois laittaa tuottamaan, jos osaisi.

Vierailija
45/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monta eri firmaa tuolle rahamäärälle. Seuraatko oikeasti jokaista firmaa että tiedät kannattaako ostaa vai myydä ja tuleeko sitä osinko paljon vai vähän? Vai houldaatko vaan?

Meillä 400 000e salkku ja n. 10 eri yhtiön osakkeita ja sekin on liikaa.

Siinähän seuraatte, mutta mitään hyötyä siitä ei ole. Teillä ei ole mitään kristallipalloa, jolla voitatte markkinat.

Vierailija
46/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse varsinaisesti seurata. Odottelee vain osingot paukkuu tilille enemmän tai vähemmän

Vierailija
47/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole mitään pienintä summaa, jolla kannattaa lähteä sijoittamaan osakkeisiin. Oppirahat kannattaa mielummin maksaa pienillä sijoituksilla, kuin sellaisilla summilla, että lopettaa koko homman kun ensimmäinen lasku tulee.

Ja parhaiten sijoittamista oppii, kun lähtee sijoittamaan omaa rahaa, kiinnostus on ihan eritasolla kuin kirjoja lukiessa ja nettiä selatessa.

Edes kivijalkapankin arvo-osuustilissä ei mun mielestä ole mitään vikaa, jos sen kautta tulee aktiivisemmin seurattua sijoituksiaan ja tehtyä muutoksia.

Vierailija
48/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta eri firmaa tuolle rahamäärälle. Seuraatko oikeasti jokaista firmaa että tiedät kannattaako ostaa vai myydä ja tuleeko sitä osinko paljon vai vähän? Vai houldaatko vaan?

Siinähän seuraatte, mutta mitään hyötyä siitä ei ole. Teillä ei ole mitään kristallipalloa, jolla voitatte markkinat.

Kyllä mulla ainakin on ollut niin hyvä kristallipallo, että en ole tappiolle jäänyt. Voittoa on tullut ihan kivasti. Pitää ottaa tarpeeksi pitkä sijoitusväli, jolloin uskaltaa ottaa vähän riskiäkin. Ja sijoittaa yhtiöihin, joista tietää jotain. Esim jos on yhtään seurannut markkinoita niin tietää, että kun Nokian renkaita saa alle kahden kympin, tai vaikka Kemiraa yhdeksällä eurolla, niin kyllä voittoa tulee varmasti.

Nim. henkilö, joka on ostanut Nestettä alle 13 euron, Konetta 26 eurolla jne jne.

Vierailija
49/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeilla ei vaan voi hävitä kunhan muistaa pääsäännön: myy aina kalliimmalla kuin mitä olet ostanut!

Vierailija
50/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan yritä mitään markkinoita voittaa. En taida edes tietää mitä se tarkoittaa (onko se indeksin voittamista?). Minä lasken vaan tienattuja euroja, ja esim just nyt puntaroin, että pitäisikö laittaa lihoiksi eräs small cap osake, joka on tuottanut minulle 170%, plus osingot. Vai voisiko sen hinta nousta vielä lisää...?

Vierailija
51/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan yritä mitään markkinoita voittaa. En taida edes tietää mitä se tarkoittaa (onko se indeksin voittamista?). Minä lasken vaan tienattuja euroja, ja esim just nyt puntaroin, että pitäisikö laittaa lihoiksi eräs small cap osake, joka on tuottanut minulle 170%, plus osingot. Vai voisiko sen hinta nousta vielä lisää...?

Ahneus voi olla hyvästä, mutta usein päinvastoin!

Vierailija
52/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin on ollut niin hyvä kristallipallo, että en ole tappiolle jäänyt. Voittoa on tullut ihan kivasti. Pitää ottaa tarpeeksi pitkä sijoitusväli, jolloin uskaltaa ottaa vähän riskiäkin. Ja sijoittaa yhtiöihin, joista tietää jotain. Esim jos on yhtään seurannut markkinoita niin tietää, että kun Nokian renkaita saa alle kahden kympin, tai vaikka Kemiraa yhdeksällä eurolla, niin kyllä voittoa tulee varmasti.

Nim. henkilö, joka on ostanut Nestettä alle 13 euron, Konetta 26 eurolla jne jne.

Riskiä ottamalla odotettu tuottokin on isompi, siinä olet oikeassa. Sen sijaan se ei pidä paikkaansa, että muutoin kuin sattumalta tietäisit paremmin kuin markkinat keskimäärin. Ellet sitten käytä sisäpiiritietoa, mikä on sekä epäeettistä että lainvastaista.

Vierailija
53/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko Suomi-painotteinen salkku minun makuuni. Oletko huolehtinut riittävästi maantieteellisestä hajautuksesta? Globaalien firmojen kautta tuo tietysti tulee osittain huomioitua, mutta suuntaisin katseeni silti myös muualle kuin Helsingin pörssiin. Josta päästäänkin siihen että Nordnet ryöstöhinnoittelee piensijoittajien ulkomaiset pörssiosakkeiden ostot...

Vierailija
54/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko Suomi-painotteinen salkku minun makuuni. Oletko huolehtinut riittävästi maantieteellisestä hajautuksesta? Globaalien firmojen kautta tuo tietysti tulee osittain huomioitua, mutta suuntaisin katseeni silti myös muualle kuin Helsingin pörssiin. Josta päästäänkin siihen että Nordnet ryöstöhinnoittelee piensijoittajien ulkomaiset pörssiosakkeiden ostot...

Muutamaa satasta kannata ympäri maailmoja levitellä, niistä jää positioihin kohta vain senttejä!

Vierailija
55/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi osakkeita sitten pitää seurata, jos et yritä olla markkinoita parempi? Osakkeen hinta on paras mahdollinen konsensus siitä, miten liiketoiminnan uskotaan kehittyvän. Tämä puntarointisi on nyt juuri sitä, että yrität olla markkinoita fiksumpi eli voittaa ne.

Vierailija
56/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sijoittelu ja muu. En ole perehtynyt, en tiedä mistä aloittaisi. Joitakin tuhansia makoilee pankkitilillä, ne vois laittaa tuottamaan, jos osaisi.

Ymmärrän. Itse tein juuri siten miten ei tule toimia. Avasin salkun Nordnetiin, ja ostin viidessä minuutissa muutamaa osaketta. Vasta sitten aloin lukea sijoittamisesta ja yhtiöistä. Olen jo myynyt kaikki tuolloin ostamani osakkeet ja tienasin muutaman tonnin. No yhtä tiettyä osaketta minulla vielä on, se osake splitattiin puolisen vuotta ostoni jälkeen, tuosta possasta luovun tuskin koskaan.

Ei kannata hutiloida kuten minä tein, vaan rauhassa perehtyä asiaan ja ottaa yhtiöistä selvää. Riskejä ja mahdollisuuksia on paljon.

Vierailija
57/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Itse tein juuri siten miten ei tule toimia. Avasin salkun Nordnetiin, ja ostin viidessä minuutissa muutamaa osaketta. Vasta sitten aloin lukea sijoittamisesta ja yhtiöistä. Olen jo myynyt kaikki tuolloin ostamani osakkeet ja tienasin muutaman tonnin. No yhtä tiettyä osaketta minulla vielä on, se osake splitattiin puolisen vuotta ostoni jälkeen, tuosta possasta luovun tuskin koskaan.

Ei kannata hutiloida kuten minä tein, vaan rauhassa perehtyä asiaan ja ottaa yhtiöistä selvää. Riskejä ja mahdollisuuksia on paljon.

Hannu Hanhi?

Vierailija
58/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
59/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että jonkun mielestä AP:lla menee hyvin ikäisekseen. Itse olen 1982 syntynyt ja vähän aikaa sitten menetin 23.000 euroa rahaa. En nyt kerro mistä syystä, mutta menetin kuitenkin. Silti minulla on vielä jäljellä suunnilleen saman verran osakkeissa, rahastoissa ja pankkitilillä. Siis suunnilleen saman verran kuin AP:lla. Omistusasunnon arvo on huomattavasti suurempi kuin siihen kohdistuva velka.

Olen tässä miettinyt, viitsinkö käyttää rahaa kesäloman ulkomaanmatkaan, kun tuli menetettyä tuo suuri summa. Mutta jos näillä säästöillä jo sanotaan, että menee hyvin, niin kai minä voin sinne matkalle mennä!

Vierailija
60/70 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeiden myyntipäätökseen ei saa vaikuttaa tippaakaan se millä hinnalla ne on ostettu, vaan se mikä on on yhtiön tilanne tällä hetkellä suhteessa sen kursiin. Eli katkaise tappiot, anna voittojen juosta ;-) t. kelkka (16 vuotta harjoitellut)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme