Teenkö virheen jos menen naimisiin rahasta?
Olen nuori, päälle parikymppinen nainen. Menossa naimisiin miehen kanssa, joka on minua huomattavasti vanhempi - ja varakkaampi. Suhteemme perustuu osin puhtaasti ja avoimesti ns. käytännön syille. Mies halusi löytää nuoren naisen, jonka kanssa perustaa perhe uudestaan, ja joka asettuu perinteiseen naisen rooliin. Minä olen täysin ok sen kanssa että laitan miehelle illallisen ja pidän kodin siistinä ja itseni nättinä ja miehen tyytyväisenä. Mieheni on karismaattinen, lempeä ja kohtelee minua hyvin. Minun ei tarvitse huolehtia taloudesta, vaan voin keskittyä opintoihini. Yhdessä harrastamme ja matkustelemme. Viihdymme toistemme seurassa.
Minulla on kaikkea mistä unelmoida saattaa (en nyt tarkoita että asuisimme kartanossa ja että elisin todellista luksuselämää, mutta mies on matkalippuni yläluokkaan ja melko huolettomaan elämään kuitenkin.) eikä minun tarvtise huolehtia raha-asioista. Voin ostaa mitä haluan ja elää stressittömästi. Olen yhdessä hyvän miehen kanssa. Kaikki edellä mainittu tuntuu hyvältä, koska tulen perheestä jossa raha oli tiukalla ja jossa isäni kohteli äitiäni kovin toisella tavalla kuin oma kumppanini kohtelee minua.
En kuitenkaan voi aidosti sanoa rakastavani kumppaniani. Välitän hänestä, arvostan häntä ja hän on hyvä ystäväni. Turvallinen, ihana, lempeä. Suunnitelmamme on parin vuoden sisään hankkia lapsi. Tiedän, että lapsi viimeistään sitoisi ja sinetöisi elämäni hyvin vahvasti. Nuoruuteni jäisi kirjaimellisesti kovin lyhyeksi ja monet suunnitelmat ja seikkailut jäisi kokematta.
Toisaalta järki sanoo, että tavallaanhan olen ajautunut lottovoitto -tyyppiseen tilanteeseen. Elämä on huoletonta ja hyvää, voin harrastaa ja kehittää itseäni ja olen melko stressitön ja elämä on turvattua. Suurta intohimoa ja rakkautta ei ole, mutta muita positiivisia puolia, etuja ja hyötyjä senkin edestä. Asioita, joista moni vain haaveilee ja unelmoi.
Menenkö naimisiin ja takaan kivan ja turvallisen elämän itselleni ja lapsilleni? Kaikkea ei voi saada, joten minä sitten uhraisin sen ns. elämäni rakkauden. Ja jos joku nyt kommentoi että hyväksikäytän miestäni, meille oli jo suhteen alussa hyvin selvää että minkälaista elämää ja "järjestelyä" molemmat etsii. Avioehtoomme kirjataan minun aloitteestani kohta, että omaisuutta ei jaeta tasan vaan tietyin ehdoin ja vasta yhteiset lapset muuttaa sopimusta siten että eronkin tullesa hyötyisin konkreettisesti rahallisesti. Sillä en halua miehelle, saatikka miehen aikuisille lapsille mielikuvaa että olen pelkkä kullankaivaja ja hyväksikäyttäjä.
Kommentit (91)
Jos hän kuitenkin välittää sinusta paljon ja arvostaa sinua, niin minusta ok.
Oletko varma, että haluat luopua mahdollisesta rakkaudesta rahan takia? Entä jos myöhemmin löydät sen oikean.? Näitä kannattaa miettiä? Olet niin nuori vielä, että ajatuksesi voi vielä muuttua. Sinun sijassasi haluisin elää nuoruutta, vaikkakin vähän köyhempänä. Ja kouluttautua.
iske kiinni nyt kun siihen on mahdollisuus. iso osa ei ikinä löydä sitä oikeeta ja sitten ne jää yksin. nykymiehistä ei ole mihinkään. iso osa nykymiehistä on luuserivassareita, köyhiä pummeja jotka kohtelee naisia huonosti. eli ole mistä valita enää
Varmista taloudellinen tulevaisuutesi. Kotona harva rikastuu.
Toittovasti itsekin löydän samantapaisen miehen! Et todellakaan tee väärin, tottakai raha on tärkeä, mene naimisiin vaan!
Joku saattaisi jättääkin kaiken rakastuttuaan, mutta käsi sydämelle, oletko sinä sellainen? Meinaan, sä olisit vankilassa, jos sulle syntyisikin tunteita jotakuta kohtaan ja rakastuisit, mutta tuntisit, ettet voi "pettää" miestä sen takia, mitä kaikkea hän on sinulle antanut tai jos varsinkin olisit kokenutkin matkan varrella vaikkapa hoitaneesi lasta niin paljon, että sinunpa kuuluisikin saada jotain.
Hankalia asioita, kun kukaan ei voi etukäteen tietää, miten käy.
Itse en aivan ymmärrä, mistä turvatusta elämästä puhut, kun Suomessa on kuitenkin ihan hyvä sosiaaliturva, ja pitäisi pärjätä, jos on fiksu eikä menetä työkykyään vaikkapa mt-juttujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan naiset menee naimisiin rahasta. Et sä mitään poikkeusta tuossa tee.
Hitto kun tuli otettua köyhä mies silloin aikoinaan. Harva mies hyväksyy sen ettei varallisuus ole heillä.
Korostan siis sitä, etten aio jäädä täysin miehen elätettäväksi. Mies on huomattavasti varakkaampi ja kerännyt omaisuutta vuosia ja minäkin nautin siitä. Mies elättää minut tällä hetkellä, koska opiskelen täysipäiväisesti. En kuitenkaan aio jäädä kotiin makoilemaan vaikka mies sen taloudellisesti mahdollistaisikin.
Kiitos vastauksista. Ne toi kovasti lohtua, että oikeasti olen aika onnelllinen ja tämä on hyvä tilanne. Kukaan ei hyväksikäytä ketään suoranaisesti ja niin kuin totesinkin, mies on kovin hyvä minua kohtaan. Hullumminkin voisi asiat olla. -ap
Millaisesta kumppanuudesta olet ap haaveillut? Vastaako tämä sitä? Kartoitan vain sitä, että muhiiko alitajunnassasi toteutumattomia toiveita, jotka voisivat astua elämääsi juuri silloin kun vähiten tarttis. Niinkin meinaa nimittäin tuppaa käymään, kun elää tarpeeksi kauan, jos esim. tukahduttaa halujaan tai toiveitaan.
Mä ottaisin tämän diilin. Sen verran vaan, että jos olet kovin nuori ja koet nuoruuden jäävän lyhyeksi, niin malttaisin lapsen teossa vähän pidempään ja matkustelisin miehen kanssa kaksin ym.
Rakkauden alkuhuuma ja intohimo on yliarvostettua, se kestää aikansa ja sitten sitä alkaa arvostaa puolisosssa muita piirteitä ja kumppanuus kasvaa rakastumisen sijaan rakkaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja tämä topikki todistaa sen.
Elä sitten itke kun päädyt omaishoitajaksi ihmiselle jota et edes rakasta tai miehestä paljastuu jotain piirteitä jotka on onnistunut peittämään luodessaan kuvaa kiiltokuvamaisesta tulevaisuudesta, mikäli nyt sitten edes miehen passaamiselta ennätät edes opiskella tai harrastaa yhtään mitään tai pääsisit edes ulos jos "vanhus" heittääntyy mustasukkaisesksi vanhentuessaan. Elä myöskään luota siihen että vauraus kestäisi ikuisesti. Entä jos tapaat sellaisen ihmisen jonka kanssa tunnet että sinun oikeasti kuuluisi olla.. Mielestäni teet vaan hallaa omalle itsellesi. Eriasia jos oikeasti rakastaisitte toisianne.
Minä sanon, että älä mene naimisiin. Sinä pakenet nyt jotain ja siirrät sen kohtaamista tulevaisuuteen. Voi tietenkin olla, että se asia ei sinulle selviä kuin menemällä tähän liittoon, mutta sitten on kahta vaikeampaa kohdata se jokin, kun päälläsi olisi lisäksi (turha) syyllisyys siitä, että haluat esim. erota. Tai jos tunnet olevasi vankilassa, niin itsesyytökset.
Muista: jos haluat erota, niin sä saat erota. Ei miehen rahojen käyttö sinuun nyt oikeuta häntä omistamaan sinua. Kuulostaa minulle siltä, että mies ostaa vaimon, sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on yhdestä naisesta.
Yhdestä.
Yhdestä ainoasta naisesta.
En oikein osaa selittää teille tilannetta paremmin.
Pahoittelen taustaanne ja heikkoa ymmärrystänne.
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori, päälle parikymppinen nainen. Menossa naimisiin miehen kanssa, joka on minua huomattavasti vanhempi - ja varakkaampi. Suhteemme perustuu osin puhtaasti ja avoimesti ns. käytännön syille. Mies halusi löytää nuoren naisen, jonka kanssa perustaa perhe uudestaan, ja joka asettuu perinteiseen naisen rooliin. Minä olen täysin ok sen kanssa että laitan miehelle illallisen ja pidän kodin siistinä ja itseni nättinä ja miehen tyytyväisenä.
Tätä sanotaan myös huoraamiseksi, mutta ilmeisesti se on ihan ok, jos menee naimisiin. Muuten maksulliset naiset ovat kauheita.
33 sen sanoi: eri asia, jos rakastaisitte toisianne!
Nyt kuulostaa sille, että mies ostaa sinut. Kunhan tiedostat sen, niin sun on helpompi miettiä, onko elämäsi sen arvoinen. Minusta kukaan ei ole toisen OSTAMISEN arvoinen. Ehdot liitolle eivät saa edes SANATTOMASTI olla sellaiset. Sanot miehelle, että ok, mikäli saat erota ilman mussutusta, KUN/JOS sä löydätkin toisen (ehkä ikäisesi)miehen ja rakkauden.
34
Suosittelisin avioliittoa jos asuttaisiin jossain Intian gehotossa. Mutta me asutaan Suomessa, ilmainen koulutus, kaikenlaisia tukia, jne. Et ehkä yksinäsi tule tienaaman niin paljon kuin tuo mies, mutta kai sitä vähän vähemmälläkin pärjää. Voisit mennä naimisiin ja saada lapsia oikeasti rakastamasi miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä.
Okei, korjataan kommentti. 90% naisista menee naimisiin rahasta. Noin, helpottiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdestä.
Okei, korjataan kommentti. 90% naisista menee naimisiin rahasta. Noin, helpottiko?
Aika alankanttiin arvioit, kun arviot vain 90% naisista menevän naimisiin rahasta.