Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan hirveä ihminen

Vierailija
07.03.2016 |

Ihmiset ei vaan pidä minusta, se on sanottu mulle ihan suoraan moneen otteeseen. En vaan tiedä mikä minussa on vikana.
Esimerkiksi tänä viikonloppuna olin ulkona kaverini kanssa. Olin mielestäni kaikille ihan normi-kohtelias, kun taas kaverini oli ihan överikohtelias muille. Juttelin ihmisille, jopa hieman erikoisemmille tapauksille. Tämä kaverini taasen joo oli kohtelias, mutta aina kun vaihdettiin seuraa niin haukkui edelliset selän takana. Loppuillasta mulle tuli pari ihmistä ihan sanomaan että oot kyllä onnekas että sulla on tuollainen kaveri, mä en uskonu ees että olitte täällä yhdessä, sun kaveris on aivan ihana ja sä vaan oot... no sinä.
Tuntui tosi pahalta. En ymmärrä mitä tein väärin.
Sosiaalinen kanssakäyminen on aina ollut mulle hankalaa, ja ennen varsinkin puhuin paljon itsestäni kun ei ollut muuta puhuttavaa. Nykyään.. Kyselen ihmisiltä enempi asioita, yritän luoda keskustelua. Mutta en näemmä osaa.
Olen myös aina se johon miehet ei kiinnitä huomiota, ovat aina kaikkien muiden naisten perään. Viikonloppuna tämän taas huomasi, kaverilleni pideltiin ovia auki, hän sai hymyjä ja juomia, miehet tuli juttelemaan ja antoivat istumapaikkansa hänelle. Mä en saanut edes baarimikkojen huomiota itseeni sen vertaa että olisin saanut juoman tilattua :(
Olen siis tosi iloinen kaverini puolesta, ihan aidosti. Ja olen kiitollinen hänelle kaikesta, mutta en ymmärrä mikä ratkaiseva ero meidän välillämme on. Eikä tämä edes rajoitu tähän yhteen kertaan, aina se on ollut tällaista. Minusta ei ole juuri koskaan pitänyt oikein kukaan.
En normaalisti ole tällainen tai edes puhu koko asiasta. Enkä mietikkään, olen kai vain hyväksynyt sen että tulen viettämään loppuelämäni yksin, onnekseni minulla on vielä muutama kaveri jäljellä. Mutta on vaan paha mieli tuosta viikonlopusta, ja siitä miten muut ihmiset hyvin suoraankin sanoivat mulle että olen vähän... Sellainen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se että ei ole mikään seurapiirien kukkanen tarkoita sitä että olisit hirveä. Hirveitä ovat noi ihmiset jotka muka kehuvat kaveriasi kun tarkoitus on ilmeisesti vain saada sinulle paha mieli.

Tuollaista se on. Minäkin olen vähän "tämmöinen", mutta ainakin niin iso ja vihainen että kukaan sentään tule noin avoimesti vittuilemaan.

Mulla on parikin tällaista "keskushenkilöä" kavereissa, ja huomaan että jotkut ihmiset haluavat näiden iholle peräti sairaassa mittakaavassa - joka sitten aiheuttaa tuollaista kummallista sekoilua kun ovat kateellisia siitä että jollakulla on se haviteltu status ystävänä.

Kaikki eivät vain ole keskushenkilöitä luonnostaan - ja joistain ei ole edes kavereiksi. Paremmin toimis se omaan hiihtoon keskittyminen, turhaan suret mitä jotkut sekopäät sinulle sanovat.

Vierailija
2/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kivasta viestistä. Tää oli tällainen itsesäälipuuska, ja olet varmasti osin oikeassa. Uskon kyllä myös että minussa on jotain vikaa kun tällaista kommenttia tulee. En ehkä osaa ilmaista itseäni, tai sitten olen vain luontaantyöntävä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä minäkin olen huonona päivänä peräti luotaantyöntävä - ja silloin välttelenkin ihmisiä parhaani mukaan.

Mutta kannattaa myös muistaa että eivät ne ihmiset sinua pohdi, ne pohtivat itseään. Tuollahan on kaikenlaisia omituisia menijöitä, ja ainakin minusta vaikuttaa siltä että me omituisemmatkin pärjäämme ihan hyvin - kunhan emme liikaa murehdi omituisuuksiamme ;)

Ja on kyllä sekin että sosiaalisessa kanssakäymisessa voi kehittyä: 20-vuotiaana olin täysi mörkö, 30-vuotiaana pystyn esimerkiksi puhumaan vieraille suunnilleen ongelmitta. Aikaa se vei, mutta on tää kehityskin ollut melkoinen.

Vierailija
4/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jotkut ihmiset eivät pidä sinusta, ei tee sinusta huonoa ihmistä.

Kysy kerran, kun joku jälleen tulee sanomaan että kun "sä olet no...tuollainen" että mitä he sillä tarkoittavat? Epäsosiaalisuutta? Sosiaalista kömpelyyttä? Epäkohteliaisuutta? Jos jonkun mielestä käyttäydyt loukkaavalla ja satuttavalla tavalla, silloin on käytöksessäsi jotakin korjattavaa.

Et voi sille mitään jos joku jossain "ei tykkää" sinusta, eikä väkisin yrittäminen tai itsetarkoitukselliset miellyttämisyritykset auta asiaa lainkaan, vaan ne ärsyttävät ihmisiä.

Älä hauku itse itseäsi huonoksi ihmiseksi. Vaikka kaikki muut haukkuisivat sinua, sinä itse et saa sitä tehdä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että korotat itsesi muiden yläpuolelle ja alat sotkemaan toisia surutta alemmas siinä pelossa, että he loukkaavat sinua. Siksi ei kannata ajatella myöskään niin, että sinua haukkuneet ovat huonoja ihmisiä.

Vierailija
5/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista viesteistä. Teillä on hyviä pointteja.

Olen aiemmin kerran uskaltautunut kysymään mitä ko. henkilö tarkoitti sillä että olen vähän sellainen. Ei osannut selittää, koki että arvostelen häntä, jota en todellakaan tehnyt. Eli nähtävästi ulosannissani on vikaa. Ymmärrän hyvinkin erilaisia ihmisiä, ymmärrän ettei aina ole helppoa. Se mitä itse en ymmärrä on se että ollaan kaikille mielin kielin ja haukutaan sitten seläntakana. Minusta on todella ikävä kuunnella sellaista jatkuvaa negatiivisuutta ja muiden haukkumista. Olen kuitenkin huomannut etten ole kovin kohtelias, ja olen huono ottamaan muita huomioon. (Sosiaalisten taitojen puutetta).

Täytynee vain harjoitella ja harjoitella. Nuorempana ja nätimpänä elämä oli helpompaa, ja monia asioita sai anteeksi ihan sen perusteella.

Vierailija
6/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä, että sinulla on KAVERI. Jo se osoittaa, että olet kaikkea muuta kuin hirveä.

Vierailija
7/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ihanista viesteistä. Teillä on hyviä pointteja.

Olen aiemmin kerran uskaltautunut kysymään mitä ko. henkilö tarkoitti sillä että olen vähän sellainen. Ei osannut selittää, koki että arvostelen häntä, jota en todellakaan tehnyt. Eli nähtävästi ulosannissani on vikaa. Ymmärrän hyvinkin erilaisia ihmisiä, ymmärrän ettei aina ole helppoa. Se mitä itse en ymmärrä on se että ollaan kaikille mielin kielin ja haukutaan sitten seläntakana. Minusta on todella ikävä kuunnella sellaista jatkuvaa negatiivisuutta ja muiden haukkumista. Olen kuitenkin huomannut etten ole kovin kohtelias, ja olen huono ottamaan muita huomioon. (Sosiaalisten taitojen puutetta).

Täytynee vain harjoitella ja harjoitella. Nuorempana ja nätimpänä elämä oli helpompaa, ja monia asioita sai anteeksi ihan sen perusteella.

Luulen tietäväni mitä henkilö on tarkoittanut. Minun mieheni on ulosannissaan sellainen, että vaikkei tarkoita mitään pahaa, niin etenkin henkilö, joka ei häntä tunne, kuvittelee hänen arvostelevan ja tahallaan loukkaavan. Mieheni mieleen on etenkin jäänyt työtilanteessa eräs nuori tyttö, jonka hän vahingossa säikäytti lähes kyyneliin kun yritti opettaa miten kyseisen ohjelman käyttöliittymä toimii.

Tiedän omalta kohdaltani, että ihmiset, joiden itsetunnossa on heikkoja kohtia, kokevat tietynlaisen käytökseni arvostelevana ja loukkaantuvat. Tämä ei ole sinun vikasi, eikä se ole heidänkään vikansa, etteivät he sokeilla silmillään näe, mistä oikeasti kiikastaa. Kovin surullista, että he sokeutensa johdosta päätyvätkin pitämään ihmisestä, joka vain teeskentelee pitävänsä heistä.

Sinä itse tunnut tietävän oikein hyvin, mikä laukaisee toisissa negatiiviset reaktiot. Keskity siis niihin ja siihen, miten voit tilannetta parantaa samalla muistaen, että sinulla saattaa olla intuitiivinen kyky huomata toisen ihmisen itsetunnolliset haavat, kun kerran jo nyt niihin niin nasevasti aina osut.

Älä keskity siihen, että ystäväsi sosiaalisena kameleonttina "tulee toimeen kaikkien kanssa" ja seläntakana haukkuu heistä jokaisen. Tiedän, että sitä on raskasta kuunnella ja on myös raskasta huomata miten kaksinaamainen joku voi olla. Älä ota siitä mallia omalle käytöksellesi. Valitettavasti asia on aivan liian usein niin, että tällaiset sosiaaliset kameleontit ovat todella kaksinaamaisia ja ovat myös niitä, jotka kertovat luottamuksella kerrotut asiat eteenpäin. Olen erään tällaisen henkilön lähipiirissä, ja tiedän todella monia asioita, joita minun ei kuuluisi tietää henkilöistä, joilla ei ole aavistustakaan että tämä heidän ystävänsä lavertelee joka ikisen asian eteenpäin arvostelujen ja tuomitsemisen kera. En silti pidä häntä huonona ihmisenä. Hänellä on omat haavansa, kuten on varmasti ystävälläsikin.

Vierailija
8/8 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ulkonäkö ja ilmehdinnät voivat vaikuttaa siihen miten muut suhtautuvat. Omalla siskollani on TODELLA tyly ilme kasvoilla 90% ajasta, ja hän näyttää todella ikävältä ihmiseltä. Kuitenkin kun hän avaa suunsa niin aivan eri ihminen. Monet ihmiset just sen perusteella ajattelee että siskollani on jotain heitä vastaan, mutta siitä ei ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi