Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin euro vain 62,5 prosenttia isän eurosta

Vierailija
07.03.2016 |

Naisten hypergamia elää ja voi hyvin.

Lännen Median selvityksen mukaan kahden aikuisen lapsiperheissä naisten mediaanitulo on vuodessa 28 117 euroa ja miesten 41 188 euroa. Tuloihin on laskettu mukaan ansio- ja pääomatulot sekä kaikki veronalaiset sosiaalietuudet, kuten äitiyspäivärahat ja lapsen kotihoidon tuki.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/perheissa-sukupuolten-valiset-tulo…

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tämä taas nostaa nettikiukkua. Onko niin vaikea myöntää että perheissä naisen euro onkin 62 centtiä? Ja mitä se tarkoittaa perheen sisäiselle dynamiikalle?

Vierailija
22/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua näitä perheen sisäisiä tulovertailuja. Ihan älytöntä.

Tärkeitä tutkimuksia missä näkee millaisia huoruleita suomalaiset naiset ovat ja miten raha ratkaisee aina kun valitaan miestä.

Jaa. Enpä tiennyt miehen tulevista tuloista vielä yhtään mitään, kun lukiossa tavattiin.

Osasit haistaa jo silloin sellaisen yksilön joka tulee tienaamaan paljon rahaa tulevaisuudessa.

Tienaa alle keskitason, mutta odotellaan odotellaan. Varmaan se sitten vielä paljon tienaa jossain vaiheessa.

Jos tuo olisi kovinkin yleinen tilanne, äidit tienaisivat enenmmän kuin 62.5 % isien ansioista. Eikö niin?

Mutta on tökeröä väittää, että naiset valitsisivat miehensä tulojen perusteella. Aina niitä onnenonkijoita on, mutta eiköhän suurin osa valitse ihan muista syistä. Etenkin, kun pariutuinen tapahtuu hyvin usein ennen työuraa, jolloin niistä tuloista ei ole vielä mitään tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeitä tutkimuksia missä näkee millaisia huoruleita suomalaiset naiset ovat ja miten raha ratkaisee aina kun valitaan miestä.

Jaa. Enpä tiennyt miehen tulevista tuloista vielä yhtään mitään, kun lukiossa tavattiin.

Osasit haistaa jo silloin sellaisen yksilön joka tulee tienaamaan paljon rahaa tulevaisuudessa.

Tienaa alle keskitason, mutta odotellaan odotellaan. Varmaan se sitten vielä paljon tienaa jossain vaiheessa.

Jos tuo olisi kovinkin yleinen tilanne, äidit tienaisivat enenmmän kuin 62.5 % isien ansioista. Eikö niin?

Mutta on tökeröä väittää, että naiset valitsisivat miehensä tulojen perusteella. Aina niitä onnenonkijoita on, mutta eiköhän suurin osa valitse ihan muista syistä. Etenkin, kun pariutuinen tapahtuu hyvin usein ennen työuraa, jolloin niistä tuloista ei ole vielä mitään tietoa.

Ei se ole tökeröä, jos tilastot tukevat väitettä. "Hyvin usein" on epämääräinen käsite eikä todista mitään. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että ihmiset pariutuvat hyvin usein työuran alkamisen jälkeen.

Vierailija
24/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveessä parisuhteessa sekä äidin että isän tulot ovat 100% perheen euroja, eikä kukaan asianosainen tee siitä ongelmaa.

Vierailija
25/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs tämä taas nostaa nettikiukkua. Onko niin vaikea myöntää että perheissä naisen euro onkin 62 centtiä? Ja mitä se tarkoittaa perheen sisäiselle dynamiikalle?

Kyllä se naisen euro yhä vieläkin on sen euron, usko pois. Se että perheessä joku saattaa tienata enemmän kuin toinen, on ihan toinen juttu. Tuo euron oleminen jotain muuta kuin euron, on vasemmiston ja Naisasialiike Unionin eli lesbojen etujärjestön sumutusta.

Minun mieheni tienaa noin puolet siitä mitä minä, mutta kyllä jokainen hänen tienaamansa euro on euron, ei 50 centtiä. Ja hän tienaa melko prikulleen suomalaisen keskiansion mukaan, pitäisikö sitä jotenkin kompensoida?

Vierailija
26/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten hypergamia elää ja voi hyvin.

Lännen Median selvityksen mukaan kahden aikuisen lapsiperheissä naisten mediaanitulo on vuodessa 28 117 euroa ja miesten 41 188 euroa. Tuloihin on laskettu mukaan ansio- ja pääomatulot sekä kaikki veronalaiset sosiaalietuudet, kuten äitiyspäivärahat ja lapsen kotihoidon tuki.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/perheissa-sukupuolten-valiset-tulo…

Mikä helvetin hypergamia? Minä ja mieheni olemme molemmat korkeakoulutettuja, jopa samalta alalta. Meille syntyi kolme lasta joista jokaista hoidin 2-3 v kotona. Nousukiitoon lähtenyt urani sakkasi täysin kotonaolovuosien vuoksi, mutta mies loi sillä aikaa uraa. Seuraus: miehen palkka on nyt 10000e/ kk ja minun palkkani 2000e/kk. En saa missään vaiheessa kiinni miestäni työuran luomisessa.

Ja miksi ihmeessä syytät naisia, eikö parisuhde ole kahden kauppa? Miksi et syytä miehiä siitä että valitsevat kouluttamattomia naisia?

Vierailija
27/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se naisen euro yhä vieläkin on sen euron, usko pois. Se että perheessä joku saattaa tienata enemmän kuin toinen, on ihan toinen juttu. Tuo euron oleminen jotain muuta kuin euron, on vasemmiston ja Naisasialiike Unionin eli lesbojen etujärjestön sumutusta.

Minun mieheni tienaa noin puolet siitä mitä minä, mutta kyllä jokainen hänen tienaamansa euro on euron, ei 50 centtiä. Ja hän tienaa melko prikulleen suomalaisen keskiansion mukaan, pitäisikö sitä jotenkin kompensoida?

Pitäis kompensoida. Sinun pitäisi maksaa suurin osa perheenne menoista, että molemmille jäisi saman verran rahaa käytettäväksi.

Vierailija
28/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja siitä isän eurosta se kotona muumilauluja laulava elätti käyttää sitten 50 %.

Sinäpä sen suoraan ja oikein sanoit. Ikävä totuus vain on, että naiset monesti etsivät puolisokseen sen paremmin tienaavan miehen ja elävät sitten pitkälti hänen rahoillaan samalla valittaen, kuinka he saavat vähemmän rahaa. Jos teille naiset on ongelmana se, että miehet tienaavat enemmän, kuin te niin etsikää huonommin tienaavia miehiä ja menkää heidän kanssaan naimisiin.

Vierailija
29/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no mun miehen vuositulot on n. 38 000 e ja mun tulot 62 000 e. En silti koe että mieheni on lompakkoloinen, vaikka minä varmasti olisin sellainen palstalaisten mielestä jos summat olisivat toisinpäin.

Vierailija
30/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas millaisia tuloja homoparit repivät ensi vuonna, kummallakin miehen palkka lyhentämättömänä, kun taas lesbopareilla on sitten pienempi yhteenlaskettu prosentti. Jonkunlaisen solidaarisuusveron säätäminen heille olisi ihan paikallaan.

Hyvä idea, homopareja voitaisiin verottaa kovemmin, kun 2 miestä ja miehet tienaavat enemmän. Joku ylimääräinen vero, olisko tämä vasemmistoliiton seuraavassa vaaliohjelmassa?

Kyllähän heitä verotetaan kovemmin jo nykyisin. Progressiivinen ansiotuloverotus.

Vierailija
31/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäis kompensoida. Sinun pitäisi maksaa suurin osa perheenne menoista, että molemmille jäisi saman verran rahaa käytettäväksi.

Mehän maksamme molemmat noin 90% tuloistamme perheen menoihin, 10 % menee säästöihin. Ja nuo menot sisältävät molempien käyttörahat, pitäisikö niitäkin alkaa viikkorahoina jakamaan?

Pitäisikö minun maksaa 110% ja mieheni 55% vai pitäisikö mieheni maksaa 150 % menoistaan ja minun maata kotona nauttimassa niistä rahoista vai mitä tällä naisten/miesten-euro keskustelulla haetaan?

Vierailija
32/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaas millaisia tuloja homoparit repivät ensi vuonna, kummallakin miehen palkka lyhentämättömänä, kun taas lesbopareilla on sitten pienempi yhteenlaskettu prosentti. Jonkunlaisen solidaarisuusveron säätäminen heille olisi ihan paikallaan.

Hyvä idea, homopareja voitaisiin verottaa kovemmin, kun 2 miestä ja miehet tienaavat enemmän. Joku ylimääräinen vero, olisko tämä vasemmistoliiton seuraavassa vaaliohjelmassa?

Kyllähän heitä verotetaan kovemmin jo nykyisin. Progressiivinen ansiotuloverotus.

Sitten kun ne homot sattuisivat olemaan jotain pienituloisia kirjastonhoitajia ja lesbopari vetäisi rekallaan ympäri vuoden ulkomaankeikkaa, tienaten molemmat 100 t€ päivärahoineen vuodessa, niin feministijärjestöt eivät tietäisi, että mitä ne nyt keksisivät valittaa....

Vierailija
33/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lespiaanot muuten tienaavat enemmän kuin heteronaiset, kun taas mieshomot tienaavat muita miehiä vähemmän.

Tässä tutkimuksessa on vähän hassua kun on mukana pääomatulotkin. No, ehkä se on tarkoituksella jotta saadaan suuremmat erot ja nettotuloissahan erot sitten ovat huomattavasti pienemmät.

Kukaan ei tee niin paljon duunia kuin pienen lapsen isä. Se viittaisi siihen, että tekevät duunia elättääkseen perheensä kun se äitikin on usein vuosia kotona. Tilastokeskuksen sivuilta:

Pisin työviikko oli alle kouluikäisten lasten isillä (kuvio 3). Heidän työviikkonsa olivat noin 38 tunnin mittaisia. Lähes yhtä pitkä työviikko oli yli 44-vuotiailla parisuhteessa elävillä miehillä, joilla ei ollut lapsia huollettavanaan. Naimattomien ja lapsettomien naisten työviikko oli muita lyhyempi. Pienten lasten äitien työviikko oli selvästi lyhyempi kuin isillä. Ajankäyttötutkimuksen haastattelutietojen mukaan alle kouluikäisten lasten äideistä vajaa viidennes teki päätyössään osa-aikatyötä, kun lähes kaikki isät olivat kokoaikatyössä.

Vierailija
34/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama! Lukiosta asti ollaan yhtä pidetty ja nyt tienaan yli puolet vähemmän kuin rakas aviosiippani. Mun kk-palkka 3200 ja miehen yli 7000€. Miehillä vain on yleensä enemmän kunnianhimoa ja ei tuo palkka hänellekään ilmaiseksi ole tullut. Paljon duunia on tehnyt ja opiskellut. Itse olen osittaisella hoitovapaalla ja aion olla vielä monta vuotta, eli siihen asti kun nuorin on tokaluokan käynyt. Perhe-elämä on paljon mukavampaa näin kun toinen pääsee ajoissa kotiin laittamaan ruokaa. Ja luonnollisesti 80%:lle työajalle jää se, jolla on pienemmät tulot eikä niin suurta kiinnostusta edes uran edistämiseen.

Vierailija
35/35 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla aloilla esim. hoitotyö tai opetusala, ei ole kummoisia urakehitysmahdollisuuksia. Silloin ei voikaan olla kovin kunnianhimoinen, tai vaikka alkujaan olis ollut, niin se sammuu. Sitä vain käydään töissä vuodesta toiseen. Helppoa pitää pitkiä perhevapaita tai tehdä osa-aikatyötä, laittaa perhe edelle ja mies tuo pääosan tienesteistä talouteen. Monessa perheessä se vain on niin, että naisen palkka on ikään kuin "rikka rokassa", mutta yhteenlasketut tulot varsin kelvot kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän