Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkän sairasloman voi saada masennus-diagnoosilla?

Vierailija
08.03.2016 |

Kertokaa te joilla kokemusta on? Minulla todettiin keskivaikea masennus, nyt olen viikon sairaslomalla. Siis VIIKON?! Ja tämän viikon jälkeen pitäisi mennä reippaana töihin niinkö? En halua. Haluan toipua rauhassa. Pelkkä ihmistenilmoille meneminen ahdistaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa te joilla kokemusta on? Minulla todettiin keskivaikea masennus, nyt olen viikon sairaslomalla. Siis VIIKON?! Ja tämän viikon jälkeen pitäisi mennä reippaana töihin niinkö? En halua. Haluan toipua rauhassa. Pelkkä ihmistenilmoille meneminen ahdistaa.

Lääkäri sen sanoo ja päättää. Kerro avoimesti olostasi jotta lääkärisi näkee missä kunnossa olet. Nykyisin ei enää masennuksen takia niin helposti saakkaan saikkua kuin ennen. Ennen riitti kun sanoi lääkärille olevansa masentunu niin tuli kuukauden saikku. Ei enää.

Muuten hyvä, mutta lääkäri ei päätä mitään. Lääkäri kirjoittaa lausunnon, jossa joko suosittelee breikkiä tai ei. KELA lukee ja tulkitsee lääkärin kirjoittaman lausunnon, ja sitten tekee juuri tuon lausunnon (ja myös aiempien KELA:an toimitettujen lausuntojen) perusteella päätösen.

Melko mielivaltaisesti, kuten tuolla joku sanoikin. Riippuu surullisen paljon siitä, millä tuulella käsittelijä vaan sattuu olemaan.

Vierailija
22/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en alkanut mitään saikkuja ruinaamaan, jäin vaan kotiin nukkumaan joka aamu. Lopulta työnantaja tajusi vapauttaa mut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisin johon olen törmännyt oli 4v putkeen, tosin ekat pari vuotta tuli 1v "pätkissä". Muistathan, että kun saman diagnoosin takia on ollut saikulla yli 12kk putkeen, TA voi purkaa työsuhteen. Että koitapas piristyä nyt vaan ja päästä sinen sorvin ääreen.

Onko toi 12kk totta? Kuinka helposti TA voi irtisanoa? Ihan nuin vain?

Vierailija
24/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3½-v pois työelämästä masennuksen vuoksi, ensin sairaslomalla, sitten kuntoutustuella. Palasin työelämään, j nyt jo 10 v taas töissä.

Vierailija
26/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloman tarpeellisuudesta päättää hoitavalääkäri.  Ja masennuksen takia työnantaja hyväksyy sairasloman poissaolot, mutta ei maksa sairausajanpalkkaa, koska Kela ei korvaa sitä työnantajalle.

Vierailija
27/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrit kirjoittaa pidempiä sairaslomia. Lääkäri voi kirjoittaa vain niitä viikon, parin. Jos haluat oikeasti saada elämäsi takaisin niin kehotan etsimään pillerin tai kombinaation, joka rauhoittaa sen verran että kestät pahimman yli ja jaksat sopivassa kohtaa etsiä hyvän terapeutin ja hakea KELA:n terapiaan. Lopulta voit jättää pillerit. Eivät ne masennusta paranna, jos parantaisivat niin... silloinhan oltaisiin kaikki terveitä. Ne voi rauhoittaa ahdistusta ja auttaa pahimman yli. Rauhoittavat myös.

Vierailija
28/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini sai puoli vuotta.Aivan totaalinen loppuunpalaminen( hoitoala).

Vierailija
29/33 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin keskivaikea masennus mielenterveystoimistossa ja annettiin ensin kuukausi sairaslomaa. Seuraavalla lääkärikäynnillä lääkäri pisti puolen vuoden sairasloman. Olin tuosta todella yllättynyt kun en mielestäni ollut niin pahassa kunnossa kuitenkaan. Olin tuolloin työttömänä, työterveydestä tuskin noin pitkiä sairaslomia annetaan.

Vierailija
30/33 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vastauksia, kiitos!

Vierailija
31/33 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa ensin meillä annettukuulemma, sitten pitempiä. Minä en ole ollut ja suoraan sanoen pidän lintsareina. Kaikilla meillä on välillä hemmetin vaikeaa ja ahdistavaa raskaassa hoitotyössä, toiset meistä vaan tulee töihin päivästä toiseen valvoneena, välillä hammasta purren ja kiroillenkin. Eihän ennenkään "masennuttu", vaan hoidettiin velvollisuudet vaikeinakin aikoina. Ei tunteet ole sairautta, vaan niiden eli oman päänsä kanssa on opittava elämään.

Vierailija
32/33 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin 👍

Vierailija
33/33 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 päivää annetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän